• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_1403.JPG
Något sånt kanske ?
Intressant idé!
Om det är skadligt tror jag inte men någon annan kanske vet.
Denna kanske inte uppfyller dina krav, men den är ju utseendemässigt helt ok:

https://cdon.se/accessoarer/lyxig-klockbox-klocklada-urbox-urboks-for-6-klockor-p37182836
Jag hade tänkt köra på en sån låda från början, men problemet är att den inte får plats i min trånga hall. Därav ville jag ha något hängande.
Inte alls dåligt för dom.. återkom gärna med vad du tyckte om klockställningen i hemslöjd:)
Jag gillar idén absolut! Däremot tveksamt om jag skulle ha plats till den, min hall är som sagt väldigt trång. Kanske får köra på lådvarianten och ha den längre in i lägenheten istället.
Hahaha förlåt men det här är en big wtf för mig. Tänk dig komma hem till någon och så hänger det 5 klockor i hallen. Lägg dom i något fönster? På ett bord? Det där såg rätt skumt ut imo
Javisst är det en ny variant. Blev inte lika snyggt som jag trodde, men det är otroligt smidigt.

Har varken fönster eller bord i hallen, tyvärr.

Ett annat alternativ är att byta ut hyllan. Den ser ju ut att bara vara en skiva. Om du istället har en hylla med en låda i sig får du både förvaring på ovansidan och i lådan ( där du t ex kan ha klockorna).

Trivs med lösningen så kör på. Bär du bara klockor utomhus? Annars känns placeringen i hallen som lite märklig. Vore det inte smidigare att hänga klockorna där du byter om. Annars får du ju springa ut i hallen och byta klocka hela tiden?

Ett annat alternativ är att byta ut hyllan. Den ser ju ut att bara vara en skiva. Om du istället har en hylla med en låda i sig får du både förvaring på ovansidan och i lådan ( där du t ex kan ha klockorna).
Tjaa, det kanske går att göra iofs. Det hade jag faktiskt inte tänkt på!
Trivs med lösningen så kör på. Bär du bara klockor utomhus? Annars känns placeringen i hallen som lite märklig. Vore det inte smidigare att hänga klockorna där du byter om. Annars får du ju springa ut i hallen och byta klocka hela tiden?
Nästan bara utomhus ja, under den undre hyllan hänger även mina skärp som jag nästan bara har utanför lägenheten.
Får väl plats på bordet under :)
Nej, det fungerar som avlastningsyta för plånbok, mobil, nycklar osv.

Bästa vore om jag kunde bygga ut hallen så att jag får plats med en ordentlig hallmöbel. Får ta några ord med grannen. :banghead:

Tjaa, det kanske går att göra iofs. Det hade jag faktiskt inte tänkt på!

Nästan bara utomhus ja, under den undre hyllan hänger även mina skärp som jag nästan bara har utanför lägenheten.

Nej, det fungerar som avlastningsyta för plånbok, mobil, nycklar osv.

Bästa vore om jag kunde bygga ut hallen så att jag får plats med en ordentlig hallmöbel. Får ta några ord med grannen. :banghead:
Haha. Det kommer sluta med att du flyttar, för klockornas skull

image.jpg

Gjorde nåt liknande till hustruns klockor som mest låg i en hög på hennes sida sängen... inte så snyggt men bättre än i en hög.

Kunde inte motstå att bumpa tråden när jag såg denna på LV i Köpenhamn.

Frågade inte ens om priset då ny bil skall köpas till frun så skulle jag bli skinnflådd ifall jag köper en ny klockförvaring just nu...
IMG_5771.JPG

Har ingen box ännu, men inte heller mer än 2 vettiga klockor som jag faktiskt är rätt om. Så nu ligger de bara i bokhyllan :( Tips på vettiga boxar och vart dessa kan införskaffas?

Finns redan ungefär 27 liknande trådar, många med mycket bra info! Använd sökfunktionen så hittar ni det ni söker :)

Kör i byrålåda handduk (endast för klockor då). Funderat på box men tror inte de håller sig bättre där.... winder kan man ju köra men brukar använda en klocka i 2 månader sen byta så känns onödigt, speciellt för mina kvarts ;)

Edit: mitt inlägg bränner säker i folks ögon

Tillbaka
Topp