När handelsstoppar man bolag egentligen? Raset i EVO i dag känns ju rätt märkligt då det baseras på anonyma rykten, inget som bevisats. EVO har ju gått ut med statement också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
-31% på 3 mån. Fy fan vad magkänslan var bra att följa där. Samma med kindred m fl…ibland måste man skära bort cancersvulsterna och gå vidare i livet!Är också intresserad, finns det ens en botten? Iofs extrem uppgång tidigare, men senaste veckan är ju löjlig.
Rätt kaxigt att jämföra ett bolag som evo med deras tillväxt och utveckling senaste åren med en cancersvulst. Antar att du har rätt sinnesjuka raketer i din väska med ett sånt uttalande-31% på 3 mån. Fy fan vad magkänslan var bra att följa där. Samma med kindred m fl…ibland måste man skära bort cancersvulsterna och gå vidare i livet!
grattis till alla SBB ägare
Låter som någon missat några tusentals procentRätt kaxigt att jämföra ett bolag som evo med deras tillväxt och utveckling senaste åren med en cancersvulst. Antar att du har rätt sinnesjuka raketer i din väska med ett sånt uttalande
Idag kommer man få smaka
Har loggat in o ut som en dåre senaste dagarna, det verkar inte ha hjälpt särskilt mycketHar inte loggat in på de senaste dagarna. Kommer nog vänta tills nästa vecka
Nej, det spär bara på eventuella magsår.Har loggat in o ut som en dåre senaste dagarna, det verkar inte ha hjälpt särskilt mycket
Verkar som att du klev ur i sista stund. 970:- nu! :-/Det senaste dygnet har jag lärt mig lite mer om mig själv och investeringar.
Jag rycktes med i snacket om Evolution och köpte igår lunch en post, snabbt följt av en post till... sen såg jag saker gå upp och ned och en jävla fart i orderboken. Klev nyss ur med c:a 5% vinst vilket väl inte är dåligt för 21 timmars ägande, men absolut inte systematiskt eller upprepningsbart. Helt enkelt: jag spekulerade utan annat än magkänsla att gå på. Ingen analys, ingen fundamenta, ingen insikt. Under tiden som priserna gick upp och ned och orderboken gick varm fick jag helt enkelt en klump i magen och kände en nervositet som jag inte känt i aktiehandel tidigare.
Den här sortens spekulationer är helt enkelt inget för mig. Jag ska hålla mig till det jag kan. Vilket till stor del är uppdelat i tre hinkar: En mix av indexfonder, några stabila högutdelande etablerade företag och några bolag som är mer lika startups med 100x-potential. Men inte ryckas med i sånt här. Det är för andra, inte för mig. Också en lärdom.
Verkar som att du klev ur i sista stund. 970:- nu! :-/
Haha! Jag äger inte Evo men håller koll på kursen.Var vi inte överens om att du skulle vänta till nästa vecka med att kolla?
Låter som någon missat några tusentals procent
Inte alls underligt. Däremot lite märkligt att kalla det för cancersvulst vid en nedgång om man köper in sig på absoluta toppen.Hade jag varit med så tidigt så hade jag kanske inte brytt mig öht men nu är jag glad att jag sålde av hela innehavet innan det skulle gått ner med 1/3. Är det underligt tycker du?
Du verkar uppfatta det som att jag skrattar åt dom som äger aktien, så är inte fallet, jag är bara glad att jag sålde den när jag gjorde. Men men, jag har förstått att du ogillar mig då det känns som att du endast kommer med negativa kommentarer när jag skriver något.
Igår fick vi alla smaka ordentligt iaf!
Av det jag läst om den nya Covid-varianten, Omicron, så verkar den ge väldigt milda symtom och en kort sjukdomstid.
Ändå skriker media som att det vore jordens undergång och börserna världen över gör nästan på sig.
"JOHANNESBURG, Nov 28 (Reuters) - A South African doctor who was one of the first to suspect a different coronavirus strain among patients said on Sunday that symptoms of the Omicron variant were so far mild and could be treated at home.
Dr. Angelique Coetzee, a private practitioner and chair of South African Medical Association, told Reuters that on Nov. 18 she noticed seven patients at her clinic who had symptoms different from the dominant Delta variant, albeit "very mild".
Visst är det bra att man varnar men man kanske skulle sansa sig lite och inte spekulera för mycket.
Nästa gång någon upptäcker en ny mutation är risken att ingen bryr sig, det var ju inte farligt förra gången.
Ni vet sagan om pojken och vargen...
Inte fick man några KlaraBo heller :-(
Yes…har hakat upp sigNágon mer som har strul med Avanza igen?...
Inte fick man några KlaraBo heller :-(
Dags att sponsra Avanza kontoret med lite högkvalitativt colombianskt dunder!Sen de slutade med kola är inget sig likt!