• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

En snabb titt efter Microsofts omsättningsnedbrytning gav mig följande för helåret 2020:

MS.jpg

Källa: https://businessquant.com/microsoft-revenue-by-product

Office och "datorhall" står alltså för halva omsättningen, och det innefattar molnet - där Microsoft är en riktigt stor spelare:

MS2.jpg

Visst, fler och fler saker flyttar från gammal klassisk windowsklient med lokal office, men Microsoft är med på resan i den förändringen.

Bilagor

• MS.jpg
    MS.jpg
    51 KB · Visningar: 3
Har dålig koll på MS. Bara att gratulera! Konkurrens finns i form av Google, Apples verktyg och t ex Open Office.
Finns mycket konkurrens men precis som Amazon tjänar MS mest pengar på sina molnlösningar och det är också den del av företaget som växer snabbast.

Lite mer info om hur de tjänar sina pengar:

Dagens irritationsmoment:

Att köpa i fel konto. Skulle kompletteringshandla lite av en aktie i min ISK på Avanza men det blev den vanliga aktiedepån istället. Äsch. Lättfixat, men kräver jobb. Dumma fingrar, kolla mer vad ni trycker innan ni klickar! :)

Dagens irritationsmoment:

Att köpa i fel konto. Skulle kompletteringshandla lite av en aktie i min ISK på Avanza men det blev den vanliga aktiedepån istället. Äsch. Lättfixat, men kräver jobb. Dumma fingrar, kolla mer vad ni trycker innan ni klickar! :)
Har gjort det flera gånger senaste tiden. Som du säger, lätt fixat men irriterande.

Köpte en post i dag.
Det tror jag du gjorde ratt i. Laste att prognosen pa XPEV ar forvantad fordubbling pa aktiepriset till 2023. Men det kan ju ha varit en krummelur som skrev den artikeln ocksa.
Dock sa levererar de ju dubbelt med bilar jmfrt med forra aret. En ny superlyxsuv ar ju redan klar for kinesmarknaden och tydligen for export ocksa.

Ladda in en post i GFS sa bor du vara sakrad nar produktionen kan ga for fullt igen

Heads up! Jag köpte Tesla i går så nu är det bara att blanka för er som vill tjäna lite snabba pengar! 😁
Haha, modigt! Själv fegade jag ur några veckor sedan och sålde mitt lilla innehav (som ändå vuxit till sig med 350%) då tesla för första gången steg till 1000 dollar. Funderar dock på att köpa igen om det blir en ordentligare dipp….

Ingen koll på evo men gissar att många amerikanska ägare inte vill ligga lång över thanksgiving med tanke på senaste anklagelserna

Tillbaka
Topp