BCKSTRM
Guld
Spännande! Vi får se hur det blirEffekten av en Brexit är otroligt överdrivna, är övertygad om att det kommer ha en väldigt modest påverkan på UK's ekonomi på längre sikt. Tidningarna och media rapporterar för att fortsätta skrämma upp folk om detta. Går inte att säga att de som röstat sig ur känner sig lurade, även om några personer som röstat för en brexit nu kanske inte är lite sugna så är inte det samma sak som att de alla känner sig lurade. Majoriteten av de som röstade vill se en Brexit och jag ser det som en omöjlighet att en till omröstining händer. Den signal en till omröstning skulle ge är att demokrati bara finns när det blir som vi vill, och det skulle imo vara det största brottet mot demokrati i västvärlden i modern tid.
Är helt övertygad om att Brexit blir av och är lika övertygad om att de kommer få ett bra handelsavtal, är på längre sikt optimistisk över både sverige samt UK och kommer fortsätta köpa på mig aktier hela vägen ner.
Att de känner sig lurade läste jag i ngn tidning - kan var BS.
Dock om man kollar historiskt är inte folkomröstningar bestämmande. Kolla i Sverige exempelvis
Du kan mycket väl ha rätt, och en ny omröstning får väl anses vara en lågoddsare men jag tror på en ny omröstning iaf