• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förstaklocka för 10k – diver eller dressare?

Stefan S

Patek
2-Faktor
322BB209-F0F6-4541-BBD6-A2D0419F69DD.jpeg


Douze points!!! Kul att du har gillat tråden!!

Det är julafton.. har just hämtat ut min Carrera. Mycket lycklig. Dessutom köpte jag av bara farten en terroristklocka häromnatten, samt FICK (!) en Seiko 5 av @blackcoffee som läst om mitt debacle, mot att jag skänker en god slant till Barncancerfonden. Godheten!! Även dessa klockor låg på hallmattan när jag kom hem, och samtliga klockor införskaffade genom Klocksnack. Känner mig bortskämd som en snorunge.
Tack för alla tips och råd och forumet itself. Vore kul om tråden lever vidare på något sätt, jag kommer iallafall återvända och hämta inspiration när något nytt vankas. Tack, tack, tack.
Härligt :) Grattis!!
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Jag slår förstås ett slag för vad jag tycker är en av de mest prisvärda klockorna i den priskategorin, WEMPE Zeitmeister Quarz. Den går att få på läder eller länk och i stål eller guld PVD. Jag lånar några bilder ifrån deras hemsida vilket även är stället den inhandlas ifrån om man inte handlar i deras butiker på plats.
WM040007_wempe_01.jpg

WM040007_wempe_05model.jpg

WM050003_wempe_01_g.jpg

Jag länkar även in dig till min lilla recension av den jag själv äger ;) https://klocksnack.se/threads/kort-recension-wempe-zeitmeister-glashütte-i-sa-38mm-quarz.107390/
Fattar inte hur man handlar från deras sida. Hittar inte ens priser på klockorna.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Om jag ska vara ärlig vet jag inte om man kan "handla" på sidan i traditionell bemärkelse. Jag mailade och hade en dialog där jag fick ett prisförslag som resulterade i att jag betalade via banköverföring och fick klockan skickad.
Gillar den men har ingen aning var de skall ligga prismässigt. Runt 10k killgissar jag på...
 
I dom krokarna var det. Ser man till finish och prestanda så borde den kosta betydligt mer. Både Sinn och Breitling kör samma urverk, visserligen i andra kategorier, och dom ligger på det dubbla. Nu skulle man ju helst hävda att det är dom som ligger för högt ;)
Den är så jäkla snygg och lockande! Vore man quartz-frälst.....
 
Topp