Inte vad jag vet men det dyker upp nya medlemmar hela tiden och det är aldrig fel med både hängslen och livremÄr det vanligt med bedrägerier här på KS?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte vad jag vet men det dyker upp nya medlemmar hela tiden och det är aldrig fel med både hängslen och livremÄr det vanligt med bedrägerier här på KS?
Jälmers antagligen då han skrev detta strax efter att annonsen avslutadesJa. Men som vanligt så går det inte att berätta vem det var, av någon märklig anledning...
Om det nu var Daniel som var köparen, så är jag inte det minsta förvånad över att han ville att priset skulle tas bort...Jälmers antagligen då han skrev detta strax efter att annonsen avslutades![]()
Kan det vara den här?Jälmers antagligen då han skrev detta strax efter att annonsen avslutades
Inga konstigheter. Han har ju tidigare försökt sälja ett ur som oanvänt där säljaren tack och lov avslöjade det.Kan det vara den här?
https://www.blocket.se/alvsborg/Rolex_Submariner_116613LB_2016_Ny_68282644.htm?ca=11&w=3
Står iofs att den är ny och inget om att det funnits en tidigare ägare vilket det borde göra.
Jag tycker det ser ut som Blocket-annonsen blev utlagd innan klockan här på forumet blev såld.Kan det vara den här?
https://www.blocket.se/alvsborg/Rolex_Submariner_116613LB_2016_Ny_68282644.htm?ca=11&w=3
Står iofs att den är ny och inget om att det funnits en tidigare ägare vilket det borde göra.
Ja, den ser ut att vara utlagd söndagen den 4/9.Jag tycker det ser ut som Blocket-annonsen blev utlagd innan klockan här på forumet blev såld.
Ämnesverktyg sen tar du "ändra ämne"Hur justerar man rubriken när man bumpar? Ser att vissa skriver "prisbump" etc etc.. Kan bara redigera texten i annonsen och inte rubriken eller missar jag något?
Tack!Ämnesverktyg sen tar du "ändra ämne"
Tänker väl att orkar man skriva och påpeka i denna tråd, kan man likväl dra iväg ett PM.Har du läst riktlinjerna för köp/sälj?
Fast här blir det offentligt så fler kan lära sig direkt istället för att de ska skicka enskilda pm till alla som gör fel.Tänker väl att orkar man skriva och påpeka i denna tråd, kan man likväl dra iväg ett PM.
Problemet är att det inte är en person som bryter mot annonsreglerna. Det är kanske 10+ personer/vecka. Tycker du att admin ska lägga tid på att PMa alla dessa personer och vänta respons mm?Tänker väl att orkar man skriva och påpeka i denna tråd, kan man likväl dra iväg ett PM.
Jag tycker att man ska bli hårdare på att plocka bort felaktiga annonser. Så svårt kan det inte vara att göra rätt.Problemet är att det inte är en person som bryter mot annonsreglerna. Det är kanske 10+ personer/vecka. Tycker du att admin ska lägga tid på att PMa alla dessa personer och vänta respons mm?
KS har en gratis annonsdel, det minsta som kan förväntas är att folk faltiskt läser och håller sig till de få regler som finns.
Nu vet jag inte om de redan kan det men annars hade det ju vara smart om admins kunde dölja en annons i väntan på att den korrigeras.Problemet är att det inte är en person som bryter mot annonsreglerna. Det är kanske 10+ personer/vecka. Tycker du att admin ska lägga tid på att PMa alla dessa personer och vänta respons mm?
KS har en gratis annonsdel, det minsta som kan förväntas är att folk faltiskt läser och håller sig till de få regler som finns.
Ibland kanske inte annonsören är medveten om vad som saknas i annonsen eller vad som är fel. Annonsören lär inte lära sig något om annonsen bara försvinner.Jag tycker att man ska bli hårdare på att plocka bort felaktiga annonser. Så svårt kan det inte vara att göra rätt.
Håller med. Ett formulär så att all efterfrågad fakta finns med skulle förenkla och förbättra för alla parter. Kanske även att priset automatiskt hamnade i rubriken samt att det var möjligt att trycka fram nästa annons utan att gå tillbaka och trycka sig in på nästa. Ett par enkla önskemål baraVarför inte göra annonsuppläggningen som ett formulär så att det kan valideras?
Hade som sagt underlättat för alla parter och gjort K&S bättre. Förstår faktiskt inte motviljan från ledningen men de har säkert sina anledningar.Håller med. Ett formulär så att all efterfrågad fakta finns med skulle förenkla och förbättra för alla parter. Kanske även att priset automatiskt hamnade i rubriken samt att det var möjligt att trycka fram nästa annons utan att gå tillbaka och trycka sig in på nästa. Ett par enkla önskemål bara![]()
Det hade absolut förenklat processen. Ändå lite skrämmande hur många som missar att följa reglerna med dagens upplägg. Det är ju inte direkt raketforskning som det är.Håller med. Ett formulär så att all efterfrågad fakta finns med skulle förenkla och förbättra för alla parter. Kanske även att priset automatiskt hamnade i rubriken samt att det var möjligt att trycka fram nästa annons utan att gå tillbaka och trycka sig in på nästa. Ett par enkla önskemål bara![]()
Det är väl bara att kolla riktlinjerna och följa dem?Ibland kanske inte annonsören är medveten om vad som saknas i annonsen eller vad som är fel. Annonsören lär inte lära sig något om annonsen bara försvinner.
Det handar om mer jobb än så. För att ta ett exempel så raderades det 17st annonser 6e september. Folk får lära sig läsa reglerna.Nu vet jag inte om de redan kan det men annars hade det ju vara smart om admins kunde dölja en annons i väntan på att den korrigeras.
1-2 PM om dagen för felaktiga annonser låter inte som någon gigantisk börda.
Självklart kan det bli lite arbete. Men har man tid att granska och ta bort annonser för petitesser, och sedan skriva spaltmeter om det här. Så kanske ett PM är mindre jobb.Problemet är att det inte är en person som bryter mot annonsreglerna. Det är kanske 10+ personer/vecka. Tycker du att admin ska lägga tid på att PMa alla dessa personer och vänta respons mm?
KS har en gratis annonsdel, det minsta som kan förväntas är att folk faktiskt läser och håller sig till de få regler som finns.
Som jag skrev innan, tror jag, är den här tråden ett bevis på att det uppenbarligen finns problem vilket även @yonsson bekräftar med sitt inlägg ovan.Det är väl bara att kolla riktlinjerna och följa dem?
Hur mycket är det att hålla koll på egentligen? Pris, retur, bilder?
Jag ser verkligen inte problemet.
Du har fel.Så kanske ett PM är mindre jobb.
Då får annonsören lära sig att läsa riktlinjerna. Svårare än så är det inte.Ibland kanske inte annonsören är medveten om vad som saknas i annonsen eller vad som är fel. Annonsören lär inte lära sig något om annonsen bara försvinner.
Eller så eliminerar man felkällorna genom en mer strukturerad annonsuppläggningDet handar om mer jobb än så. För att ta ett exempel så raderades det 17st annonser 6e september. Folk får lära sig läsa reglerna.
Ja, så kan man ju resonera om man fortsatt vill ha en K&S-del med felaktiga annonser som tar tid att gå igenom och ta bort.Då får annonsören lära sig att läsa riktlinjerna. Svårare än så är det inte.
Man kan fortsätta att stånga sig blodig med uppfattningen om att folk borde kunna läsa reglerna men helt uppenbart så görs det inte. Enklare då att göra systemet idiotsäkert än att pusta över att folk inte lär sig eller gör rätt.Då får annonsören lära sig att läsa riktlinjerna. Svårare än så är det inte.
Bra!Man får en notis om varför en annons tas bort. Så kan man göra rätt nästa gång.