Jättetrist det som har hänt. Verkligen. Men ni är två vuxna människor och bör kunna lösa det sinsemellan, inte genom en tråd på KS med folk som lägger sig i (ja, jag vet att jag gör detsamma, det är ingen som behöver påpeka det, då jag är fullt medveten om det). Visst, det kan vara skönt att med andras åsikter, men se till att träffas, ta en fika och prata igenom det. Ni är vuxna män.
Att pengarna är spenderade är ingen ursäkt. Jag tror inte direkt du har 40 spänn på kontot med den här hobbyn.
Man gör rätt för sig. Sedan kan det diskuteras att ni sågs F2F och det har gått två månader. Man ska alltid vara påläst när man köper vintage och känner man sig osäker ber man om betänketid. Inte svårare än så.
Att "hota" med rättsliga åtgärder för i sammanhanget en struntsumma känns lite överdrivet. Även min dam är jurist och hon skrattade. Inte åt situationen, men att gå vidare med något sånt här som kan lösas. Är du verkligen villiga att lägga ner så pass mycket energi det skulle kräva, istället för att tala med den andra personen som två vuxna människor och förhoppningsvis komma fram till en lösning?
Det är inget konstigt att människor går in i en försvarsposition när den andra parten "hotar". Om det är rätt eller fel går att diskuteras och det är inget jag varken borde eller vill lägga mig i.
Jag försöker vara opartisk, men vad är det med alla curlade människor nu för tiden? Ordet är kommunikation. Tal! Problem är till för att lösas.
Deddas bör givetvis ta upp det med personen han köpte länken av och påpeka det hela och självfallet se till att han löser det. Inget konstigt att han bara har den informationen säljaren givit honom. Nu vet jag inte vem säljaren är, men är han en respekterad sådan bör han vilja göra rätt för sig.
Antingen ta tillbaka den, eller se till att få ett korrekt "blad".
Framstår jag som otrevlig, så är det inte syftet. Jag förstår att det måste vara en väldigt jobbig och irriterande sist. Men som sagt lös det med varandra. Det har hänt på KS att saker blivit fel tidigare och det kommer säkerligen hända igen. Ta exemplet med
@Affe s klocka (minns jag rätt?), där var det uppenbarligen två personer som kunde kommunicera och ha förståelse för varandra. Vara ärliga och göra det bästa av situationen.
Nåväl, ville bara skriva av mig i bakfyllans tillstånd.
Jag hoppas det löser sig för er båda till det bästa!