• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får ni kommentarer på era klockor?

Oli

Omega
2-Faktor
"Grym seiko"

Jag:"hmm tack"
image.jpg
Ouch!
 

Macklin

Cartier
Den klocka jag fått flest kommentarer på från vänner och bekanta är min Poljot Stadium (version från Moskvaolympiaden). Kanske är det den ovanliga formen som fångar uppmärksamheten.
 

Smp15

Omega
"Den här är fake va?" När jag ville korta länken på min Tudor BB (äger inte den längre). Det var min lokala urmakare, sen när Jag berättade att den var riktig frågade hon om priset. Sen kom jag inte ut ur butiken innan dom 2 (urmakarna) hade kommenterat allt från bilen som jag hade utanför till att jag ska vara grymt försiktig med klockan pga priset.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
"Den här är fake va?" När jag ville korta länken på min Tudor BB (äger inte den längre). Det var min lokala urmakare, sen när Jag berättade att den var riktig frågade hon om priset. Sen kom jag inte ut ur butiken innan dom 2 (urmakarna) hade kommenterat allt från bilen som jag hade utanför till att jag ska vara grymt försiktig med klockan pga priset.

Vad var bilen då?
Dom flesta av oss lägger alla pengar på klockorna att vi inte har råd med dyra bilar :D
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jo det sved lite men jag bär den med stolthet! :)

Det är bra det! Grym som fan!

Hehe jadu. Det är en helt vanlig passat cc. Som dessutom tillhör familjen och inte mig! :D Det konstiga var att hela klimatet i lokalen ändrades när dom insåg att den var äkta. Det är väldigt tråkigt tycker jag.

Väldigt tråkigt när det ska bli så, och vadå vara försiktig?
Vill man vara försiktig så vet man det själv, vill man stå och måla till vardags med en guld Rolex på handleden så gör man ju självklart det! :)
Tudor eller Patek, skiten skall användas (dock inte förstöras med flit såklart) :D
 

jhm

Panerai
Inte så många spontana kommentarer, däremot väldigt mycket blickar. Huvudsakligen från butiksbiträden i klädaffärer och en och annan anställd i uraffärer. En kompis kommenterade dock och tyckte att min 116000 var snygg. Han frågade även vad den kostade och efter att motvilligt berättat detta, såg han ut som om någon boxat honom i magen så att luften gick ur. Sen pratade vi om något annat. ;)
 

McGyver

Rolex
Nästan uteslutande kommentarer på jobb (där de flesta känner till mitt handikapp).
Senast en kommentar om min nya 116600, -Shit vad snygg klocka, är den äkt.............klart den är - det är ju du!
 
B

Banankontakt

Guest
Var inne hos lokala urmakaren för att justera länken på en märkesklocka. Damen bakom disken försvinner till urmakaren (ser att de vänder på klockan några gånger och pratar med varandra) och när hon återkommer säger hon: "Den här är ju äkta!".

Min allra första kommentar jag fått av utomstående på den :banghead:
 
Senast redigerad av en moderator:

Ministern

Founder
2-Faktor
Var inne hos lokala urmakaren för att justera länken på min Rolex 116400. Damen bakom disken försvinner till urmakaren (ser att de vänder på klockan några gånger och pratar med varandra) och när hon återkommer säger hon: "Den här är ju äkta!".

Min allra första kommentar jag fått av utomstående på den :banghead:

Var bor man när detta är reaktionen?
 
Topp