• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj 3.11

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ändrad enligt input, slarvigt formulerat från min sida.

Är den med säkerhet ommålad? Om så är fallet så informerar jag givetvis om det i annonsen. Om det är den brittiska texten du syftar på så hittar jag en del info om att det tillverkats klockor/tavlor i Storbritannien.
När jag öppnar baklocket så står det även Great Britain på insidan.
Men är jag helt ute och cyklar så tar jag tacksamt emot info så kan jag uppdatera annonsen därefter :)
Man kan aldrig vara helt säker men härifrån ser den knas ut.

Självklart. Lawless. Men jag har inte raderat din tråd och i och med att jag inte vet varför den raderats så oraderar jag icke. Du får fråga pappa och pappa.

Det är märkligt hur jäkla snabb du är på att ingripa när man råkar bumpa en tråd en timme för tidigt men verkar vara helt ointresserad när någon av moderatorerna raderar en tråd förmodligen för att dölja vad klockan som är till salu nu hade sålts för i september. Så nej, inte lawless, smutsigt.

Senast ändrad:
Det är märkligt hur jäkla snabb du är på att ingripa när man råkar bumpa en tråd en timme för tidigt men verkar vara helt ointresserad när någon av moderaterna raderar en tråd förmodligen för att dölja vad klockan som är till salu nu hade sålts för i september. Så nej, inte lawless, smutsigt.
Tror du seriöst jag bryr mig om sådant? Är väl bara för dig att outa priset här om du vill. Det finns fler än jag som modererar här.

Jag stör mig på att någon missbrukar makten, inte på att någon gör vinsten.
Äger man forat så gör man som man vill, det har förklarats med största tydlighet ett flertal gånger tidigare.
Det är bara att gilla läget eller lämna, slut citat.

Äger man forat så gör man som man vill, det har förklarats med största tydlighet ett flertal gånger tidigare.
Det är bara att gilla läget eller lämna, slut citat.

Fast jag tror inte det. Jag tror att människor kan ha självinsikt och ändra sitt beteende. KS är ett bra ställe men alla vi har ett ansvar att se till att reglerna följs. Av alla medlemmar.

Det låter ju riktigt illa om det skulle stämma.. Vad sålde du den för?

85 om jag minns rätt.

Tagga in ägare/owner i fråga och hör varför din gamla annons av hans nuvarande pjäs är borta 🤔? Den kan ju knappast försvinna av sig själv. Annonser ska väl ligga kvar för historik?

Jag hade ställt samma fråga tidigare och tror att min tråd kommer eventuellt att ”oraderas” och denna konversation städas upp ;)

’Har klassiska ”Speedmaster-visare”, vilket är ovanligt på denna modell.’
F096C745-177A-4A4C-9CC6-9FF0080A1FB6.jpeg

Jag skulle gissa att det kan vara så ovanligt att det här är det enda exemplaret någonsin i hela världen, då det ser ut som något slags frankenbygge med visare från en SMP300-homage eller liknande. Vad tror du @gjarnling?

Och vad har det med mig att göra?

Om det nu inte skett så är ju behovet av ett mer utvecklande svar från er än större?
Missar jag något så fine... sorry.,

Men det är strutsbeteende att vifta på armarna och säga vad har det med mig att göra... Moderator ar en roll, med det kommer förtroende, befogenheter och ansvar.
Jag tror att det är fler än mig som anser att detta är rätt osmakligt/felaktigt och hyckleri om det är som @evki säger, att annonsen raderats.

@yonsson @hook
@någonsomorkarbesvara

Senast ändrad:
Om det nu inte skett så är ju behovet av ett mer utvecklande svar från er än större?
Missar jag något så fine... sorry.,

Men det är strutsbeteende att vifta på armarna och säga vad har det med mig att göra... Moderator ar en roll, med det kommer förtroende, befogenheter och ansvar.
Jag tror att det är fler än mig som anser att detta är rätt osmakligt/felaktigt och hyckleri om det är som @evki säger, att annonsen raderats.

@yonsson @hook
@någonsomorkarbesvara
Varför taggar du mig? Jag har inte strutsat, jag har svarat hela tiden. Däremot har jag ingenting att göra med den klockan. Jag har varken ägt klockan eller rört annonsen vilket jag redan påpekat.

Varför taggar du mig? Jag har inte strutsat, jag har svarat hela tiden. Däremot har jag ingenting att göra med den klockan. Jag har varken ägt klockan eller rört annonsen vilket jag redan påpekat.

Taggade dig utifrån just detta, att du svarat och var intresserad att reda klarhet i vad som hänt. Lägger inte mer energi på detta men konstaterar att om det är så som @evki säger så är det beklagligt.
Over n out

Jag har också varit med om att annons från såld klocka försvunnit. I mitt fall var det en röd Must de Cartier Tank Vermeil som jag köpte från KS Approved Dealer. Men det kanske är andra regler för handlare?

Jag har också varit med om att annons från såld klocka försvunnit. I mitt fall var det en röd Must de Cartier Tank Vermeil som jag köpte från KS Approved Dealer. Men det kanske är andra regler för handlare?
Det är något speciellt med approved dealers, om du kollar antal sidor är det typ 20 medan det kommer upp flera annonser per dag. Jag har identifierat det som att man återanvänder samma gamla annons men lägger in en ny klocka för att sedan bumpa (gamla likes är kvar på en ny klocka). Tror däremot att det går att söka sig fram gamla annonser från approved, eller så cyklar jag eftersom det är tidigt 😴

Samma regler gäller för handlare. Jag ser inget som raderats.

Senast ändrad:
’Har klassiska ”Speedmaster-visare”, vilket är ovanligt på denna modell.’
F096C745-177A-4A4C-9CC6-9FF0080A1FB6.jpeg

Jag skulle gissa att det kan vara så ovanligt att det här är det enda exemplaret någonsin i hela världen, då det ser ut som något slags frankenbygge med visare från en SMP300-homage eller liknande. Vad tror du @gjarnling?
Har letat efter bästa förmåga, till exempel är det inte Seiko-visarna som har en annan form, men landade som du i att ”gissa”. Ändrar min dåliga formulering — ”ovanlig” har ju en positiv konotation som lätt kan missförstås — i annonsen. Tack för att du tog dig tid!

Senast ändrad:
Alla vet ju också att han är dealer och 10k är ju ingen jättevinst, så fattar verkligen inte varför han skulle missbruka sin makt och gå emot sina egna forumregler för att dölja det. Om det stämmer såklart helt patetiskt dock.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp