Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag jävlar !Modalo 8 watch flagship![]()
Snygg samling du har på första bilden men frugan o barnen vinner helt klart med sina på den undre bilden.Winder som funkar som display till favorituren, resten i ennan klocklåda. Frugan och barnen har oxå lådor!![]()
![]()
![]()
Haha tack..tror jag.. Frugans box var inte med men den får du här!Snygg samling du har på första bilden men frugan o barnen vinner helt klart med sina på den undre bilden.![]()
Fanns många godbitar i den undre lådan i förra inlägget, är det en 1500 längst till vänster i hustruns låda?Haha tack..tror jag.. Frugans box var inte med men den får du här!![]()
![]()
Kul, tack. Det är en 6694 år 79 (årsklocka) som hon fick i morgongåva på vårt bröllopFanns många godbitar i den undre lådan i förra inlägget, är det en 1500 längst till vänster i hustruns låda?
Jag är inte här för att hata, bara älskaTänkte inte på att titta efter befintlig tråd...sorry.
Helt rätt resoneratRedan några som kommenterat det tidigare men oxå drf jag skriver att den fungerar som displaysom tur är så gåre ju att bestämma ifall windern e på eller inte samt vilka som ska rotera eller bara va still. Jag vill iaf ha mina finaste på bästa displayplatserna!
![]()
Runt 7kJag jävlar !
Vad går en sådan på?
Jadå, grym! Tyst och med touchdisplay som slocknar av sig själv. Bygde in den i garderoben. Fick den till bra pris, sett vissa tar upp til 12 för motsv. Håller dock på att skala ner till 3 autom klockor så kanske tog i lite med denna. Sugen?Det var inte så blodigt.
Är den tyst?
Nöjd?
Jadå, grym! Tyst och med touchdisplay som slocknar av sig själv. Bygde in den i garderoben. Fick den till bra pris, sett vissa tar upp til 12 för motsv.
Håller dock på att skala ner till 3 autom
klockor så kanske tog i lite med denna. Sugen?
Hej
Hur ska man förvara sina klockor? Kör ni enbart Wonder eller mår de bra av att ligga i "låda"?
Hej
Hur ska man förvara sina klockor? Kör ni enbart Winder eller mår de bra av att ligga i "låda"?
Frågan är mer angående vad klockan mår bäst av. Givetvis på armen men om man har fler än 2 tex
En winder "laddad" inte klockan, den håller bara klockan på samma nivå som när du lägger den i windern.
Jag sätter min klocka på min klockuppdragare men den blir inte uppdragen -varför?
Kom ihåg att uppdragare inte ska dra upp klockor, de håller klockorna uppdragna i samma läge som du hade dem i när du satte dit dem. Om du placerar en klocka som är helt urladdad på en uppdragare så ska den fortfarande att vara helt urladdad när du tar upp den igen. Om klockan var fullt uppdragen när du sätter den på uppdragaren och den är stendöd efter den normala energireservtiden gått ut så är det förmodligen en klocka med ett urverk som bara tillåter rotorn att gå i en riktning och klockuppdragaren är inställd för motsatt riktning.
Så länge klockan får rastas då och då är det ingen fara. En mekanisk klocka som blir liggande i flera år däremot, det är inte bra i längden.Frågan är mer angående vad klockan mår bäst av. Givetvis på armen men om man har fler än 2 tex