• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

Pippi

Omega
2-Faktor
Ja, jäklar vilken dag portföljen upp hela 10%. Bra drag i CTM som jag spekulerade om igår :D. Bra drag i det mesta idag, SBB och EVO gick ju urstarka de också.
Nog bästa börsdagen dagen på flera år för mig.
Jag som ville dippköpa evo på rapport igen😂 tycker vi fortsätter såhär och glömmer 2022 :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Kul och bästa dagen på mycket länge, eller kanske någonsin. EVO som sagt, och köpte en hygglig post hårt kortade UPST i mellandagarna som världens dyraste lott.
 

city69

Omega
Evo, Emb, Meta och Affirm samt ett ”gäng” på 7-9% upp gjorde att portföljen slutar kring + 6% idag spritt på ca 30 innehav. Nu kan man sova gott inatt 😃
 

Salesmayne

Panerai
Jävla fin start på året och vilken dag. 10 innehav över 10% och en hel del mellan 5-10%, det är svårt att klaga. Jag väntar bara på att bli pimpslappad tillbaks till verkligheten snart men tills dess är jag glad.

Jag har sålt av endel fastighetsinnehav på sistone samt tagit hem vinster och inväntar nu mindre dippar för att återinvestera krigskassan. Vi får se vad 2023 bjuder på men januari kan man ju inte klaga på!

Dagens resultat, inväntar fonderna samt US stängning som dalar lite just nu.

BBDFCD8D-47E6-4315-9942-C78F52CE57C9.jpeg
 
Jävla fin start på året och vilken dag. 10 innehav över 10% och en hel del mellan 5-10%, det är svårt att klaga. Jag väntar bara på att bli pimpslappad tillbaks till verkligheten snart men tills dess är jag glad.

Jag har sålt av endel fastighetsinnehav på sistone samt tagit hem vinster och inväntar nu mindre dippar för att återinvestera krigskassan. Vi får se vad 2023 bjuder på men januari kan man ju inte klaga på!

Dagens resultat, inväntar fonderna samt US stängning som dalar lite just nu.

BBDFCD8D-47E6-4315-9942-C78F52CE57C9.jpeg
Avanzas fonduppdateringar har ju blivit värdelösa. De hinner ju nästan aldrig få med fonderna i dagsutvecklingen. Inbillar mig att de var bättre förr men kanske inte.
 

Salesmayne

Panerai
Juste jag har en fråga till alla er som stod på sidlinjen under hela eller delar av 2022, har ni börjat investera igen eller väntar ni fortfarande på något passande tecken från gud att ta steget och trycka på ”KÖP”?

Ni har ju ändå riktigt bra möjligheter just nu även om ni potentiellt missat det bästa januari resultatet på 10-15 år.
 
  • Love
Reactions: PJZ

Salesmayne

Panerai
286048DC-06AB-4EF6-930D-B43D9B4D2772.jpeg


Okej Jag tar tillbaka det jag skrev till notorious niklas, herregud vad sega uppdateringar. Men nu bör dagens slutgiltiga stats vara inne.

Bästa dagen på året för mig personligen.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Ja helt galet, åter igen bevis på hur svårt det är att tajma marknaden. Sen har jag svårt att se detta dom uthålligt. Är nog mycket fomo från småsmarare och fondförvaltare samt blankare som blir rejält squeezade.

Men kommer ändå inte sälja :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Hur tänker ni kring fonder i småbolag kontra globala fonder framåt alt investmentbolag som operar mer mot endera?

Småbolag(svenska) känns lite skakigt framåt?
 

Bruset

Panerai
Juste jag har en fråga till alla er som stod på sidlinjen under hela eller delar av 2022, har ni börjat investera igen eller väntar ni fortfarande på något passande tecken från gud att ta steget och trycka på ”KÖP”?

Ni har ju ändå riktigt bra möjligheter just nu även om ni potentiellt missat det bästa januari resultatet på 10-15 år.
Gud vet jag inte, men det är väl mkt som fortfarande pekar på att det ska ner igen.



Men fan vet…
 
  • Like
Reactions: PJZ

Salesmayne

Panerai
Gud vet jag inte, men det är väl mkt som fortfarande pekar på att det ska ner igen.



Men fan vet…

Det kommer säkerligen gå ner igen. Hur ser din strategi ut egentligen? Investerar du endast när allt pekar uppåt, marknaden är bull’ish osv. Har du inga långsiktiga fonder/bolag etc som du inte pillar på?
 

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Mitt bästa tips är att låta bli enskilda småbolag som lovar miljoner till sina ägare så fort de får genomslag av sina revolutionerande produkter eller tjänster. Oftast slutar sånna bolag i konkurs har själv bränt ett antal 100k under förra året på sådana skojarbolag som till en början verkade spännande.

Så de snabba pengarna får vänta för min del. Satsar istället långsiktiga bolag med god ekonomi som visar resultat och hoppas snitta 3-5% åtminstone 🙂
 

Bruset

Panerai
Det kommer säkerligen gå ner igen. Hur ser din strategi ut egentligen? Investerar du endast när allt pekar uppåt, marknaden är bull’ish osv. Har du inga långsiktiga fonder/bolag etc som du inte pillar på?
Nej nej, verkligen inte. Oftast fullinvesterad. Men har just nu en liten påse med cash som jag ska gå in med när det vänder ner. 😬😎😁
Fullt medveten givetvis om att det kanske inte alls blir så…
 
  • Like
Reactions: PJZ

Bonumm

Panerai
Jäkligt skoj att man snart är på blått på totalen efter förra årets katastrof. CTM ligger såklart både bakom fjolårets nedgång och årets uppgång. Budrykten och nya stater som öppnat och är på G har satt kursen i rätt riktning. Jäkligt spännande och se vad som händer den närmaste tiden.
 

Erdna

Cartier
Bör man ta en chansstek i Goodbye Kansas Group eller?

Ändå lite småintressant läge härifrån kan man tycka.

  • Emissionen är klar och BTA inlöst
  • Ny stor order nyligen klar på 50 milj+
  • Hello Kitty som ska lanseras Q3 2023
  • Uppköp av bolaget möjligt?
  • Omvänd splitt inom närtid ser jag som en trigger också för att minska antalet aktier..

Knappast något man går all in på men känns som hyfsad R/R härifrån och som en turnaroundcase...
 

Bonumm

Panerai
Oljeservice som jag skrev om i höstas har ju gått jäkligt bra för de som var med då. Flera bolag upp över 100% sedan dess. Tidewater och Diamond drilling tex.
 
  • Like
Reactions: PJZ

Zuuki

Cartier
2-Faktor
”Roliga” 2 dagar nu, synd man inte har mera slantar att köpa för. Men de lär väl fortsätta neråt så man får köpa på sig mera under tiden de går neråt 😬
 

leicaphile

Panerai
”Roliga” 2 dagar nu, synd man inte har mera slantar att köpa för. Men de lär väl fortsätta neråt så man får köpa på sig mera under tiden de går neråt 😬

Det var väl dags för en liten justering efter euforin under början av året. Nu råkade det vara bankerna som orsakade det men jag tror att marknaden väntade på att "något" skulle signalera att det inte bara är guld och gröna skogar.
 

aLiter

Cartier
2-Faktor
Jättebra att usa räddar sina bankers kunder. Men frågan är ju om Europa kommer göra samma sak om det blir problem här? Tvek att de kommer kunna agera lika snabbt och effektivt.

Tror denna relief blir kortvarig. Minskat exponering rejält sedan i fredags. Långat satan under detta rally sedan okt, men nu får det räcka. Kan tillägga att jag oftast brukar vara lite tidigt med att sälja av!
 
Senast ändrad:

spruff

Omega
Inflationen lär ju inte minska av dessa räddningsaktioner, så commodities och materials utgör nog en bra hamn för övervintring. Lite guld på det, så sover man gott. 😁
 
  • Like
Reactions: PJZ

leicaphile

Panerai
Någon som använt detta bolag?


Ser ganska intressant ut om man ser det som ren riskspridning. Läst lite om det på olika ställen och det verkar vara ett seriöst bolag. I och med att du äger flaskorna själv så försvinner ju i princip bolagsrisken med.

Svarar mig själv här. Har efter lite research öppnat ett konto och påbörjat lite investeringar. Räknar med att det är någon man håller 5-10 år så inga snabba cash men ser det som ett bra sätt att få lite pengar investerade utanför börsen. "Portföljen" än så länge:

1678797990772.png
 
Topp