• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
https://klocksnack.se/threads/casio-g-shock-rangeman-gw-9400-1er-ink-zulu-adapters.71877/
@essenceofallthingsgood

Inget illa alls menat nu. Ta bort det där skyddet från urtavlan (det är en heavy duty klocka, du behöver inget skydd), torka av klockan ordentligt och ta lite nya bilder. Då kommer den säljas, för det är en cool klocka och ett OK pris. Men som annonsen ser ut nu, och främst med det där skyddet på urtavlan som egentligen ska sitta på en mobiltelefon, så är den inte attraktiv alls. :)

https://klocksnack.se/threads/casio-g-shock-rangeman-gw-9400-1er-ink-zulu-adapters.71877/
@essenceofallthingsgoodInget illa alls menat nu. Ta bort det där skyddet från urtavlan (det är en heavy duty klocka, du behöver inget skydd), torka av klockan ordentligt och ta lite nya bilder. Då kommer den säljas, för det är en cool klocka och ett OK pris. Men som annonsen ser ut nu, och främst med det där skyddet på urtavlan som egentligen ska sitta på en mobiltelefon, så är den inte attraktiv alls. :)

Tack, jo jag har tänkt på det. Men det har inte blitt av, kanske dags så slipper ni evighetsbumpandet.

För att vara petig är det skärmskydd gjorda för modellen, det där med av mobiltelefontyp e mest för att förklara vad jag klibbat på.

Men point taken.

/ E

den är polerad med åren utan tvekan, huruvida en boett har skarpa kanter undertill ser man inte bild där av skarp. Termen tjock pga av att hornen har sin bredd kvar och inte är nedpolerade till på tok för smala.
Ok. Kan ju ge ett ganska förvirrat intryck för den som inte är insatt.

Det har förmodligen tagits upp tidigare i tråden men hur kommer det sig att det inte går att kommentera i säljannonserna? Är det inte smidigare att direkt kunna ställa en fråga i tråden? En fråga som kanske fler undrar över. På så sätt slipper köparen flera pm med samma fråga tänker jag?

Det har förmodligen tagits upp tidigare i tråden men hur kommer det sig att det inte går att kommentera i säljannonserna? Är det inte smidigare att direkt kunna ställa en fråga i tråden? En fråga som kanske fler undrar över. På så sätt slipper köparen flera pm med samma fråga tänker jag?

De var så förr, betydligt mycket bättre som det är nu.

All text var väl lite att ta i. Den är ju polerad ganska väl så att beskriva den som vass är ju ett sätt att försköna det. Men bra att du försöker förtydliga i alla fall.

Fast huruvida den är vass eller inte kan du ju inte se på bilden? När någon beskriver en vass boett för mig så tolkar jag det som att den är vass. Huruvida den sen har tjocka skuldror, korrekta skuldror och borstning är ju något helt annat.

Fast huruvida den är vass eller inte kan du ju inte se på bilden? När någon beskriver en vass boett för mig så tolkar jag det som att den är vass. Huruvida den sen har tjocka skuldror, korrekta skuldror och borstning är ju något helt annat.
Ordet vass boett uppfattas nog väldigt olika beroende på vem man frågar här på forumet.

Det är väl en definitionsfråga antar jag. Med vass tolkar jag att alla kanter är skarpa. Att dina lugghål är helt rundade och ojämna tycker jag inte är vasst tillexempel.

Ordet vass boett uppfattas nog väldigt olika beroende på vem man frågar här på forumet.

Det är väl en definitionsfråga antar jag. Med vass tolkar jag att alla kanter är skarpa. Att dina lugghål är helt rundade och ojämna tycker jag inte är vasst tillexempel.

Då tycker vi olika.
Kolla hur de benämns på andra forum, betydligt mer beskrivning av varje individuell sak som bevels, kronskydd etc.

Tycker du, huruvida den har korrekta skuldror beskriver man ju med att beskriva dem.
Håller nog de flesta med om iom att man typ inte ser den. Att kalla hela den där boetten vass är oseriöst. Kalla kanten mot undersidan vass istället, eller skippa det. Som forumkändis och handlare tycker jag man kan förvänta sig lite mindre vilseledande text. Finns ju folk som inte riktigt förstår hur boetter ska se ut. Anser jag.

Håller nog de flesta med om iom att man typ inte ser den. Att kalla hela den där boetten vass är oseriöst. Kalla kanten mot undersidan vass istället, eller skippa det. Som forumkändis och handlare tycker jag man kan förvänta sig lite mindre vilseledande text. Finns ju folk som inte riktigt förstår hur boetter ska se ut.

Ok, kan hålla med och ja beskrivningen kan göras mer tydlig. Men det är ju son vanligt med text, tolkningsbart.

Tycker att vi har ganska ofta objekt som beskrivs som "tjocka" "köttiga" "vassa".
Hur mäter man tjockleken?
Hur väger man nötigheten?
Hur testar man vass kanter?

Är det rätt eller fel att använda sådana beskrivningar?

Har säkert varit uppe för diskussion förut men varför bumpar man sin annons när den är såld? Sett det flera gånger nu och förstår verkligen inte varför?
Vill man visa att man varit duktig?

Edit: alltså en bump efter man sålt klockan.
Som flera redan påpekat tycker jag att det är obegripligt. Men tar gärna dela av argumenten från de som håller på med detta. Kanske är det något jag missat.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp