Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man måste ha likvider på kontot för att genomföra affären med det antal du söker annars får man ingen tilldelning allsJag var inne på samma spår, men kan för lite för att veta hur många jag måste teckna för att få det jag vill ha. Blir ju jobbigt om man får 5000 om man har råd med 500
Bra dag för din kollega med andra ord... Har kollat med flera jag känner som teckna sig för mellan 120-2500 st. ingen har fått mer än 20 st.Fick också 20st. En kollega på jobbet hade förtur pga av tidigare investering i apotea. De fick full tilldelning. Tror de köpte ca 10.000st.
Ja och så blir det schablonbeskattning nu när man satte in massa likvider på ISK kontot för att man hoppades på ”lite” större tilldelning… Överskottet hamna för egen del i Investor där gör det förhoppningsvis någon nytta.Man måste ha likvider på kontot för att genomföra affären med det antal du söker annars får man ingen tilldelning alls
Bara att flytta tillbaka till sparkontot (på Avanza för min del)Ja och så blir det schablonbeskattning nu när man satte in massa likvider på ISK kontot för att man hoppades på ”lite” större tilldelning… Överskottet hamna för egen del i Investor där gör det förhoppningsvis någon nytta.
Så grattis till alla som fick fler än 20 gläds med er, så nu är besvikelsen släppt och önskar er en trevlig helg allihopa!
Du blir dock beskattad för insättningen oavsettBara att flytta tillbaka till sparkontot (på Avanza för min del)
Jo så är det. För min del så köper jag oftast nåt annat om jag inte får tilldelning, men skatten slipper man inte undan oavsett ;-)Du blir dock beskattad för insättningen oavsett
hur går det1800$ nu... sjukt
Om man inte tar hänsyn till veckans utfallomvänt tomterally i år
omvänt tomterally i år
Såg detsamma men har egentligen ingen uppfattning mer än att mitt nuvarande lysakonto är bekymmersfritt och haft en ok utveckling.Såg att Lysa nu har funktionen att flytta pension dit.
Tankar?
Såg att Lysa nu har funktionen att flytta pension dit.
Tankar?
Hur ser din målfördelning ut? Låter ganska snålt med 17%Jag använder lysa som vanligt sparande(om man kan kalla det så) och ligger 17% plus på ca två år. Endast genom att föra över pengar en gång i månaden. Väldigt enkelt. Funkar säkert bra till pensionsspar med.
Jag flyttade mina fribrev (från Avanza). Bättre med billigare - är inte intresserad av att förvalta aktivt.Såg att Lysa nu har funktionen att flytta pension dit.
Tankar?
63% aktier och 37% räntor. Såg att jag haft lysa sedan augusti —23 och inte längre än så tydligen.Hur ser din målfördelning ut? Låter ganska snålt med 17%
Jaha ok. Jag förstår. Har själv 100% bred.63% aktier och 37% räntor. Såg att jag haft lysa sedan augusti —23 och inte längre än så tydligen.
Samma för mig. Ganska stressfri investering.Jaha ok. Jag förstår. Har själv 100% bred.
Verkligen, dock stör jag mig lite på avgiften och den höga andelen man investerar i Sverige.Samma för mig. Ganska stressfri investering.
Vi får hoppas på starkare kronkurs mot dollarn. Dock ligger ändå det mesta mot tech US typ, Apple, Nvidia osv vad jag sett.Verkligen, dock stör jag mig lite på avgiften och den höga andelen man investerar i Sverige.
Nja inte riktigt. 70% MSCI World, 10% MSCI EM och 20% OMXSGI. Kan slå +- några procent.Vi får hoppas på starkare kronkurs mot dollarn. Dock ligger ändå det mesta mot tech US typ, Apple, Nvidia osv vad jag sett.
Som sagt ligger den i bakgrunden och det är okomplicerat… stressfritt om inget världskrig bryter ut.Nja inte riktigt. 70% MSCI World, 10% MSCI EM och 20% OMXSGI. Kan slå +- några procent.
Inte svar på alla din frågor. Jag kör så brett så möjligt för den extra diversifieringen. Kraschar USA så kraschar mer eller mindre hela världen. Enligt Msci world world cup är USA nästan 70%. Säger en hel del var man vill ha sina pengar. För att sätta detta i relation till Sverige är motsvarade 1%.Ni som framförallt kör index, hur ser ni på USA gentemot ROW nästa år? Har ju pratats mycket om American exceptionalism senaste året och rätt svårt att bli upphetsad över Europa eller EM just nu. Rent konkret, köper ni hellre USA eller hela världen?
Inte svar på alla din frågor. Jag kör så brett så möjligt för den extra diversifieringen. Kraschar USA så kraschar mer eller mindre hela världen. Enligt Msci world world cup är USA nästan 70%. Säger en hel del var man vill ha sina pengar. För att sätta detta i relation till Sverige är motsvarade 1%.
Kör så brett så möjligt till billig avgift. Orkar du inte med den biten, så är lysa ett fantastisk tjänst för den ointresserade. Dock tråkigt med den stora andelen homebase.