• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flytta till Stockholm

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Bor i centrala Sundbyberg sedan 3 år tillbaka och vi stortrivs! Flera grönområden och de nya restaurangerna ploppar upp som flugsvampar. Flertalet gym och all tänkbar kommunal kommunikation gör att resandet dit man vill inte är ett problem. Letar större nu och tänker fortsätta bo kvar här.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Lösningen: Skit i Stockholm, flytta till Ankarsrum istället, du får rätt mycket mer för pengarna (bla egen nattklubb).
https://www.lansfast.se/hitta/villa/kalmar/vastervik/ankarsrum/de-marés-vag-10/cmvilla4pf1v1njerst2qf3/#bilder

(du får dessutom ett par mille över till klockor)

Vad fan har pågått här?!
Oklart men jag vill ha det.
87C4D998-8A3C-4CD3-B855-CBC4C7DB5A61.jpeg



Kanske kan jag locka frugan med en mäktig WIC (ink smarriga tapeter).
94A4D0EE-F7EC-4ECD-968E-82B2D798CA06.jpeg
 

UNO

Panerai
Hoppa Solna, det är öar av bebyggelse med trafikleder emellan.
Ekhagen är ett udda förslag.
Sundbyberg är bra.
Mariatorget är bäst(jag var tvungen att skriva det, förlåt).
 

Henkesson

Omega
Kan rekommendera Vasastan/Birkastan. Bor själv i området sedan en tid tillbaka och finner området som lugnt och nära till en mängd olika restauranger och grönområden. Passar mig väldigt bra då jag har hund. Vasaparken är mysig att promenera i alla 4 årstider.
Området kring Karlbergsslott är perfekt för löpträning.
 

Npl

Omega
2-Faktor
Gillar du god mat så ska du flytta så nära Gunters korv på Karlbergsvägen 66 som du bara kan.

Det är nog det enda jag saknar efter att ha flyttat från huvudstaden, men om jag någon gång skulle flytta tillbaka så hade jag valt Vasastan/Birkastan.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Har varit anställd i huvudstaden de sista sex åren och pendlat från Gbg (hyr en arbetsplats här) ett par gånger i veckan men har verkligen tröttnat på tåg- & hotellivet.
Nu har äntligen min fru sett storheten i en eventuell flytt så vi börjar smida lite planer.

Vilka områden ska vi kika på om förutsättningarna är enligt följande:
Vi kan lägga max 7 miljoner på en lägenhet (inte intresserade av hus).
Vi har ett barn på 9 år.
Jag jobbar i Sumpan och hon på Kungsholmen.
Båda gillar löpning och käk (hej klychor) och skulle vilja bo i ett lugnt område med central känsla.
Vi har bil men har inga problem med att åka kollektivt.

Var ska vi börja leta?
Sumpan såklart. Ligger på hanterbart avstånd till stan och på rätt sida dessutom. Just nu finns det några riktigt schyssta lägenheter centralt i centrum.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Står om det på flashback. I tråden om hemnet objekt.
Vilka spånskallar som spekulerar på Flashback. Ingen orkar ens öppna annonsen och läsa historien om huset (som står tydligt i herrgårdsannonsen) utan går direkt till spekulationer om porrklubb och influgna prostituerade från östblocket.

(För er som inte orkar läsa, huset började som bostad åt en av brukets söner och övergick sedan till representationsbostad och övernattning. Bruket ägdes av Electrolux)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Har aldrig förstått tjusningen med Sumpan. Har alltid tyckt det varit lite sunkigt. Men bygger man ner all tågtrafik så blir det säkert bättre.
Med objektiva ögon är många delar av Stockholm oerhört fult och tråkigt. Sjöstan, stora delar av Söder, flerbostadsdelarna av Danderyd, Solna - hade de legat någon annanstans hade omdömena varit väldigt annorlunda...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Vilka spånskallar som spekulerar på Flashback. Ingen orkar ens öppna annonsen och läsa historien om huset (som står tydligt i herrgårdsannonsen) utan går direkt till spekulationer om porrklubb och influgna prostituerade från östblocket.

(För er som inte orkar läsa, huset började som bostad åt en av brukets söner och övergick sedan till representationsbostad och övernattning. Bruket ägdes av Electrolux)
Är väl dock inte helt omöjligt att ett och annat försiggått i ett hus mef nattklubb av den kalibern :D
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Atlasområdet där är enligt mig stans mysigaste. Nästan helt avskilt men centralt. Som en egen liten stad någon minut från tuben och myllret rung Rörstrandsgatan och Odengatan. Nära till Vasaparken, och överkomligt avstånd till stans bästa parker Rålis och Hagaparken.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Tips på områden i närförort (söder) där det är nära till skog/natur men fortfarande vettig kommunikation mha något av SL’s utbud för t-bana/pendeltåg och buss till city?
Lgh eller möjligen litet rad/parhus.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Har hållt mig i Solna senaste åren o trivs hur bra som helst. Bra kommunikationer, enkelt att ta sig till Arlanda - mycket grönområden, låg skatt.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Visst - om man inte bor i Stockholm då. Skulle själv klassa Sjöstan som hopplös just för kommunikationer. Är man ute efter familjeliv i relativt nya hus är det däremot ett helt OK tips.
Jag håller inte med. Kommunikationerna fungerar fint. Både buss och tvärbana. Men har man krav på flertalet busslinjer, tvärbana, pendeltåg, t-bana, osv, ja då är det inte bra.
 
Topp