• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Försäljningen du ångrat

GMT för 38k?? Borde ha börjat för ett par år sen med dedär med klockor...
Så många år sen var det inte heller. Känns som igår. Usch... Priserna är idag galna. Tänk om man hade haft kristallkula.

Denna 16710 inköptes t ex för 24k fullset, d-serie. Saknar den dock inte. Förstår inte hypen. Rätt medioker. Inte en suck mot den helt underbara äldre brodern 1675.
GMTP.JPG

Så många år sen var det inte heller. Känns som igår. Usch... Priserna är idag galna. Tänk om man hade haft kristallkula.

Denna 16710 inköptes t ex för 24k fullset, d-serie. Saknar den dock inte. Förstår inte hypen. Rätt medioker. Inte en suck mot den helt underbara äldre brodern 1675.
GMTP.JPG
Helt galet för 24k... Nu ligger de någon för 60k på forumet. Undrar hur det kommer se ut om 2-4 år...

Ångrar att jag sålde/snart såld denna. Min första Rolex kan jag tillägga. Men det blir definitivt ett nytt köp när jag fyller 40 år.

Om ca 2 1/2 år

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    100.6 KB · Visningar: 149
Säljer bara saker jag inte använder. Ångrar dock vissa klockor, men det är inte värt att ha saker liggande i lådan.
Hade en lagom patinerad cwc jag gärna behållt. Och en sinn. Sinnen var för hög och tycker inte om fasta stift, är ingen nato-kille.
image.jpeg
image.jpeg

Ångrar att jag inte köpt en rosa tavla till min DJ, men det är ju inte försent.

Köpte min första "dyra" klocka för typ 25 åt sedan. Valde mellan en tag heuer och en rolex sub, det skiljde inte många tusen. Ångrar att jag inte la till de sista laxen för Rollen...

Tråden en hatar att påminnas om :D
Just nu saknar jag denna, finns förvisso att köpa ny men lite ovärt...:rolleyes:
image.jpeg

Vem har den idag? Minns ej vem som köpte den...

Lånad bild men när jag fortfarande plugga och jobbade vid sidan om så ville jag köpa mig min graal. Den hade precis gått upp cirka 5000 i pris så full set låg runt 33-36. Letade efter rätt objekt för rätt pris. Bytte precis jobb när det då dök upp en för 2004a full set för 29. Trivdes inte riktigt på nya jobbet. Sa upp mig istället för att köpa klockan och hade ungefär 50 undanlagt. Valde att inte binda upp pengarna innan jag börjat jobba igen och sen när jag väl hade råd igen och börjat jobba igen så hade priserna sprungit upp till 40. Avvaktade för att hitta en till bra pris igen vilket aldrig hände och nu är det omöjligt och vägrar betala 50 för något jag kunde fått för 29 för bara två år sen..
image.jpg
och om 5 år kommer du tycka 50 var rimligt, aldrig billigt när man just köper

Ångrar (tack och lov!) inget jag sålt, men då är jag rysligt dålig på att sälja också.
Ångrade köp? Inte så hemskt många. Kanske att jag var så SMP-kåt att jag inte väntade tills en bättre deal än den jag valde dök upp. Är inte missnöjd med dinkan, men nog kunde jag ha sparat några lappar på den.

Missade klockor? Inga än. Visst har det kittlat till i brallan på några objekt som varit ute, men det har alltid funnits en anledning till att jag inte valt att gå vidare med dem.

Ångrar att jag passade en Patrizzi fullset daytona før 2 år sedan........................................

Jag ångrar allt. Varenda klocka jag sålt har jag ångrat att jag sålt. Det är verkligen inga märkvärdiga klockor - även om de är coola och flertalet lite udda - och med ringa ekonomiskt värde. Och kanske just därför jag ångrar det. Jag behövde ju inte sälja dom egentligen, och känns som jag aldrig mer kommer sälja nåt. Jag hoppas bara att alla idag har kärleksfulla hem.

sold.jpg

Ångrar att jag inte knep en eller två 16710 fullset när man fick ett trevligt ex för 30k. Steg snabbt till 38-40 och man väntade på att det skulle dyka upp en billigare men istället gick det upp mot 50. När man ser de som går för runt 60k idag kan man inte annat än ångra att man tvekade när det begav sig.

Seiko SKX (007,009) är en sån klocka jag alltid ångrar att jag flippar. Det går ett tag, sen ser jag en go bild på KS och då vill jag ha en igen.

Intressant tråd. Har själv tänkt att aldrig sälja några klockor utan bara köpa de jag verkligen vill ha. Vi får se hur länge det håller. Vilken klocka tror ni kommer sticka iväg i pris på sikt likt pepsin?

Ångrar att jag sålde min Omega Speedmaster med vit tavla. Kändes så bra då. Sälja och ge utrymme åt nytt, usch:dead:

Tillbaka
Topp