• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Med frakt blir det ca £313, alltså drygt 3600 kr, så 3000 är väl inte orimligt om den är i nyskick? Speciellt om frakt och kanske något extra band ingår.

Senast jag köpte klocka på Amazon hamnade jag på drygt 6 gbp för frakten. Kan nog tycka att även 3 tkr är i överkant

Hur kommer det sig att visa personer inte går att kontakta via PM när de lagt ut en annons på köpes & säljes?
Menar du att det inte -går- att kontakta dem, eller att de inte svarar på PM? Det förstnämnda är ett fall för Admin, det sistnämnda kan handla om att den/de säljare du försökt kontakta är skeptiska till dig som köpare och finner det enklast att bara inte svara. Det kan vara knepigt/jobbigt att meddela en presumtiv köpare att de utstrålar "fel" vibbar. Jag menar inte att det är OK att göra så, men det är något som händer.. Få upp din postcount (med seriösa bidrag, inte bara ett "grattis" här och där) och så blir det lättare att bilda sig en uppfattning om dig.

Menar du att det inte -går- att kontakta dem, eller att de inte svarar på PM? Det förstnämnda är ett fall för Admin, det sistnämnda kan handla om att den/de säljare du försökt kontakta är skeptiska till dig som köpare och finner det enklast att bara inte svara. Det kan vara knepigt/jobbigt att meddela en presumtiv köpare att de utstrålar "fel" vibbar. Jag menar inte att det är OK att göra så, men det är något som händer.. Få upp din postcount (med seriösa bidrag, inte bara ett "grattis" här och där) och så blir det lättare att bilda sig en uppfattning om dig.
Att det inte går att kontakta dem, läste nu att det var en inställning man antagligen har valt alltså "privat profil". Känner mig dum som frågade :banghead:
Förövrigt tack för tipset angående att bli en seriös KS:are, har inte varit medlem här sålänge därav mina låga postcounts.

Att det inte går att kontakta dem, läste nu att det var en inställning man antagligen har valt alltså "privat profil". Känner mig dum som frågade :banghead:
Förövrigt tack för tipset angående att bli en seriös KS:are, har inte varit medlem här sålänge därav mina låga postcounts.
Pm/konversationer verkar man kunna ställa in så man enbart tar emot från utvalda personer. Har inte stött på att det inte gått att pm:a till någon som haft annons (än, men har heller inte provat på så många) så frågan var inte särskilt dum.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp