Ibland kanske man också kan ta saker med glatt humör istället för att anta det absolut värsta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Uppfattade ingen superhumor direkt i inläggen ovan, men ja du har rätt .Ibland kanske man också kan ta saker med glatt humör istället för att anta det absolut värsta
Fast allvarligt.... Tror du att Yonssons inlägg från början var för att vara elak? Släpp den här frågan nu. Vi måste ju kunna skoja lite med varandra utan att det blir grinigt. Nu låter iaf jag frågan vara för den var ju OT redan från start även om det var på skoj.Uppfattade ingen superhumor direkt i inläggen ovan, men ja du har rätt .
Ja det är det faktiskt många som kan intyga, men jag får väl börja anstränga mig lite mer vid annonser. Mitt problem är nog lite att jag inte ids polera glaset (gäller uppenbart inte Rollen), eller testa i timegrapher när jag landat i att det inte är en keeper…Den här tråden är också en av få indikationer man kan få om någon är olämplig att göra affärer med. Då GG-trådarna i stort sett aldrig innehåller negativ feedback så är ”folks” inställning här till den kritik de får på sina annonser en bra indikator på hur de är att ha att göra med.
Dör tydlighet:
Detta riktas på intet vis mot @ANALOGUE , som jag är övertygad om att han är bra att göra affärer med.
Gå på? Jag tycker det var/är extremt roligt med 16st likadana foton. Man får såklart ha hur många foton man vill men kul var det (för mig).Sedan kan jag tycka det är lite löjligt att gå på om många bilder när det finns gott om kändisar som lägger upp bara en bild (ws rakt uppifrån) och i princip ingen info, men ingen vågar såklart säga ngt om det… (Bryr mig inte för egen del (är jag intresserad kan jag ju fråga)).
Ser inte det som clickbait namn utan ganska vedertagna beskrivningar. För mig är en panda bara svarta subdials på vit tavla. Honeycomb är ett mönster. Det var väl "Poor mans Royal Oak" osv som störde folk.- PS clickbait-smeknamn i rubriken är är förbjudet. Jag undrar om Panda & Honeycomb dial räknas till detta?
Oavsett bryter egenpåhittade smeknamn mot regel 16 enligt vår moderator.Ser inte det som clickbait namn utan ganska vedertagna beskrivningar. För mig är en panda bara svarta subdials på vit tavla. Honeycomb är ett mönster. Det var väl "Poor mans Royal Oak" osv som störde folk.
Oavsett bryter egenpåhittade smeknamn mot regel 16 enligt vår moderator.
Mitt inlägg riktar sig till @RolexsearchDin väderkvarnskamp mot mod börjar bli rätt fånig
Mitt inlägg riktar sig till @Rolexsearch
Gulligt att du följer mina inlägg.
En faktisk fråga. @777CHRONOS
Kom inte femårsgarantin på speedmaster i juli 2018? Min speedy från april 2018 hade nämligen två år.
Avslutad - Omega Speedmaster Professional Moonwatch 005 - 2018
Omega Speedmaster Professional Moonwatch Ref. Nr. 311.30.42.30.01.005 Uttagen Mars 2018. Klockan är i fint skick men har en del hairlines och smårepor. Låter de detaljerade bilderna tala för sig själva. Hesalite-glaset har lite repor som kan poleras bort före köp om så önskas. Klockan kommer...klocksnack.se
5 Jahre Garantie | OMEGA DE®
www.omegawatches.com
Det börjar bli ett mönster nu med begagnade saker som magiskt blir nya när de ska säljas av @Rolexsearch. Det var likadant med bandet till TAG Heuer som han försökte sälja som Heuer på Facebook.- Hur kan klockan vara sprillans ny när du burit den och lagt upp bilder i mikrotråden?
Det börja är bli ett mönster nu med begagnade saker som magiskt blir nya när de ska säljas av @Rolexsearch. Det var likadant med bandet till TAG Heuer som han försökte sälja som Heuer på Facebook.
Blocket (och andra tokiga annonser)
Absolut, men 12k tyder på en ganska omfattande service på en mer eller mindre (enligt annonsen i alla fall) oanvänd klocka? Jag vet inte vad Rolex har för rutiner men de kanske kräver fullservice även om man bara vill få en liten rengöring? Det håller jag med om, känns som en väldig dyr service...klocksnack.se
Lös problemet med att sätta användaren på Ignore och gå vidare. Alla som varit inblandade i trassliga affärer hör hemma där. Det är alltid samma personer som har "otur" hela tiden.Liknande lögner och försköningar återkommer i allt @Rolexsearch säljer, dessutom oftast (alltid?) med ett saftigt prispåslag.
Jag tycker inte han hör hemma på ett entusiastforum... hur illa ska man behöva bete sej för att bli bannad här?
Har du tänkt på att nya medlemmar registreras hela tiden och handlar? Hur ska dom veta vad @Rolexsearch pysslar med?Lös problemet med att sätta användaren på Ignore och gå vidare. Alla som varit inblandade i trassliga affärer hör hemma där. Det är alltid samma personer som har "otur" hela tiden.
Tyckte jag var tydlig med att jag släppte detta igår. Om du tyckte det var roligt så är väl det kul för dig i alla fall. Väl mött!Fast allvarligt.... Tror du att Yonssons inlägg från början var för att vara elak? Släpp den här frågan nu. Vi måste ju kunna skoja lite med varandra utan att det blir grinigt. Nu låter iaf jag frågan vara för den var ju OT redan från start även om det var på skoj.
ok, fint att du fick bli lite glad då.Gå på? Jag tycker det var/är extremt roligt med 16st likadana foton. Man får såklart ha hur många foton man vill men kul var det (för mig).
Ett foto, info om skick i skrift och bra returpolicy samt eventuell komplettering med video till köparen har funkat fint för mig de senaste 9 åren. Förstår inte din åsikt där.
Edit: Leka timegrapher-expert tycker jag inte man ska göra som säljare. Det skapar bara oklarheter vad gäller utförande av testning och tolkning av resultat.
Haha! Rörigaste jag settDen här annonsen gav mig huvudvärk.
Avslutad - Atlantic skindiver vintage 40mm - 1350kr
1 av 6 finns kvar Atlantic vintage skindiver 60/70-tal 40mm utan krona, stor för sin ålder ingen mer info men den tickar och går skinnband enligt bild och nato enligt bild servad enligt förra ägaren "hyfsat nyss"men ingen mer info tyvärr eller kvitto säljs som den är Pris: 1350kr (2500kr)...klocksnack.se
Den var lite mer som en gåta eller tankenöt kanske. Lista ut vilken klocka som inte är såld och vad den kostar. Para ihop den med rätt bild. Först öppnade rätta svar vinner en gratis KS annons.Den här annonsen gav mig huvudvärk.
Avslutad - Atlantic skindiver vintage 40mm - 1350kr
1 av 6 finns kvar Atlantic vintage skindiver 60/70-tal 40mm utan krona, stor för sin ålder ingen mer info men den tickar och går skinnband enligt bild och nato enligt bild servad enligt förra ägaren "hyfsat nyss"men ingen mer info tyvärr eller kvitto säljs som den är Pris: 1350kr (2500kr)...klocksnack.se
Menar du att till exempel @URsinne ’s inlägg ovan inte är relevant för ett klockforum?Ifrågasätter syftet med denna tråd. Skapar ju inte bättre stämning på forumet.
Nu flikar jag in eftersom jag ägt den klockan innan.@Kaffefredrik
Som info.
Vet ej om du sett en sån Longines i intakt skick men du skriver att det är "nästan allt" kvar av emaljen på medaljongen. Eller den gröna färgen som du säger.
Den har från början praktiskt taget hela fisken täckt av emalj om än den delen är tunn och transparent, förutom att huvudet ska sticka upp ur vattnet. Du ser ringarna på vattnet/emaljen. Skulle säga snarare hälften av emaljen saknas då övriga ytan innanför ringen med text ska vara täckt. Möjligen spetsarna på vattenväxten och nån smådetalj ska titta fram.
Det kan tyckas vara en mindre viktig sak men den medaljongen med all emalj i behåll anses värdehöjande och är eftertraktat. Bland det första man tittar på på den modellen.
Sagt för de som inte vet hur den ska se ut från början så kan texten ge fel intryck om hur den ska vara.
Du funderar om det är originalkrona. Jag skulle inte tro det är originalkronan. Minns ej exakt hur de ska se ut men är ganska säker den är bytt.
Avslutad - Longines Conquest PB!
Dessvärre har jag kommit fram till att klockor mindre än 38 mm inte funkar för mig. Denna jättefina Conquest som jag bytte till mig på forumet tidigare i år får därför vandra vidare. Jag köpte den för 7000 förra året, byter mot nåt kul i samma prisklass men större än 40 mm. Longines Conquest...klocksnack.se
Nu flikar jag in eftersom jag ägt den klockan innan.
Håller med om att det är svårt att avgöra hur medaljongen faktiskt ser ut utifrån beskrivningen men han visar ju dessutom en bild på den och är man intresserad som köpare efterforskar man väl ändå själv för att titta på referensexemplar på hur medaljongen faktiskt ska se ut.
Såhär lär de ha sett ut nya
och såhär ser denna ut (min bild)
Visst kan man diskutera hur man ska benämna andelen grön färg kvar men med bara text är det jättesvårt att förmedla skicket ändå, därför finns det även bild.
Kan också lägga till att medaljongen på denna är mer välbevarad än de flesta man ser av min erfarenhet, de referensexemplaren jag visar ovan är ovanligt väl bevarade.