• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fortistråden

Torpeden

Omega
Det som kallas Synchroline (en orange markering fem sekunder före och fem sekunder efter tolv), hur är den tänkt att användas? Jag förstår att det än något piloter använder för att synkronisera sej på något sätt, men hur?

Gissar att tanken är att man före flygning i grupp synkar klockorna så varje pilots sekundvisare ligger minst inom syncroline-fältet. Då skulle alla vara synkade tidsmässigt inom 10 sek. Kan väl tycka att detta är lite väl stort spann dock beroende på vilka profiler som ska flygas.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Fin GMT från Fortis. Säkert ett verk från Kenissi. KUL!
Fortis 3 GMT.jpg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Bra videos. Även om det är på tyska så visar dom ju det man vill veta.

Cool lume på dom där. :)
Ja och äntligen får man veta lug2lug-måtten. Jag vill så gärna testa de här för jag är inte rädd för lång lug2lug så länge de ligger bra på handleden. Gillar så klart F-39 mest men F-41 skulle kanske vara lite maffigare.
 

lofgreno

Audemars
Ja och äntligen får man veta lug2lug-måtten. Jag vill så gärna testa de här för jag är inte rädd för lång lug2lug så länge de ligger bra på handleden. Gillar så klart F-39 mest men F-41 skulle kanske vara lite maffigare.
Ja väldigt svårt att veta hur dom sitter 39an och 41an. Synd att ingen är återförsäljare för Fortis här uppe i norr...
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Ja, jag är också mera inne på dom. De är inte superduperdyra på C24 heller. Kronografen och GMT:n med sina 43mm köper jag nog inte osett...

Här är ännu en ingående titt på 39/41. Jag skulle nog kunna leva med en 39a. Den större är fin men den blir för lång. Men jag kommer inte köpa för jag är fortafrande sur att de gjorde en mycket snyggare LE för att sälja i Japan, DEN vill jag ha.

 

Torpeden

Omega
Man hade ju dessutom gärna sett ett manufacture-verk i F-39/41 så kraftreserven kommer upp till modern standard. Kronometer hade också varit fint :)
 

dama1201

Breitling
Är det bara där servicen görs? hur ofta skall man göra service på dem? jag köpte precis en B42- official cosmo..2018 osäker på om det är dags för service på den?
 
Topp