• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fortistråden

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Så får man äntligen posta här :)
Fortis B-42 Flieger Chronograph GMT Automatic.

Fortis_B-42_Flieger_Chronograph_Automatic_2048px-6876.jpg
Fortis_B-42_Flieger_Chronograph_Automatic_2048px-6890.jpg

Helt sjukt snygg den där :cigar: Har själv funderat på en liknande, hojta till när/om det blir dags för försäljning :D
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Fin Fortis, kul köp!

Får jag önska en sidobild så jag ser hur B-42 boetten ligger på handleden. Det är så svårt att prova Fortis och än så länge har jag inte vågat mig på B-42 vilket är synd, det öppnar upp för många shyssta modeller.
Tack :)
Just nu är den inlåst, men jag får tag i den om drygt en vecka. Påminn mig om det inte kommer några bilder då :)
 

Rulle

Audemars
Ja, so much for inhouse :)

Med reservation för att jag läst fel, tror Fortis kommer presentera hela sin nya kollektion i höst.
tudors "egna urverk" är inte ens inhouse eftersom tudor är inte majoritetsägare av kenissi och äcen chanel äger en större del utav företaget och dom har börjat tillverka urverk till noraqiun med som är ett rätt nystsrtat klockmärke

läate att kenissi ska vara rådgivare åt fortis i tekniska frågor kring urverk så man får väl hoppas på att fortis gör det mesta själv men det är nog inte jätte troligt
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
tudors "egna urverk" är inte ens inhouse eftersom tudor är inte majoritetsägare av kenissi och äcen chanel äger en större del utav företaget och dom har börjat tillverka urverk till noraqiun med som är ett rätt nystsrtat klockmärke

läate att kenissi ska vara rådgivare åt fortis i tekniska frågor kring urverk så man får väl hoppas på att fortis gör det mesta själv men det är nog inte jätte troligt

För mig personligen spelar det ingen roll med inhouse, har aldrig förstått varför vi ska premiera nybörjare framför etablerade spelare. Ser fram emot nya kollektionen, helst skulle jag vilja se ett nytt case kring 39 mm som kan komplettera deras b42.
 

Rulle

Audemars
För mig personligen spelar det ingen roll med inhouse, har aldrig förstått varför vi ska premiera nybörjare framför etablerade spelare. Ser fram emot nya kollektionen, helst skulle jag vilja se ett nytt case kring 39 mm som kan komplettera deras b42.
den lilla lemania chrono cosmonauten som är typ 38 är bland det bästa från moderna fortis jag sett iallafall!
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Fortis-F43-Bicompax-Flieger-Chronograph-Watch-38.jpg


Ja, har de hittat en skogshuggare för de här bilderna eller, den ser inte så farligt stor ut. Kanske dax att våga köpa modern Fortis 2021, jag har nu stora förväntningar på en 3-handare om de kommer som flieger, GMT eller dykare. Spännande höst i Fortis-landet.

Fortis-F43-Bicompax-Flieger-Chronograph-Watch-30.jpg
Fortis-F43-Bicompax-Flieger-Chronograph-Watch-31.jpg
Fortis-F43-Bicompax-Flieger-Chronograph-Watch-33.jpg
Fortis-Flieger-F-43-Bicompax-10.jpg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
haha, de hade döpt filerna på de nya modellerna som var blurrade lite slarvigt 39 mm coming up :cigar: så sjukt intressant. Hoppas på en uppdaterad Flieger Pro med lite mer kantighet och brix track mm. Filen heter/hette f39_second-blurred.png
 

Bilagor

  • f39_second-blurred.png
    f39_second-blurred.png
    21.1 KB · Visningar: 1
Topp