• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Naaaa!

Favoritklocka var det ju. Inte favoritklockor!:arghh:
GMT.jpg

Nu ar jag dubbelkrankt och kraver kall pilsner!
Ordspråket säger: ”Avundsjuka ögon blir aldrig mätta”.

Mina ögon är just nu varken mätta eller hungriga, snarare vattenfyllda efter att du postat inte bara en utan TVÅ fantastiska klockor.

@MGNNs du är trådskaparen, du måste sätta stopp för detta innan avundet gör oss alla gråtfärdiga.....
 
Ordspråket säger: ”Avundsjuka ögon blir aldrig mätta”.

Mina ögon är just nu varken mätta eller hungriga, snarare vattenfyllda efter att du postat inte bara en utan TVÅ fantastiska klockor.

@MGNNs du är trådskaparen, du måste sätta stopp för detta innan avundet gör oss alla gråtfärdiga.....
Nejda.....
Jag kan posta en ful ankunge ocksa om du vill....Men da blir det ju tre klockor...kanske bryter mot reglerna?;)
Daremot sa tackar jag odmjukt for berommet. Det ar mycket snallt sagt av dig och uppskattas.
 
Nejda.....
Jag kan posta en ful ankunge ocksa om du vill....Men da blir det ju tre klockor...kanske bryter mot reglerna?;)
Daremot sa tackar jag odmjukt for berommet. Det ar mycket snallt sagt av dig och uppskattas.
Utifrån dina TVÅ föregående exemplar så är min förutfattade mening att det du anser vara en ”ful ankunge” är min heliga graal. Visar sig det vara sant så börjar jag inte bara gråta, utan risken är att jag trillar av pinnen för gott.

Så snälla låt bli...........
 
Enkelt, pga att jag ar “ all time low” i antal dinkor, kor runt pa 3, motivering - sa snygg, men nasta manad far jag en Sub, riktig Sub, ingen ceramic, maxi dial krafs, da blir det favvon, varje 2-3 ar sa tror jag klarar mig utan en Sub, men det gar inte, helt omojligt, Sub ar benchmarken for klockindustrin senaste 50 aren el sa, vassego tjafsa pa ni som vill om detta och namn en annan klocka som ar det / har haft samna impact ?

58463788-05D1-4057-8946-D33961B11230.jpeg
 
Enkelt, pga att jag ar “ all time low” i antal dinkor, kor runt pa 3, motivering - sa snygg, men nasta manad far jag en Sub, riktig Sub, ingen ceramic, maxi dial krafs, da blir det favvon, varje 2-3 ar sa tror jag klarar mig utan en Sub, men det gar inte, helt omojligt, Sub ar benchmarken for klockindustrin senaste 50 aren el sa, vassego tjafsa pa ni som vill om detta och namn en annan klocka som ar det / har haft samna impact ?

58463788-05D1-4057-8946-D33961B11230.jpeg
Även om den vita urtavlan är favoriten så var denna ”👌
 
Under det senaste (covid isolerade) året har två klockor fått väldigt mkt tid på handleden (dock inte samtidigt, som på bilden :) ).

Det intressanta är att de inte är något särskilt märkvärdigt, (80/90-tals design med ETA brukar ju sällan öka pulsen hos klockfantaster), men jag har verkligen gillat dem på handleden. Bekväma med sail cloth band, jag gillar utseendet och ffa vettig storlek.

Favorites delete.JPG
 
Kan förstå varför!😍
Snacka om att den andas historia!
Vart har du köpt denna och vad är det för år? 😍
Köpte den snorbilligt på Tradera för några år sen. Första generationens Reverso. Den har Tavannes-verket som satt i första klockorna och efterföljdes av ett LeCoultre-verk under 1933, när LeCoultre utvecklade ett eget formverk som passade i boetten. Så 1931 eller 1932, förmodligen 1932.
 
Boka tid behover du val inte....men det ar ingen dum ide sahar i coronatider.
Om jag har last svenska nyheter ratt sa har man i Sverige numer infort max antal kunder som kan vistas i en butik samtidigt.
Inte sa kul att sta ute och vanta om du har 10gubbar som star i ko fore dig for att fa komma in plus de som redan star och klammer pa klockor i butiken .
Speciellt om det ar trakigt vader och du har tidspress eller annat att gora.
Vill du ha en referens i butiken sa fraga har pa forumet. Finns manga har som har en god affarsrelation med en saljare som garna introducerar en "nyborjare".
Vilket vi alla var en gang.
Ja men precis de jag tänkte, aldrig kul att behöva stå ute i kylan och frysa! Så det blir att kolla upp detta framöver :) tack så mycket för tips! Kul med ett forum där man hjälper varandra :) uppskattas!
 
Oj oj oj vilken fin klocka! 😍
Jag är inte bekant med märket, vill du berätta lite om det?
Den var riktigt fin alltså och jag älskar urtavlan och detaljerna! 🤩
👍 Du hittar en del i min recension:

 
👍 Du hittar en del i min recension:

Tackar! Ska ta mig en titt 👍😃
 
Kul tråd! Otroligt många fina klockor 😍

Just nu är denna San Martin SN004-G Retro Diver favoriten. Kan inte sätta fingret på vad det är, men den har någon slags presence, soul, Mojo, kalla det vad du vill 🤷🏻‍♂️ Sen storleken på 38mm & 46mm LTL är helt perfekt!

Sen passar den lika bra till shorts och t-shirt som till kostym och allt däremellan
 

Bilagor

  • IMG_20210203_123831_450.jpg
    IMG_20210203_123831_450.jpg
    546.9 KB · Visningar: 55
Tillbaka
Topp