Glöm att det skall likna en Sub, Omega SMP är lika bra GADA-val men har sin egen design. Men skall du ned till närmare budget med en Seamaster så ryms det väl bara en utvändigt väldigt sliten batteridriven SMP eller en batteridriven Aqua Terra i sitt sämsta (det är den senaste det!) urförande. Men vi glömmer batteridrivet..."Submariner-modell" var mitt hafsiga och amatörmässiga sätt att försöka beskriva en dykarklocka som känns nära ett dressur. Och i sin stil och framtoning (i alla fall med min nybörjarblick) påminner om Rolex Submariner. Vilket jag tyckte att Oris Aquis 39,5 mm på stållänk gjorde, och Sinn 104. Jag tycker att t ex Longines Hydroconquest är "sportigare", men allt är ju personlig smak.
Försöker vi hålla budget och kollar Oris så tycker jag att "rätt" utgåva av 65 är ett bättre GADA-val än Aquis, sen må dom kanske vara mindre lik en modern Sub i dina ögon. Här en snodd bild på Movember edition... bra GADA-val med vridring. Det skall inte va så klossigt, en modern Sub är ju ärligt talat lite klossig.