Var bor man när detta är reaktionen?
Jag föreställer mig att det har mer att göra med kunskapen hos "urmakaren" än geografi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var bor man när detta är reaktionen?
-Men guuuuuuuu vilken gullig måne.
-Tack!
![]()
Ica Maxi Nacka
Kom igen. Den är ju gullig-Men guuuuuuuu vilken gullig måne.
-Tack!
![]()
Ica Maxi Nacka
-Men guuuuuuuu vilken gullig måne.
-Tack!
![]()
Ica Maxi Nacka
Fått en spontan kommentar på min jlc master-quartz guldpläterad om att den var väldigt finJag instämde naturligtvis.
![]()
Annars får jag oftast kommentarer efter att jag själv kommenterat andras klockor. Kan även få kommentarer på jobbet där folk vet om mitt intresse.
Fy satan vilka snygga armband. Vad är det till vänster för något?"Vanligt fölk" verkar bry sig mer om vilka skor man bär än vad man har för klocka. Dock har jag fått åtminstone några positiva kommentarer på dessa:
![]()
Båda är orginalarmband som hör till klockorna. Sea-Gulls armband är av förvånande bra kvalitet för att vara nått en lågpristillverkare slänger med.Fy satan vilka snygga armband. Vad är det till vänster för något?
Urk, det måste ju vara den värsta kommentaren hittills i ämnet !"Är den falsk? Det stämmer väl överens med din personlighet isåfall."
Hehe. Fast nej.
Hej ! Bor du i länet Nyland ??Det är sällan när någon som själv inte är en klocksamlare la märke till en klocka på någon's handled. Under åren som jag har varit intresserad av klockor har det hänt bara några gånger. För några veckor sedan en gammal man frågade vilken klocka hade jag på armen då jag använde Hulk. Jag tycker att prata om klockor med personer vilka jag känner väl och som själv samlar osv. men inte med främlingar. Det lönar sig att minnas att det är ingen bra sak om klockan märks i ett felt tillfälle. Även tjuvarna märker klockorna på människorna's handled, men inte i den mening som människorna skulle vilja.
Det sista du skrev är (tyvärr) sant. Därför lever jag efter devisen "hellre en kommentar för lite än en för mycket"Hej ! Bor du i länet Nyland ??
Jag föreställer mig att det har mer att göra med kunskapen hos "urmakaren" än geografi.![]()
Mja, det är inte så tätt med urmakare i skogen såklart, men de få som kvalar in på "äkta" sidan ser inga problem med riktiga klockor och det är enkelt att skaffa sig en personlig relation med dem, då vi nördar växer glest här uppe.
Ps. Att " kalla" sig urmakare gör intet personen till urmakare, släkt å vänner kallar mig "urmakare" för att jag byter straps, kan plocka en länk etc osv![]()
Konstigt att så många här inte får komplimanger med sina fina rollar osv.
Själv har man fått en hel drös av kommentarer ang. mitt mekaniska ur från THEORAMA
Skäms att bära runt på den nu när man har hängt här i en vecka..
En annan sak jag stör mig på är alla kommentarer min polare får ang. sin FEJK Hublot BB på 50mm. Folk på klubben går fram och ber om att få kolla på den. "Sjuk", "Den är äkta va?" - Då skakar han på huvudet och pungar ut ett tyst "ja".![]()