• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Effekten av en Brexit är otroligt överdrivna, är övertygad om att det kommer ha en väldigt modest påverkan på UK's ekonomi på längre sikt. Tidningarna och media rapporterar för att fortsätta skrämma upp folk om detta. Går inte att säga att de som röstat sig ur känner sig lurade, även om några personer som röstat för en brexit nu kanske inte är lite sugna så är inte det samma sak som att de alla känner sig lurade. Majoriteten av de som röstade vill se en Brexit och jag ser det som en omöjlighet att en till omröstining händer. Den signal en till omröstning skulle ge är att demokrati bara finns när det blir som vi vill, och det skulle imo vara det största brottet mot demokrati i västvärlden i modern tid.
Är helt övertygad om att Brexit blir av och är lika övertygad om att de kommer få ett bra handelsavtal, är på längre sikt optimistisk över både sverige samt UK och kommer fortsätta köpa på mig aktier hela vägen ner.
Spännande! Vi får se hur det blir ;)
Att de känner sig lurade läste jag i ngn tidning - kan var BS.

Dock om man kollar historiskt är inte folkomröstningar bestämmande. Kolla i Sverige exempelvis ;)

Du kan mycket väl ha rätt, och en ny omröstning får väl anses vara en lågoddsare men jag tror på en ny omröstning iaf ;)

Spännande! Vi får se hur det blir ;)
Att de känner sig lurade läste jag i ngn tidning - kan var BS.

Dock om man kollar historiskt är inte folkomröstningar bestämmande. Kolla i Sverige exempelvis ;)

Du kan mycket väl ha rätt, och en ny omröstning får väl anses vara en lågoddsare men jag tror på en ny omröstning iaf ;)
Många som rapporterar om att folk känner sig lurade eller att engelsmän googlar "Vad är EU?" men det gäller att ha i åtanke att deras främsta mål är att sälja tidningar...
Absolut det behöver inte vara bestämmande och så var inte fallet exempelvis vid högertrafikomröstningen, dock hände det inte förrän 4 år efter.
Skulle kunna sätta en större summa pengar på att Brexit blir av oavsett, men vi får helt enkelt vänta och se!

Gick lång i OMXS30 efter kraschen i måndags. Har ju som ni vet varit bra hittills men är skeptiskt på längre sikt. Jag köpte för att jag tänkte att marknaden överreagerade och att jag ärligt talat inte trodde/tror Brexit kommer bli av. Om Brexit blir avblåst vill jag såklart behålla min position, men jag tror lixom att vi har ett nytt större ras inom en relativt snar framtid... Vad tror ni. Blir Brexit av? Blir det en ny 08-krasch snart?

Inte för att vara sån - men är inte de två inledande meningarna motsägelsefulla?
Du gick lång, men är skeptisk på längre sikt.

Eller har jag missförstått vad "gick lång" innebär?
Försöker inte vara dum - det är en uppriktig risk. Jag har hållit på med detta en väldigt begränsad tid, och kan säkert ha missförstått vad som menas.

Inte för att vara sån - men är inte de två inledande meningarna motsägelsefulla?
Du gick lång, men är skeptisk på längre sikt.

Eller har jag missförstått vad "gick lång" innebär?
Försöker inte vara dum - det är en uppriktig risk. Jag har hållit på med detta en väldigt begränsad tid, och kan säkert ha missförstått vad som menas.
Inget missförstånd ;)
Jag gick lång för att jag tror man överreagerade och att vi därför skulle få en korrektion. Det fick vi men nu funderar jag på om jag ska hålla min position i hopp om att Brexit inte blir av eller sälja av eftersom jag inte tror på världen de närmaste åren... Lite som @Oscaro sade så känns det som att världen just nu går på konstgjord andning,..

Många som rapporterar om att folk känner sig lurade eller att engelsmän googlar "Vad är EU?" men det gäller att ha i åtanke att deras främsta mål är att sälja tidningar...
Absolut det behöver inte vara bestämmande och så var inte fallet exempelvis vid högertrafikomröstningen, dock hände det inte förrän 4 år efter.
Skulle kunna sätta en större summa pengar på att Brexit blir av oavsett, men vi får helt enkelt vänta och se!
Ja du har säkert rätt. Vi får se :)

Kan man skydda sig mot kraftiga nedgångar på något vis genom att ange att en aktie ska säljas vid ett visst värde?

Nu är det trevligt köpläge?
Börsvärde på ca 90 miljoner och skall med senaste nyförvärvet omsätta 80 miljoner iår.
38 miljoner var en order de fick i januari så det känns som ett attraktivt läge nu :)
Så de tar halva omsättningen i en order? Vad hade hänt om de missat den då?
Tjänar de några pengar?
Varför ska man investera i bolaget anser du?
Vad har de för erbjudande som konkurrenterna saknar?
Hur ser ägarbilden ut?
Skriv gärna mer än "kom och köp".

Lite tips är väl aldrig fel? Sen får man göra sin egen hemläxa såklart.
Ja men ofta på forum där aktier behandlas så köper många utan någon vidare insikt endast pga en person de ej känners rekar. Vill man lägga pengar på aktier och inte vill bara köra ett axplock av storbolagen så rekommenderar jag att läsa på och bilda egen uppfattning, är ju ändå din pengar det handlar om...

Senast ändrad:
Vad tror folket här om Fing? Har en lite placering från dippen, ca 25% upp nu. Någon som tänkte behålla över rapport? Kan icke bestämma mig.

Jag har hoppat in och ur några gånger från fpc. Orkar inte mer nu, sålde i onsdags då jag hade + 15 typ.
Ställer mig till mer stabila placeringar nu :D

Jag har hoppat in och ur några gånger från fpc. Orkar inte mer nu, sålde i onsdags då jag hade + 15 typ.
Ställer mig till mer stabila placeringar nu :D
Vågar inte ta mig an fing :p

Trots bra rapport kan de rasa och tvärtom. Lever sitt egna liv, men är man med och vaksam kan man ju tjäna cash

Jag har kvar mina med ett gav på 80 blankt. Vill upp till 110 innan rapport, då är den såld. Känns dock som att om den ligger över 100 dagen innan rapport så är det 50/50 att fortsätter stegra. Håller tummarna på att den orkar några % till innan den 22 :D

För att vi är svenskar
Det svaret jag antog men inte önskade!
Det är ju ändå en superrelevant fråga. Har man satsat 20 000 eller 2 miljoner. Det är ju en klar skillnad oavsett hur stor del av ens totala möjlighet är.
Utan att säga hur mkt man äger i ngt blir det väl lite goddag yxskaft karaktär?

Tillbaka
Topp