Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där ser ut som min. Men efter 5 år så har den vänstra börjat slira ordentligt och orkar inte längre dra runt. Har antagligen haft klockor med olika tyngd sutit i för då blir det obalans och den orkar inte i uppförsbacken. Ännu värre om det bara sitter en klocka i. Undra om man ska skruva isär den. Kanske någon rem som slirar....Kul idé @Chuck , men winder känns oslagbart när man har lite rotation på klockorna och inte vill ställa dem varje gång. Jag kör Modalo, den går tyst och fint
På min förra så var det exakt samma problem. Bytte remmen som var helt slut.. Sen gick den igen.Det där ser ut som min. Men efter 5 år så har den vänstra börjat slira ordentligt och orkar inte längre dra runt. Har antagligen haft klockor med olika tyngd sutit i för då blir det obalans och den orkar inte i uppförsbacken. Ännu värre om det bara sitter en klocka i. Undra om man ska skruva isär den. Kanske någon rem som slirar....
Var fick du tag i ny rem?På min förra så var det exakt samma problem. Bytte remmen som var helt slut.. Sen gick den igen.
Köpte faktiskt nya på Biltema. Inte exakt likadana men det fungerar perfekt. Bara plocka ner windern och ta med dig remmen så kan du lätt jämföra. Men ta en som är lite mindre, tog en som var ungefär lika stor först. Då slirar den bara... Så måste vara ganska tight.Var fick du tag i ny rem?
Jag kommer bli utskrattad som vanligt. Återkommer med bilder när jag kommer hem
Hur kan man lägga 100k på en klocka när det finns för 100kr?Förstår inte hur man kan lägga 1500 på en låda för 24 klockor när det finns exakt likadana på ebay för cirka 300kr från Tyskland.
Hur kan man lägga 100k på en klocka när det finns för 100kr?
Jag diskuterar inte kina-boxar.Läs om, läs rätt.
Klockson: http://www.klockson.se/klocklada-for-24-st-klockor/549-0
Ebay: http://goo.gl/C6bVIM
I slutändan kommer allt ifrån Kina med minimala skillnader i utseende, jag är tveksam på att den från Klockson gör att den är värd 1200 kr mer. Om det däremot är winders vi pratar om är en annan sak.
Kolla på klisterlappen under din låda, "Made in China" heheJag diskuterar inte kina-boxar.
Du förstår min poäng, det finns inget annat än Kina i den prisklassen jag nämnde ändå, speciellt inte för 24 klockor. Din jämförelse var så usel att jag inte ens vet om du var seriös eller inte.Jag diskuterar inte kina-boxar.
Made in Germany.Kolla på klisterlappen under din låda, "Made in China" hehe
Min jämförelse är relevant.Du förstår min poäng, det finns inget annat än Kina i den prisklassen jag nämnde ändå, speciellt inte för 24 klockor. Din jämförelse var så usel att jag inte ens vet om du var seriös eller inte.
Tackar!Oj vilken fin samling!
Wanda och en alieeeen, Wanda och en eeeeeeliien!Lägger min klockor i ett ägg invirade i näsdukar där de ligger säkert. När de ligger framme ligger de skönt på Wanda
Nån som har tips på en fin klocklåda? Gärna trä med glas i locket
$128,800 om jag uppfattat korrekt.Ser billig ut, vad går den där pjäsen lös på?