Jag tror att vikten av att ta en öl emellanåt är det viktigaste rådet jag har snappat upp från denna tråd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Öl kl 9:11, helt OK och rätt vid ras..Jävlar vilket ras. Embracer, Catena och Evolution... hann knappt blinka. Nu ska jag logga av Avanza ett tag känns det som och ta en öl eller nåt istället.
Först var det en sorge-öl för Nibe, men nu kan jag istället ta en öl för att fira
Fan vad dom fick sig, sjuk reaktion på en bra rapport från Embracer. Om än inte helt oväntad. Fan vad glad jag är att jag gjorde mig av med Evo, Embracer och Kindred för ett tag sen.Jävlar vilket ras. Embracer, Catena och Evolution... hann knappt blinka. Nu ska jag logga av Avanza ett tag känns det som och ta en öl eller nåt istället.
Ja idag blev det en rejäl smocka. Har större innehav i Evo och CTM, men zoomar man ut så är det inte så illa ändå.Kul dag att ha ca 30% i Evo och Embracer. Tur man är långsiktig.
Ett av mina större innehav och den puttrar på så där härligt långsamt utan större överraskningar.MS är inte det en döende dinosaurie i en värld av väldigt många intressanta nya tech bolag?
Kan du utveckla?Sånt här gör det smärtsamt tydligt varför jag inte vill ha en finanstwitter-portfölj.
När 64% på mindre än ett år är "långsamt" bort man kanske dra öronen åt sig.Ett av mina större innehav och den puttrar på så där härligt långsamt utan större överraskningar.
MS är tunga inom företagsvärlden och det finns väl egentligen inga alternativ till Windows på klientsidan.
Läste idag att Rivian gått om VW i börsvärde, helt rimligt ändåOm det inte va bubbelvarning inom elbilar innan så har det inte blivit bättre sen Rivian börsnoterades. Lite "Jobbigt" när man sitter med lite innehav och bara vill ta hem vinsten samtidigt som man vill rida vågen lite till #fomo
Mkt hauss och extremt höga förväntningar på bolag likt Embracer. Skönt att inte vara med!Kan du utveckla?
Knappast fintwitt som styr rörelserna i EmbracerMkt hauss och extremt höga förväntningar på bolag likt Embracer. Skönt att inte vara med!
Det var nog inte det han menade.Knappast fintwitt som styr rörelserna i Embracer
Bara för att data snackas mycket om Embracer på fintwitt betyder det inte att det är ett dåligt bolag. Likt många andra skitbolag som haussas där.Det var nog inte det han menade.
Ingen som säger att Embracer är ett dåligt bolag, snarare tvärtom?Bara för att data snackas mycket om Embracer på fintwitt betyder det inte att det är ett dåligt bolag. Likt många andra skitbolag som haussas där.
Zooma ut och kolla tex 3 år. Vad jag menar är att det inte är några stora svängningar utan den puttrar på.När 64% på mindre än ett år är "långsamt" bort man kanske dra öronen åt sig.
Då förstår jag inte riktigt kopplingen fintwitt-portfölj > haussade bolag > Embracer > Skönt att ligga utanförIngen som säger att Embracer är ett dåligt bolag, snarare tvärtom?
Det är skillnad på aktiekurs och bolagDå förstår jag inte riktigt kopplingen fintwitt-portfölj > haussade bolag > Embracer > Skönt att ligga utanför
Dax att stanga av datorn och ta en pilsner alltsa.Vilken jäkla skitdag idag. Har ju annars varit bra drag sista tiden med ATH i förrgår. CTM som jag har det mesta degen i rasade ju rejält. Satt fulltankad över rapporten som vanligt och då är dessa dagar inte kul. Sitter på CTM ett halvår till och omvärderar efter Q1. Köpte mera EVO i dippen idag. Tappade 1/3 av årets vinst idag Vilken jäkla berg o dalbanan det varit detta år.
Det är skillnad på aktiekurs och bolag
Så är det, känns bra att få skriva av sig lite bara.Dax att stanga av datorn och ta en pilsner alltsa.
For hade det varit grona skona siffror idag sa hade vi alla hort om hur fantastiskt allt ar.
Det ar en marknad. Inte en garanterad konstant uppgang som aldrig slutar,utan bade upp och ner. Men om man landar pa fotterna sa ar det gott nog
Dax att stanga av datorn och ta en pilsner alltsa.
For hade det varit grona skona siffror idag sa hade vi alla hort om hur fantastiskt allt ar.
Det ar en marknad. Inte en garanterad konstant uppgang som aldrig slutar,utan bade upp och ner. Men om man landar pa fotterna sa ar det gott nog