• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Ganska absurt att de gick in och verkligen stoppade folk från att köpa vissa aktier. bara tillåtna att sälja aktier som gamestop, amc, bb, etc

Jag var inne i GME, AMC, NAKD och KOSS när det började dra söderut. Lite lätt bränd men klarade mig ok. Nakd som jag köpte i förrgår räddade mig kan man säga. Får se var detta slutar nu med stämningarna som lär strömma in

Jag var inne i GME, AMC, NAKD och KOSS när det började dra söderut. Lite lätt bränd men klarade mig ok. Nakd som jag köpte i förrgår räddade mig kan man säga. Får se var detta slutar nu med stämningarna som lär strömma in

det känns sjukt olagligt i alla fall. citadel som äger robinhood räddade melvin capital från konkurs häromdan för de har så mycket blankning på gamestop. och nu stoppar robinhood folk från att köpa aktien :D

det känns sjukt olagligt i alla fall. citadel som äger robinhood räddade melvin capital från konkurs häromdan för de har så mycket blankning på gamestop. och nu stoppar robinhood folk från att köpa aktien :D
Om detta är sant..

_20210128_194413.JPG

Ja, helt sjukt. Visar ju bara hur riggat systemet är. Hoppas WSB går vinnande ur detta. Vore trevligt om blankarna fick en rejäl näsbränna.
Just nu sitter hedgefonderna och säljer mellan varandra till lägre och lägre pris för att skicka ned skiten och skrämma det vanliga folket. Absolut finns det säljaren men inte i den mängd som det just nu handlas till. Har en känsla av att man inte ska sitta utanför ikväll när det stänger...

Senast ändrad:
Just nu sitter hedgefonderna och säljer mellan varandra till lägre och lägre pris för att skicka ned skiten och skrämma det vanliga folket. Absolut finns det säljaren men inte i den mängd som det just nu handlas till. Har en känsla av att man inte ska sitta utanför ikväll när det stänger...
Så är det. Så länge WSB håller i sina aktier och GME är över 115$ i morgon så kommer blankarna vara tvungna att täcka alla optioner och då kommer aktien att stiga. WSB kommer ju i slutändan förhoppningsvis sälja sina aktier dyrt till blankarna. Men just nu så håller ju blankarna på med sitt fulspel för att få WSB att sälja i panik.

Just nu sitter hedgefonderna och säljer mellan varandra till lägre och lägre pris för att skicka ned skiten och skrämma se vanliga folket. Absolut finns det säljaren men inte i den mängd som det just nu handlas till. Har en känsla av att man inte ska sitta utanför ikväll när det stänger...

Ett par sidor hjälper inte att stoppa. Detta trendar nästan #1 överallt nu. Folk letar andra vägar köpa på de sidor som är öppna. Lär gå ner i afterhours men sen upp imorrn igen då folk laddat om samt fler ansluter. Nästan ingen säljer och tillslut måste positionerna täckas.

Ett par sidor hjälper inte att stoppa. Detta trendar nästan #1 överallt nu. Folk letar andra vägar köpa på de sidor som är öppna. Lär gå ner i afterhours men sen upp imorrn igen då folk laddat om samt fler ansluter. Nästan ingen säljer och tillslut måste positionerna täckas.
Webull släppte restriktionerna för en stund sen.
_20210128_205236.JPG

Så är det. Så länge WSB håller i sina aktier och GME är över 115$ i morgon så kommer blankarna vara tvungna att täcka alla optioner och då kommer aktien att stiga. WSB kommer ju i slutändan förhoppningsvis sälja sina aktier dyrt till blankarna. Men just nu så håller ju blankarna på med sitt fulspel för att få WSB att sälja i panik.
Kan du förklara varför 115 är en magisk gräns och just imorgon? Är det att det finns massa calls på just 115? Alla calls är väl knappast där? Det kanske inte är samma aktörer som blankat aktien som också ställt optionerna?

Ganska absurt att de gick in och verkligen stoppade folk från att köpa vissa aktier. bara tillåtna att sälja aktier som gamestop, amc, bb, etc
VD:n hävdar att det handlade om att Robin Hoods riskprofil riskerade att hamna utanför tillåtna ramar, typ. Svårt att säga om detta är sanningen.

Om de nu äger så äger de inte hela själva. Någon som har konto på chrunchbase som kan berätta mer?

En annan genomgång av vad som hänt:
"Robinhood uses Citadel to handle their order flow."

Tillbaka
Topp