Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ahh, hp48sx samt hp42s 42:an daily beater men tyvärr inte så mkt man nyttjar kapaciteten...men rpn grymmt!
Har pajat skärmen på mobilen så det är bara mejl som funkar just nu. Telefon oxå kass!Har en enklaresom Sinclair åt dig om du vill tror jag. Hörs på WhatsApp!
Fick du tag på någon? Känner mig lite som en hoarder och använder aldrig min. Jag kanske kan låta mig övertalas.Vilken tråd, me like!
Någon som har lust att sälja sin HP-16C till mig?
Verkar finnas minst ett par här.
Skön saming. Har en exakt likadan Commodore som jag inte minns var den kommer ifrån, men frän är den iaf.Kolla i en låda efter annat, hitta inte det jag sökte men några gamla miniräknare inte fy skam! Den beiga Commodoren är sen jag var liten, resten från loppisar!
TI-30 LCD:n gav mej en flashback, fina grejer! Visst har den en en stor klump under displayen för batterierna? (Som räcker en evighet)...
Samma här, hade en Ti57 (tror jag den hette) som man kunde programmera. Ett år in i gymnasiet fick jag låna en HP41C av en klasskompis och blev helt såld.TI-30 LCD:n gav mej en flashback, fina grejer! Visst har den en en stor klump under displayen för batterierna? (Som räcker en evighet)...
Vet inte vad du menar med klump. TI-30 har vanligt 9-volts batteri som sitter ungefär mitt i.TI-30 LCD:n gav mej en flashback, fina grejer! Visst har den en en stor klump under displayen för batterierna? (Som räcker en evighet)...
Vet inte vad du menar med klump. TI-30 har vanligt 9-volts batteri som sitter ungefär mitt i.
Jaha, det var en sån på bilden också. Visste inte ens att en sån fanns, jag såg bara den vanliga TI-30:an. (Har en själv.)
Hittade en bild på TI-30 LCD modellen jag tänkte på här, den har två AA-batterier med plats bakom displayen.
48:an köpte man ju dyrt och var kung med i klassen.Min samling är liten men... 48an köpte jag ny för trettio år sedan, 17en var ett ebayfynd för tio år sedan.
Självrensning i avloppsrör? Nu blev jag lite nyfiken. Har det med lutning att göra?48:an köpte man ju dyrt och var kung med i klassen.
Ägnade en lördag åt att lägga in en formell för sjävrensning i horisontella avloppsrör, skrev man ett tecken fel och backade blev displayen grå i fem minuter av kapacitetsbrist.
I vardagen var känslan i knapparna det avgörande, man viste att man hade tryckt.
Sedan när jag började jobba som projektledare istället för konstruktör var den räknaren guld när man utvärderade anbud, reglerade tillkommande kostnader och gjorde prognoser.
ExaktSjälvrensning i avloppsrör? Nu blev jag lite nyfiken. Har det med lutning att göra?
Oj jädrar, har sett Techmoan demonstrera en CurtaDen är rätt liten och den räknar. Antar att den fyller kriterierna för tråden
Ja det är facinerande grejer. Denna är i princip NOS och har fått gå i arv till vuxne sonen. När man lägger ut på insta kommer det snabbt in bud om köp. Finns flera varianter att samla på.Oj jädrar, har sett Techmoan demonstrera en Curta
Hade jag för 30 år sedan.HP 48GX
HP48GX var ju den våta drömmen när man plugga teknisk linje på 90-talet. Hade bara råd med en TI-81 som jag använder mig av dagligen än idag i jobbet. Har en TI-82 oxå. Kul tråd för övrigt.Hade jag för 30 år sedan.
Har den omvänd Polsk notation ?Har laddat ned en HP 15C app på telefonen