Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kan eventuellt tänka mig att sälja en Cosmonauts Chronograph. PM om du är intresserad.Visst habegär efter att ha tittat på bilderna här. 42an var den första vill-ha-klockan för mig. Ont om försäljningar här; är folk så nöjda med sina Fortisar?? Eller har de såpass lågt andrahandsvärde... Jag håller utkik iaf.
Så jävla coolt när klockorna verkligen blir brukade ordentligt i så många år. Har du servat den något under åren, och vad fick du betala för det?Fortis Spacematic. Min första mekaniska klocka. Köpte den för drygt 15 år sedan och använde den sedan varje dag fram tills för 2 år sedan. Många som har gillat den faktiskt.![]()
![]()
Den är servad en gång men då hade jag verkligen väntat in in det sista. Det kostade 6000 kr om jag minns rätt.Så jävla coolt när klockorna verkligen blir brukade ordentligt i så många år. Har du servat den något under åren, och vad fick du betala för det?
Det jag minns jag hörde, tror det var när jag försökte hitta någon som kunde serva den, var att agenten för Norden var usel och att återförsäljarna inte kom överens med vederbörande. Således har det nog sålts väldigt få i Norden. Fortis är ju lite av ett doldismärke generellt an någon anledning. Jag fastnade direkt i alla fall och hade en annan klockintresserad vän som sen köpte en B-42:a på ebay.Visst habegär efter att ha tittat på bilderna här. 42an var den första vill-ha-klockan för mig. Ont om försäljningar här; är folk så nöjda med sina Fortisar?? Eller har de såpass lågt andrahandsvärde... Jag håller utkik iaf.
Det jag minns jag hörde, tror det var när jag försökte hitta någon som kunde serva den, var att agenten för Norden var usel och att återförsäljarna inte kom överens med vederbörande. Således har det nog sålts väldigt få i Norden. Fortis är ju lite av ett doldismärke generellt an någon anledning. Jag fastnade direkt i alla fall och hade en annan klockintresserad vän som sen köpte en B-42:a på ebay.
Det jag minns jag hörde, tror det var när jag försökte hitta någon som kunde serva den, var att agenten för Norden var usel och att återförsäljarna inte kom överens med vederbörande. Således har det nog sålts väldigt få i Norden. Fortis är ju lite av ett doldismärke generellt an någon anledning. Jag fastnade direkt i alla fall och hade en annan klockintresserad vän som sen köpte en B-42:a på ebay.
Sverige har ingen AD enligt Fortis, så var köper han sina klockor?Finns återförsäljare i Sverige. KG Urmakeri på Folkungagatan säljer Fortis och även servar dem. Ring honom.
Ja, Hamburg verkar vara närmast enligt deras hemsida...Sverige har ingen AD enligt Fortis, så var köper han sina klockor?
Sverige har ingen AD enligt Fortis, så var köper han sina klockor?
Inte mkt till hjälp.. Men fan vad snygg!Hej! Letar komplement till min Speedmaster , tänker köpa en bra och tålig vardagsklocka. Kikat en hel del på Sinn 104. Upptäckte nu även
Fortis Cosmonauts Day Date som ser grymt cool ut! Enda negativa är väl att den kanske blir för stor. 44 mm inkl bezel (42 mm case) och ca 53 mm lug-to-lug.
Någon som har erfarenhet av denna modell?
Tack på förhand
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Inte mycket till hjälp här heller men, det där är lite av min drömklocka. Eller samma fast i chronograf-utförande. Jag har aldrig hittat ett b-42 case att prova så tills dess utgår jag själv från att den är ”för stor”.Hej! Letar komplement till min Speedmaster , tänker köpa en bra och tålig vardagsklocka. Kikat en hel del på Sinn 104. Upptäckte nu även
Fortis Cosmonauts Day Date som ser grymt cool ut! Enda negativa är väl att den kanske blir för stor. 44 mm inkl bezel (42 mm case) och ca 53 mm lug-to-lug.
Tack på förhand
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hej! Letar komplement till min Speedmaster , tänker köpa en bra och tålig vardagsklocka. Kikat en hel del på Sinn 104. Upptäckte nu även
Tack på förhand
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack! Har väl rätt små eller kanske egentligen normala handleder på 17 cm så känner en viss osäkerhet kring just om den blir storB-42 caset är jag helt bekväm med, det känns inte superstort på armen.
Men här hänger vridringen ut en bit utanför caset... Tänker du nytt eller begagnat?
Nåt Mars-relaterat skulle jag gissa.Vad kan Fortis ha på g då?
![]()
Nåt Mars-relaterat skulle jag gissa.
Det är ju dax för ny rymd-serie baserat på de nya boetterna. Ser fram emot detta och så småningom SEA-serien.Vad kan Fortis ha på g då?
![]()
Ja såg så ut på deras Insta.Nåt Mars-relaterat skulle jag gissa.
Såklart!Det är ju dax för ny rymd-serie baserat på de nya boetterna. Ser fram emot detta och så småningom SEA-serien.
Edit: hoppas på ny boett, men profilen påminner ganska mycket om B-42.
44mm i titan. Lite för stor för min smak...
![]()
44mm i titan. Lite för stor för min smak...
![]()