• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Att säga att du är osäker på äktheten är ingen friskrivning. Ta reda på det istället. @osc10
@osc10
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-ck2998-limited-edition-full-set.74490/

Om du är tveksam på länkens äkthet skulle iaf jag inte sälja den, och definitivt inte ta 1200:- för den. Kolla upp äktheten istället och sälj separat om den är äkta, annars släng.
Den ser helt ok ut och ska vara äkta. Nummer stämplat på endlänkar etc. Men jag anser att den inte riktigt passar på klockan då den inte hör till klockan. Antingen vill man köpa utan länk precis som den levereras från butik eller så köpar man med länken som inte riktigt hör till fullset. Men jag kan ändra i texten. Inga problem...

Den ser helt ok ut och ska vara äkta. Nummer stämplat på endlänkar etc. Men jag anser att den inte riktigt passar på klockan då den inte hör till klockan. Antingen vill man köpa utan länk precis som den levereras från butik eller så köpar man med länken som inte riktigt hör till fullset. Men jag kan ändra i texten. Inga problem...
Well, det verkade verkligen som du inte var helt säker på om länken var äkta. Är du ändå det så är det ju bra.

Boettmaterial borde vara krav att ange i annonserna, åtminstone där det inte är så allmänt bekanta objekt. Är t.ex. en del vitmetall ("fulmetall" ibland kallat) där det inte står angivet. Doublé och guld på stål likaså. Inte heller säljare verkar veta alltid långt med än köpare. Det kan vara skillnaden på att nåt är av intresse eller inte, och väsentligt för prisläget.

Det är mer fenomenet som intresserar mig.

Det går ALLTID upp. För alla ska ha liiite mer pröjs.
Absolut så är det, jag följer med lite eftersom jag får ganska mycket intresse om köp på min Aquanaut.
Skulle jag sätta ut en annons på den skulle den säkert också hamna här som "ocker".
Så lite handlar det väl om tillgång och efterfrågan, varför inte göra några tusen om det går.
(Varför rea bort paraplyer vid spöregn).

Absolut så är det, jag följer med lite eftersom jag får ganska mycket intresse om köp på min Aquanaut.
Skulle jag sätta ut en annons på den skulle den säkert också hamna här som "ocker".
Så lite handlar det väl om tillgång och efterfrågan, varför inte göra några tusen om det går.
(Varför rea bort paraplyer vid spöregn).
Tycker inte den liknelsen håller.

Mm.. Carte Blanche.. vad skulle man göra annorlunda då? Gillar allt jag har och är trött på allt jag har. Kanske bara en svacka?

@vaniljglass Synd att den får gå. Mkt trevligt ex.

Allt roligt är ju så dyrt så man skulle väl sluta som OWG. Med det sagt så vill jag minnas att du har en grym uppställning Rolex klassiker. Finsmakarportfölj :). Ingen fläskfilé där inte. Du skulle haft kvar den där Heuern...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp