• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja och om jag ska komentera ditt inlägg i denna tråd vad ger det för intryck.
Angående detta så är det en droppe i Atlanten vad jag postade tidigare.
Behöver inga personliga påhopp Tack. :)

//Simon
Vad är det du inte förstår? Du fick ett tips i all välmening och det var inget personligt påhopp.
Du ska få två tips till: 1) håll dig OnT 2) ge dig inte in i en fajt du kommer torska

Om din är Chronomat är värd 29 k i din annons så undrar jag varför du tyckte min TT Chronomat var värd 24-28k?
Till skillnad från din så har min Chronomat guld bezel, guld UTC, fullset med cert, nyservad hos Nymans. Om min är värd 24-28 k enligt dig så borde din vara värd knappt 20 k om du frågar mig.
IMG_2269.JPG

Om din är Chronomat är värd 29 k i din annons så undrar jag varför du tyckte min TT Chronomat var värd 24-28k?
Till skillnad från din så har min Chronomat guld bezel, guld UTC, fullset med cert, nyservad hos Nymans. Om min är värd 24-28 k enligt dig så borde din vara värd knappt 20 k om du frågar mig.
IMG_2269.JPG
Du ska ju inte ens kommentera som gav 39k för din...waay to högt. Går efter vad dom säljs för idag..

Men herregud...ok mätte upp nu 1min och 20 sek på 3 dagar...den går väl upp till ca 3min på 5-6 dagar sen håller den sig där...
Vad snabbt du mäter. :)
För mkt "besswissers" här..
Eller så skriver du otydligt. Tycker fortfarande inte det är tydligt.

Din går alltså cirka +25/dygn? Att vilja det låter ju väldigt konstigt. Min bratte går 0/+1, låter betydligt bättre.

Vad snabbt du mäter. :)

Eller så skriver du otydligt. Tycker fortfarande inte det är tydligt.

Det går alltså cirka +25/dygn? Att vilja det låter ju väldigt konstigt. Min bratte går +0/+1, låter betydligt bättre.
Som det står i min annons så skrev jag att JAG FRAMÅT RUCKAT DEN...

Du har ruckat fram den för att den ska gå lite före eftersom du vill att dina klockor går lite före? Varför inte bara ställa klockan 1-2 min före? :)
För att oftast är det svårt och ställa om klockan exakt och veta hur den går om man inte mäter tiden på den på några dagar. Gick till Norrmalms ur och sa: "Kan du rucka fram den här lite"? Då ruckade han den på "må få"...

Den låg ute för 39k..du gav lätt över 30. Tippar på 35...du vet att du gett för mkt för den men skäms..
Tippa? Ta reda på fakta innan du skriver något! Varför skulle jag skämmas att jag har köpt en klocka som jag gillar? Jag är väl inte som du som jagar kronor och öre. Du köpte din för 24k för ett år sen och nu lägger du den ute för 29k, det är du som borde skämmas!
Hittar du en likadan klocka som min någonstans som är billigare än 35k som du gissade jag köpt för? Länka gärna isåfall!

Extra luddigt då inga andra av dina klockannonser nämnt att dina klockor "ruckats framåt". Kan du inte bara lämna in klockan så att den går som en klocka skall, alltså med så lite gångavvikelse som möjligt? Känns mer lättsålt.
Visst kan jag det. Få se om jag orkar..

Extra luddigt då inga andra av dina klockannonser nämnt att dina klockor "ruckats framåt". Kan du inte bara lämna in klockan så att den går som en klocka skall, alltså med så lite gångavvikelse som möjligt? Känns mer lättsålt.
Dom har redan gått lite + när jag fått dom men inte så mkt

För att oftast är det svårt och ställa om klockan exakt och veta hur den går om man inte mäter tiden på den på några dagar. Gick till Norrmalms ur och sa: "Kan du rucka fram den här lite"? Då ruckade han den på "må få"...
Okej. Jag hade mätt upp gångavikelsen och bara ställt fram klockan efter det. Om man vill att den ska gå lite före. Men du gör ju som du vill

Älskar den här tråden av två anledningar:

1) Underhållning.
2) Man märker direkt vilka personer som är otroligt lättkränkta, tar allt som personliga påhopp och har allmänt konstiga idéer för sig (medvetet ruckar sin klocka så den går för fort) = jag undviker som pesten vid eventuella affärer.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp