• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja. Men som vanligt så går det inte att berätta vem det var, av någon märklig anledning...
Jälmers antagligen då han skrev detta strax efter att annonsen avslutades
image.png

Senast ändrad:
Hur justerar man rubriken när man bumpar? Ser att vissa skriver "prisbump" etc etc.. Kan bara redigera texten i annonsen och inte rubriken eller missar jag något?

Tänker väl att orkar man skriva och påpeka i denna tråd, kan man likväl dra iväg ett PM.
Problemet är att det inte är en person som bryter mot annonsreglerna. Det är kanske 10+ personer/vecka. Tycker du att admin ska lägga tid på att PMa alla dessa personer och vänta respons mm?

KS har en gratis annonsdel, det minsta som kan förväntas är att folk faktiskt läser och håller sig till de få regler som finns.

Senast ändrad:
Problemet är att det inte är en person som bryter mot annonsreglerna. Det är kanske 10+ personer/vecka. Tycker du att admin ska lägga tid på att PMa alla dessa personer och vänta respons mm?

KS har en gratis annonsdel, det minsta som kan förväntas är att folk faltiskt läser och håller sig till de få regler som finns.
Jag tycker att man ska bli hårdare på att plocka bort felaktiga annonser. Så svårt kan det inte vara att göra rätt.

KS har en gratis annonsdel, det minsta som kan förväntas är att folk faltiskt läser och håller sig till de få regler som finns.
Nu vet jag inte om de redan kan det men annars hade det ju vara smart om admins kunde dölja en annons i väntan på att den korrigeras.

1-2 PM om dagen för felaktiga annonser låter inte som någon gigantisk börda.

Varför inte göra annonsuppläggningen som ett formulär så att det kan valideras?
Håller med. Ett formulär så att all efterfrågad fakta finns med skulle förenkla och förbättra för alla parter. Kanske även att priset automatiskt hamnade i rubriken samt att det var möjligt att trycka fram nästa annons utan att gå tillbaka och trycka sig in på nästa. Ett par enkla önskemål bara :)

Håller med. Ett formulär så att all efterfrågad fakta finns med skulle förenkla och förbättra för alla parter. Kanske även att priset automatiskt hamnade i rubriken samt att det var möjligt att trycka fram nästa annons utan att gå tillbaka och trycka sig in på nästa. Ett par enkla önskemål bara :)
Hade som sagt underlättat för alla parter och gjort K&S bättre. Förstår faktiskt inte motviljan från ledningen men de har säkert sina anledningar.

Det hade absolut förenklat processen. Ändå lite skrämmande hur många som missar att följa reglerna med dagens upplägg. Det är ju inte direkt raketforskning som det är.

Nu vet jag inte om de redan kan det men annars hade det ju vara smart om admins kunde dölja en annons i väntan på att den korrigeras.

1-2 PM om dagen för felaktiga annonser låter inte som någon gigantisk börda.
Det handar om mer jobb än så. För att ta ett exempel så raderades det 17st annonser 6e september. Folk får lära sig läsa reglerna.

KS har en gratis annonsdel, det minsta som kan förväntas är att folk faktiskt läser och håller sig till de få regler som finns.
Självklart kan det bli lite arbete. Men har man tid att granska och ta bort annonser för petitesser, och sedan skriva spaltmeter om det här. Så kanske ett PM är mindre jobb.

Och självklart ska man lära sig reglerna och göra rätt i första hand. Men fel kan alla göra.

Det är väl bara att kolla riktlinjerna och följa dem?
Hur mycket är det att hålla koll på egentligen? Pris, retur, bilder?
Jag ser verkligen inte problemet.
Som jag skrev innan, tror jag, är den här tråden ett bevis på att det uppenbarligen finns problem vilket även @yonsson bekräftar med sitt inlägg ovan.

Är själv verksam inom IT och är det en sak jag lärt mig under dryga 20 år så är det att det inte spelar någon roll hur bra man gör något om det ändå blir fel. Det man själv tycker är enkelt och solklart kan var svårt att förstå för någon annan och då är det MITT problem, inte användarens.

Förstå mig rätt, jag är inte ute efter att klanka på forumledningen, vill bara komma med tips som kan göra KS bättre för alla :)

Man får en notis om varför en annons tas bort. Så kan man göra rätt nästa gång.

Inga system är idiotsäkra och vi kommer aldrig att ha vattentäta system. I bästa fall flyttar vi bara det eventuella problemet till att bli något annat istället. Därför kommer det att fortsätta som det gör nu. Detta är inget gigantiskt problem.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp