• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj 3.11

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hejsam

Patek
2-Faktor
Ja, illustrerar precis det jag skrev.

Märkligt att en felaktig beskrivning är ok för att det är upp till var och en att kolla upp hur det var från början. Emaljen är väldigt sliten och
annonstexten säger att så här ungefär såg de ut vilket inte stämmer. Sen att någon haft klockor i ena lr andra skicket är väl inte relevant.

Själv har jag apropå det haft några där enbart konturerna på vattenväxten tittar fram genom emaljen o i övr intakt så så sällsynta är de inte.

Edit: På bilden ovan kan man också se hur original kronan ser ut.
Det var inte vad jag menade men håller inte riktigt med att annonsbeskrivningen säger att medaljongen ser ut som den gjorde ny, men det är väl mer en tolkningsfråga och därav bra med bilder så köparen också kan göra en egen bedömning. Det är lite som att säga att om någon beskriver en tavla som patinerad eller ett insert där vissa siffror tappat sin färg så ska de också kunna beskriva i text exakt hur mycket det skiljer sig från att den var ny.

Om det bara handlar om hur man i text bäst ska beskriva medaljongens skick utifrån hur de såg ut från början tycker jag (min egna åsikt dock) att det är lite löjligt men såklart bra att det lyfts i tråden.
Att man kallar det "nästan allt kvar av emaljen" eller "hälften av emaljen saknas" som du skriver känner jag är mer en tolkningsfråga/hur man uttrycker sig även fast facit kanske ligger närmare "hälften kvar" än "nästan allt kvar".

Kanske var klumpigt uttryckt av mig men många av de jag sett har haft mindre eller inget kvar alls av emaljen, så det är inte direkt något ovanligt att det saknas färg på dessa. Alltså inte ovanligt att de ser ut såhär tex:
20857833-0p22dyzdqijt8bciznxjn7oy-ExtraLarge.jpeg
a2894-longines-black-dial-steel-10-1.jpeg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Det var inte vad jag menade men håller inte riktigt med att annonsbeskrivningen säger att medaljongen ser ut som den gjorde ny, men det är väl mer en tolkningsfråga och därav bra med bilder så köparen också kan göra en egen bedömning. Det är lite som att säga att om någon beskriver en tavla som patinerad eller ett insert där vissa siffror tappat sin färg så ska de också kunna beskriva i text exakt hur mycket det skiljer sig från att den var ny.

Om det bara handlar om hur man i text bäst ska beskriva medaljongens skick utifrån hur de såg ut från början tycker jag (min egna åsikt dock) att det är lite löjligt men såklart bra att det lyfts i tråden.
Att man kallar det "nästan allt kvar av emaljen" eller "hälften av emaljen saknas" som du skriver känner jag är mer en tolkningsfråga/hur man uttrycker sig även fast facit kanske ligger närmare "hälften kvar" än "nästan allt kvar".

Kanske var klumpigt uttryckt av mig men många av de jag sett har haft mindre eller inget kvar alls av emaljen, så det är inte direkt något ovanligt att det saknas färg på dessa. Alltså inte ovanligt att de ser ut såhär tex:
20857833-0p22dyzdqijt8bciznxjn7oy-ExtraLarge.jpeg
a2894-longines-black-dial-steel-10-1.jpeg

Nu tycker jag du tramsar iväg väldigt.

Annonsen säger, "nästan all grön färg är kvar" och ungefär hälften av emaljen, den gröna färgen, är borta. Punkt.

Du har själv lagt ut bilder på hur det ser ut från början men den referensen finns inte i annonsen och man kan fås av texten att tro att det ska vara ungefär så som salu klockan är.
Vanligt eller ovanligt har knappast med detta att göra men det är inget unikt med intakta medaljonger. Iaf bättre än så där.. Tror de flesta har fattat så nu ödslar jag inte mer tid på detta
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Lite bättre och fler bilder kan man väl ändå begära? @Crane

 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Lite bättre och fler bilder kan man väl ändå begära? @Crane


Jag tyckte faktiskt det var bland de konstnärligare annonserna jag sett på ett tag. :)
 

Crane

Panerai
Lite bättre och fler bilder kan man väl ändå begära? @Crane

Bättre än den?! Fler kan jag förstå ;) Skämt å sido. Alltid fler bilder på begäran vid intresse. Bedömde att bilden i annonsen räckte bra då jag inte fick till bättre för stunden. TT’n har gått redan, men pass på för Pandan om den är intressant?
Maila mig nummer så drar jag gärna över ett par bilder för skicket (dock ej värdiga en annons på KS).
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Jag tyckte faktiskt det var bland de konstnärligare annonserna jag sett på ett tag. :)
Absolut, det kan jag hålla med om men hade varit trevligt att iaf se banden och hela klockan.
Bättre än den?! Fler kan jag förstå ;) Skämt å sido. Alltid fler bilder på begäran vid intresse. Bedömde att bilden i annonsen räckte bra då jag inte fick till bättre för stunden. TT’n har gått redan, men pass på för Pandan om den är intressant?
Maila mig nummer så drar jag gärna över ett par bilder för skicket (dock ej värdiga en annons på KS).
Kvalitén på bilden är det absolut inget fel på, hade varit trevligt att se hela klockan. Är tyvärr inte spekulant men önskar dig lycka till med försäljningen :)
 
Har jag missat nåt, eller vad är det för roligt med denna?

 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Har jag missat nåt, eller vad är det för roligt med denna?



Ändå lite kul att han vill byta sig till en AP - med en rasslig dj som delbetalning?
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
@miramogge här skulle man ju önska lite mer info om klockan. År? Storlek? Osv.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Tills vi har tillräckligt med andra annonser uppe. Tack för reminder
Jag och troligen en del andra här på forumet hade nog gärna sätt att en relevant annons på en klocka som faktisk är till salu hade visats lite längre på förstasidan, men självklart måste man jo få använda sina dagliga bumpar som man har betalat för även om man inte har några klockor att sälja. Kan jo vara så att någon fortfarande har missat att ni har sålt en klocka och hade jo varit tråkigt om en annan handlare hade fått lite fler visningar 🤷🏻
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tills vi har tillräckligt med andra annonser uppe. Tack för reminder
För att ge en indikation om vilken typ av klockor vi jobbar med och kan sourca fram om du är intresserad.
Den syns bättre högre upp
Lägg upp en egen hemsida istället för att använda KS som er egen lilla ”micro site!” Det är aktörer som er som bidrar till en oseriös klockmarknad.
Att bumpa annonser för redan sålda klockor är inget annat än oseriöst. Sedan kan ni rationalisera beteendet bäst ni vill.
@yonsson eller @Leben som nämnts ovan kan man inte lägga till ett förbud av bumpande av sålda artiklar? Om inte annat stänga av ovan user?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Lägg upp en egen hemsida istället för att använda KS som er egen lilla ”micro site!” Det är aktörer som er som bidrar till en oseriös klockmarknad.
Att bumpa annonser för redan sålda klockor är inget annat än oseriöst. Sedan kan ni rationalisera beteendet bäst ni vill.
@yonsson eller @Leben som nämnts ovan kan man inte lägga till ett förbud av bumpande av sålda artiklar? Om inte annat stänga av ovan user?
Nog för att jag håller med dig, men företagen som annonserar här betalar för att göra detta och då ingår 3 annonser/bumpar per dag.
Så även om det är ett oskönt beteende så tror jag inte det står någonstans i reglerna att man inte får bumpa en avslutad annons.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp