• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Efter suttit nu i två veckor och stirrat & handlat på börsen behövde jag en paus och valde andra sätt att få pengarna att växa. Martin Whatson tror jag på och kan mycket väl bli en ny Banksy. Fick en av MARTIN WHATSON ANGEL ACID YELLOW ED OF 10 - LONDON SHOW 2013. Fanns 10 gula & 10 gröna. Såldes slut på 30 sekunder "trots" priset på 500£. Denna tror jag verkligen kommer växa i värde. Roligare än aktier då man kan ha den på väggen och njuta. Hans förra ängel från 2013 som dessutom var i 175 upplaga såldes för 175£. Hitta en idag på ett galleri i US för 1950$. Visst överpris men säger ändå en del. Här bild på min:
DSC02690.JPG

Gillar't!
Hopas att det faller väl ut!
Om inte så har du i alla fall haft ett fint tryck på väggen ett tag!

Gör du som man gjorde med posters när man var yngre, d.v.s. häftapparat rakt upp på gipsskivorna? :)

Efter suttit nu i två veckor och stirrat & handlat på börsen behövde jag en paus och valde andra sätt att få pengarna att växa. Martin Whatson tror jag på och kan mycket väl bli en ny Banksy. Fick en av MARTIN WHATSON ANGEL ACID YELLOW ED OF 10 - LONDON SHOW 2013. Fanns 10 gula & 10 gröna. Såldes slut på 30 sekunder "trots" priset på 500£. Denna tror jag verkligen kommer växa i värde. Roligare än aktier då man kan ha den på väggen och njuta. Hans förra ängel från 2013 som dessutom var i 125 upplaga såldes för 175£. Hitta en idag på ett galleri i US för 1950$. Visst överpris men säger ändå en del. Här bild på min:
DSC02690.JPG
Snyggt! Länge varit ett fan av Banksy.
Vart fick du tag på din? Skulle vara intressant att köp liknande eller andra verk av Martin whatson, kikade lite på eBay men känns lite risky...

Mjo
Tänker tillbaka när man inte behövde sätta in en förmögenhet och lite därtill för att få ut en ränta som faktiskt räckte till något kul.
Nu får man pynta in ett par årslöner, fylla ut med några sms-lån och alla pantpengar för att det skall räcka till en tacofredag.
Det är väl därför som pengarna har dragit till börsen och bidragit till dess uppgång... Jag kommer ihåg när jag blev 13 och skaffade ungdomskonto i Föreningsbanken - 10% ränta fick jag. Men då var ju också inflationen ganska mycket större än idag...

Tur att jag passade på att köpa mer Investor imorse, innan den hunnit gå ner :D

Nåja, knep Lundbergs och DNB Global Indeks för ett förhoppningsvis helt ok pris. Väldigt röda siffror i depån hur som helst. Hua. :nailbiting:

Inte än. Men snart.
Omöjligt att pricka in dalar och toppar, så det passar mig utmärkt att köpa nu då många bolag jag gillar gått ner en hel del! Men kan bjuda på ett tips på en modell som har förutspått aktiemarknaden korrekt över 15 års tid, och till och med fått in kraschen. Den kallas för Tiger Bears and Bulls index och den mäter Tiger Woods tävlings placeringar mot dow
tiger-woods-dow-1.jpg

Omöjligt att pricka in dalar och toppar, så det passar mig utmärkt att köpa nu då många bolag jag gillar gått ner en hel del! Men kan bjuda på ett tips på en modell som har förutspått aktiemarknaden korrekt över 15 års tid, och till och med fått in kraschen. Den kallas för Tiger Bears and Bulls index och den mäter Tiger Woods tävlings placeringar mot dow
tiger-woods-dow-1.jpg
Seems legit

tiger-woods-dow-1.jpg
Lust att uppdatera oss på dina innehav just nu? :)

Kunde inte motstå att köpa på mig Betsson. Tysklandsskatterna ser jag snarare som positivt än negativt med tanke på att de vill etablera sig där. Minskad omsättning i Q1 2016 kan även vara relaterad till de oroligheter vi ser i världsekonomin just nu.. Men med tanke på vilket sport-år vi har just nu känns det ändå som ett köpläge om man har en lite längre tidshorisont på investeringen.

Lust att uppdatera oss på dina innehav just nu? :)

Kunde inte motstå att köpa på mig Betsson. Tysklandsskatterna ser jag snarare som positivt än negativt med tanke på att de vill etablera sig där. Minskad omsättning i Q1 2016 kan även vara relaterad till de oroligheter vi ser i världsekonomin just nu.. Men med tanke på vilket sport-år vi har just nu känns det ändå som ett köpläge om man har en lite längre tidshorisont på investeringen.
Betsson tror jag är bra, kommer nog göra ett toppen år speciellt med tanke på EM. Har just nu två portföljer, en med endast stora bolag där jag har HM, Apple, Google, SEB och Amazon. Sen på min andra portfölj så har jag Invisio, Sas, B&B tools, Pricer, Cherry, NKT Holdings, Catena och Doro! Har köpt på mig mer utav Invisio, Sas och B&b tools tillsammans med mycket apple. Har även en pref portfölj med ett gäng bolag!
Började även gå in rätt tungt idag i Paynova

Senast ändrad:
Betsson tror jag är bra, kommer nog göra ett toppen år speciellt med tanke på EM. Har just nu två portföljer, en med endast stora bolag där jag har HM, Apple, Google, SEB och Amazon. Sen på min andra portfölj så har jag Invisio, Sas, B&B tools, Pricer, Cherry, NKT Holdings, Catena och Doro! Har köpt på mig mer utav Invisio, Sas och B&b tools tillsammans med mycket apple. Har även en pref portfölj med ett gäng bolag!
Började även gå in rätt tungt idag i Paynova
Hur tror du året ser ut för Paynova?

Hur tror du året ser ut för Paynova?
Svårt att säga på kort sikt, tror de får in några fler tunga kunder så man kan se lite intäktsökningar, hoppas att de tar en bra bit av kakan från klarna med. Är osäker om stora genombrottet kommer i år, men är övertygad om att i längden kommer människor förstår att deras produkt är överlägsen! Tror däremot utan problem vi kan se en kurs dubbling/trippling i år.

Svårt att säga på kort sikt, tror de får in några fler tunga kunder så man kan se lite intäktsökningar, hoppas att de tar en bra bit av kakan från klarna med. Är osäker om stora genombrottet kommer i år, men är övertygad om att i längden kommer människor förstår att deras produkt är överlägsen! Tror däremot utan problem vi kan se en kurs dubbling/trippling i år.

Finns väl ingen aktör, i norden, som ebjuder det mervärdet som PayNova gör med sin "whitelabel totallösning". Klarna har ju byggt upp sitt imperium med en affärsmodell där de själva tar den stora delen av kakan, det har dom väl kunnat göra för att dom var "först".

När/om PayNova börjar ta märkbart mycket mark från Klarna så är ju frågan hur Klarna ska kunna kontra mot en sådan modell, dels med tanke på just att hela deras väsen är byggt på en modell där de tar den stora delen av kakan och dels med tanke på den kraftiga expansions som denna finansierar, vilken de nog har/hade planerat att fortsätta med.

Nordic Capitals Bambora satsning är jag inte helt 100% på ännu hur de arbetar och vad de har i kikaren, de har fet plånbok och har handlat upp rätt friskt, och snabbt.
Mja... Jag gillar iaf PayNova. Känns välarbetat, metodiskt och ärligt.

Finns väl ingen aktör, i norden, som ebjuder det mervärdet som PayNova gör med sin "whitelabel totallösning". Klarna har ju byggt upp sitt imperium med en affärsmodell där de själva tar den stora delen av kakan, det har dom väl kunnat göra för att dom var "först".

När/om PayNova börjar ta märkbart mycket mark från Klarna så är ju frågan hur Klarna ska kunna kontra mot en sådan modell, dels med tanke på just att hela deras väsen är byggt på en modell där de tar den stora delen av kakan och dels med tanke på den kraftiga expansions som denna finansierar, vilken de nog har/hade planerat att fortsätta med.

Nordic Capitals Bambora satsning är jag inte helt 100% på ännu hur de arbetar och vad de har i kikaren, de har fet plånbok och har handlat upp rätt friskt, och snabbt.
Mja... Jag gillar iaf PayNova. Känns välarbetat, metodiskt och ärligt.
Precis, mervärdet är rätt enkelt att se för kunder men det blir självklart en stor utmaning att ta över befintliga kunder från tex klarna. Däremot så tror jag att många mindre bolag som inte haft råd att lägga pengarna på klarna kan enkelt komma till paynova, för att inte tala om en av deras största målgrupper vilket är de företag som har känslig information och som inte vill dela ut sitt kundregister.
Blir verkligen intressant att se hur klarna reagerar när paynova börjar ta mark. Hoppas egentligen bara på att paynova tar en större position på marknaden, men tycker att de är så pass olika bolag så båda kan finnas på marknaden.
Inte heller någon riktigt koll på bambora, men tycker mig iallafall se tydliga positiva spår i paynova, insiderköp och annat gott som bubblar. Ska egentligen försöka frigöra lite mer kapital för att gå in mer nu när kursen är låg!

Skönt att mina Swedbank går ner med mer än 6% idag efter att bara gått ner sisådär 5% igår. :(
Ratos går inte heller superbra, men om de behåller utdelningen är direktavkastningen 8% i nuläget - galet!

Skönt att mina Swedbank går ner med mer än 6% idag efter att bara gått ner sisådär 5% igår. :(
Ratos går inte heller superbra, men om de behåller utdelningen är direktavkastningen 8% i nuläget - galet!
Nej. Sådär kul. Köpte Ratos som största post åt mina barn i torsdags. Ner 7.85% sedan dess. Industrivärden som näst största post ner 7.85% samt Hm ner 4.6%. Förhoppningsvis går det väl upp lite på ca 15 år men man kunde fått mer för pengarna idag. Kan det fortsätta nedåt är frågan?

Vad jag själv ligger back vill jag inte ens prata om :eek:

Sjuk slakt och värre blir det nog. Köpte själv Ratos förra veckan, oavsett raset de senaste dagarna så var kursen redan då väldigt låg. De har över 4 Mdkr i kassan, så finns fina förutsättningar till spännande förvärv i det här klimatet.

Tillbaka
Topp