• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Utgångspris och slutpris är inte alltid samma. Fick en del intresse väldigt snabbt ändå så helt off kan det inte ha varit. Hittar ingen fråga i ditt påstående men tack för åsikten, ska ta med mig den till nästa affär :)

Edit: inte så konstigt att marknaden förändras enligt mig :)
Har ingen fråga, därför taggade jag inte.

Tycker som sagt bara att det är intressant att för varje gång en modell läggs ut så har den blivit lite dyrare. Tycker inte nödvändigtvis att det speglar marknaden, utan snarare girigheten hos gemene forummedlem. :)
Inget personligt dock, tror att det är en gruppmentalitet - därav värd att ifrågasättas.

Tycker som sagt bara att det är intressant att för varje gång en modell läggs ut så har den blivit lite dyrare. Tycker inte nödvändigtvis att det speglar marknaden, utan snarare girigheten hos gemene forummedlem. :)
Inget personligt dock, tror att det är en gruppmentalitet - därav värd att ifrågasättas.

Jag köper det du säger men håller inte med fullt ut.
Jag kan bara prata för mig själv och inte "försvara andra" och då handlar det om att jag lägger ut ett pris jag anser vara rimligt och spegla marknaden med viss mån för svängrum. Däremot behöver det som du säger inte nödvändigtvis vara så att det speglar marknaden. Jag är en klockamatör och har betydligt sämre koll på priser än andra här på forumet men så gick mina tankar när jag la ut annonsen iaf :)

Någon måste ju vara dyrast ;)

Man kollar på vad de ungefär har gått för innan - och lägger på ett par procent. Tror de flesta gör det :)

https://klocksnack.se/threads/panerai-590-serie-q-galet-helgpris.74183/
Vad är det som gör den här limiterad?
Söker jag på panerai 590 på tex C24 får jag upp över 40 träffar. Är alla 590 limiterade?
Ifrågasätter inte din annons, utan är mer intresserad av att lära mig mer om panerai.

@Compiss
Hej

Q-serien (2015) är den första utgåvan om 1000 stycken. Den serien såldes i Nordamerika. Tror inte det finns supermånga Q ute.

https://www.hodinkee.com/articles/i...orth-america-exclusive-with-in-house-movement

Senast ändrad:
jag tycker det är svårt att se om en klocka är såld eller inte. att en annons är avslutad betyder väl inte nödvändigtvis det, eller?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp