• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Den ska bytas mot en annan text/annons imorgon. Klockan är inte såld, jag ångrade mig ganska snabbt så ser ingen vits med att ha en annons kvar då på en vara som ej är till salu just nu.

:)
Enligt regelverket måste annonsen vara kvar även om den är tillbakadragen
https://klocksnack.se/threads/riktlinjer-för-annonsering-på-köp-sälj-uppdaterat-150130.17050/
IMG_7555.PNG

Punkt 5 i riktlinjer för annonser tycker jag är aningen underlig. Om det gäller nya klockor kan jag förstå det men att använda bilder av andra exemplar när det gäller begagnade.. det är säkerligen inte så bra. Menas det att man då skall använda bilder av andra klockor som komplement till bilder av den aktuella? Förmodligen, men det är oklart, i alla fall för mig. Varför skulle man behöva bilder av andra likadana objekt för att visa hur det man säljer ser ut? Upplagt för förvirring och missförstånd.

Punkt 5 i riktlinjer för annonser tycker jag är aningen underlig. Om det gäller nya klockor kan jag förstå det men att använda bilder av andra exemplar när det gäller begagnade.. det är säkerligen inte så bra. Menas det att man då skall använda bilder av andra klockor som komplement till bilder av aden aktuella? Förmodligen, men det är oklart, i alla fall för mig. Varför skulle man behöva bilder av andra likadana objekt för att visa hur det man säljer ser ut? Upplagt för förvirring och missförstånd.
+1 på den. Även en ny klocka borde väl kunna utstå en mobilkameras strålning. Skulle aldrig köpa en klocka av en säljare som visat bilder på annat än den faktiska klockan.

Punkt 5 i riktlinjer för annonser tycker jag är aningen underlig. Om det gäller nya klockor kan jag förstå det men att använda bilder av andra exemplar när det gäller begagnade.. det är säkerligen inte så bra. Menas det att man då skall använda bilder av andra klockor som komplement till bilder av den aktuella? Förmodligen, men det är oklart, i alla fall för mig. Varför skulle man behöva bilder av andra likadana objekt för att visa hur det man säljer ser ut? Upplagt för förvirring och missförstånd.
Håller med. Kan du inte fota det du ska sälja, ja då får du sälja det någon annanstans. Ett foto på det aktuella objektet är väl det minsta man kan bägera år 2017.

Alla känner nån som har en smartphone.

guld på stål är ett tjockare lager guld som inte slits ner lika lätt som plättering/double. Oftast har guld på stål synligt stål på baksidan av luggarna då guld på stål är ett pårullat skikt av guld och inte bara doppat i ett "guldbad".

Istället för elektroniskt/kemiskt plätterat är den inprincip gjuten kortfattat sagt. Tjockleken på guld plättering är 0.08mm medans guld på stål runt 0.1-0.4mm

Förklara gärna skillnaden (seriös).
Det finns en tråd på Recensioner & köpguider som beskriver det nästan övertydligt. Telefonen är bökig att länka i nu men med sökfunktionen så hittas den lätt.

Den stora skillnaden är att guld på stål är guld på en stålboett kontra en "fulmetall" som det ibland kallas med (i regel) mycket tunn och lättskadad förgyllning.
En mer påkostad boett relativt stålboett respektive fulmetallens ekonomialternativ, betydligt enklare och billigare generellt än en stålboett. Skillnaden är alltså stor och väsentlig värdemässigt.

Har säkert varit uppe för diskussion förut men varför bumpar man sin annons när den är såld? Sett det flera gånger nu och förstår verkligen inte varför?
Vill man visa att man varit duktig?

Edit: alltså en bump efter man sålt klockan.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp