Jag som ville dippköpa evo på rapport igenJa, jäklar vilken dag portföljen upp hela 10%. Bra drag i CTM som jag spekulerade om igår. Bra drag i det mesta idag, SBB och EVO gick ju urstarka de också.
Nog bästa börsdagen dagen på flera år för mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag som ville dippköpa evo på rapport igenJa, jäklar vilken dag portföljen upp hela 10%. Bra drag i CTM som jag spekulerade om igår. Bra drag i det mesta idag, SBB och EVO gick ju urstarka de också.
Nog bästa börsdagen dagen på flera år för mig.
Avanzas fonduppdateringar har ju blivit värdelösa. De hinner ju nästan aldrig få med fonderna i dagsutvecklingen. Inbillar mig att de var bättre förr men kanske inte.Jävla fin start på året och vilken dag. 10 innehav över 10% och en hel del mellan 5-10%, det är svårt att klaga. Jag väntar bara på att bli pimpslappad tillbaks till verkligheten snart men tills dess är jag glad.
Jag har sålt av endel fastighetsinnehav på sistone samt tagit hem vinster och inväntar nu mindre dippar för att återinvestera krigskassan. Vi får se vad 2023 bjuder på men januari kan man ju inte klaga på!
Dagens resultat, inväntar fonderna samt US stängning som dalar lite just nu.
![]()
Avanzas fonduppdateringar har ju blivit värdelösa. De hinner ju nästan aldrig få med fonderna i dagsutvecklingen. Inbillar mig att de var bättre förr men kanske inte.
Fyller på med lite HexatronicDagens morgonköp medans bilen besiktigas blev 3k Hexatronic samt 2k Svolder. Vi får se hur dagen fortsätter
Tycker i vart fall att värderingen på många mindre bolag är oerhört mkt mer attraktivt än motsvarande på storbolagen just nu. Många är ner +50% och ser helt ok ut. Sen vet vi såklart inte hur framtiden ser ut, men hellre det än storbolag som inte tappat något sedan 2021. Tycker jag.Småbolag(svenska) känns lite skakigt framåt?
Gud vet jag inte, men det är väl mkt som fortfarande pekar på att det ska ner igen.Juste jag har en fråga till alla er som stod på sidlinjen under hela eller delar av 2022, har ni börjat investera igen eller väntar ni fortfarande på något passande tecken från gud att ta steget och trycka på ”KÖP”?
Ni har ju ändå riktigt bra möjligheter just nu även om ni potentiellt missat det bästa januari resultatet på 10-15 år.
Gud vet jag inte, men det är väl mkt som fortfarande pekar på att det ska ner igen.
![]()
Det här kommer inte börsen att gilla
Nu duggar det tätt med vinstvarningar och missade prognoser på börsen i Stockholm. Bolag som H&M, Dometic, Atlas Copco, Garo är bara ett axplock avwww.dagensps.se
![]()
Deutsche Bank: 80 procent risk för recession i USA
Den svenska konjunkturen i all ära men finansmarknadens aktörer riktar all fokus på hur det går för USA. Det sätter riktningen på börsen i resten avwww.dagensps.se
Men fan vet…
Nej nej, verkligen inte. Oftast fullinvesterad. Men har just nu en liten påse med cash som jag ska gå in med när det vänder ner.Det kommer säkerligen gå ner igen. Hur ser din strategi ut egentligen? Investerar du endast när allt pekar uppåt, marknaden är bull’ish osv. Har du inga långsiktiga fonder/bolag etc som du inte pillar på?
Ganska intressant om man tittar tillbaka på utvecklingen för alphabet vs MSHade jag hållt på med blankningar så hade jag nog blankat google(alphabet). Om detta stämmer kan det bli en riktig pungspark mot annonsintäkterna
![]()
För integrationen funkar så bra (i sedvanlig Microsoftanda)Ganska intressant om man tittar tillbaka på utvecklingen för alphabet vs MS
Thunholm: 100 miljarder för ett korrfel är inte det värsta för Google
![]()
![]()
”Roliga” 2 dagar nu, synd man inte har mera slantar att köpa för. Men de lär väl fortsätta neråt så man får köpa på sig mera under tiden de går neråt![]()
”Roliga” 2 dagar nu, synd man inte har mera slantar att köpa för. Men de lär väl fortsätta neråt så man får köpa på sig mera under tiden de går neråt![]()
Någon som använt detta bolag?
![]()
RareWine Invest – Investering i fina och sällsynta viner
Investering i vin kombinerar solid avkastning och låg riskwww.rarewineinvest.se
Ser ganska intressant ut om man ser det som ren riskspridning. Läst lite om det på olika ställen och det verkar vara ett seriöst bolag. I och med att du äger flaskorna själv så försvinner ju i princip bolagsrisken med.