• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

marw

Panerai
2-Faktor
IMG_2668.PNG
@TiE du har en säljannaons på din vintage Breitling och ett pris men skriver att du avvaktar med försäljningen och att intresserade ska sända dig pm. Är klockan till salu för utsatt pris eller inte? Om klockan inte längre är till salu för det pris du satt så föreslår jag att du drar tillbaka annonsen eller höjer priset.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
IMG_2668.PNG
@TiE du har en säljannaons på din vintage Breitling och ett pris men skriver att du avvaktar med försäljningen och att intresserade ska sända dig pm. Är klockan till salu för utsatt pris eller inte? Om klockan inte längre är till salu för det pris du satt så föreslår jag att du drar tillbaka annonsen eller höjer priset.
OK, då. Ommärkt för tillfället. Den som undrar kan fortfarande dra PM.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Inte för att jag vet om vi har diskuterat detta tidigare (i 166 sidor eller andra trådar) men vad är icke accepterat auktionsförfarande?
Vi skall ange ett pris, visst, och sen då...
Få intresserade och så kommer någon och prutar, du tar budet.... vad är det... negativ budgivning?
Du får fler intressenter och plötsligt är det upp till dig vem du väljer att sälja till. Är det då otillåtet att säga till xx, du får den för yy kr vilket inte var det som
stod i annonsen. Är det auktionsförfarande? Eller ska man dra tillbaka annonsen, ändra priset och sedan sälja för rätt pris? Verkar ju lite väl krångligt.
Nu har jag dragit tillbaka min annons, eftersom jag egentligen inte har en aning om vad som är rätt pris. Får fundera att tag till.....
@Denke , led mig rätt. Och varsegoda alla andra, blir säkert mängder av synpunkter, eller inga alls...
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Inte för att jag vet om vi har diskuterat detta tidigare (i 166 sidor eller andra trådar) men vad är icke accepterat auktionsförfarande?
Vi skall ange ett pris, visst, och sen då...
Få intresserade och så kommer någon och prutar, du tar budet.... vad är det... negativ budgivning?
Du får fler intressenter och plötsligt är det upp till dig vem du väljer att sälja till. Är det då otillåtet att säga till xx, du får den för yy kr vilket inte var det som
stod i annonsen. Är det auktionsförfarande? Eller ska man dra tillbaka annonsen, ändra priset och sedan sälja för rätt pris? Verkar ju lite väl krångligt.
Nu har jag dragit tillbaka min annons, eftersom jag egentligen inte har en aning om vad som är rätt pris. Får fundera att tag till.....
@Denke , led mig rätt. Och varsegoda alla andra, blir säkert mängder av synpunkter, eller inga alls...
Personligen tycker jag att man sätter ett pris i annonsen. Sen om fler blir intresserade, men ingen bjuder begärt pris, så kör man med öppna kort för samtliga parter.

Om fler lägger begärt pris så säljer jag till den som var snabbast

:)
 

Borone

Cartier
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/citizen-campanola-perpetual-calendar-handgjord-i-kort-serie.76446/
@Borone Denna tycker jag ser riktigt spännande ut! Roligt när man ser high end-modeller av japanska ur. Det var ju en väl tilltagen storlek. Hur upplevs den på handleden?
Klockan sitter riktigt skönt, även på min smala handled, men den är inte diskret. Det är snarare en "conversation piece" som är gjord för att synas/märkas. Inte en klassisk dressare som du enkelt smyger in under manschetten, utan en klocka som ska bäras stort och stolt. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte för att jag vet om vi har diskuterat detta tidigare (i 166 sidor eller andra trådar) men vad är icke accepterat auktionsförfarande?
Vi skall ange ett pris, visst, och sen då...
Få intresserade och så kommer någon och prutar, du tar budet.... vad är det... negativ budgivning?
Du får fler intressenter och plötsligt är det upp till dig vem du väljer att sälja till. Är det då otillåtet att säga till xx, du får den för yy kr vilket inte var det som
stod i annonsen. Är det auktionsförfarande? Eller ska man dra tillbaka annonsen, ändra priset och sedan sälja för rätt pris? Verkar ju lite väl krångligt.
Nu har jag dragit tillbaka min annons, eftersom jag egentligen inte har en aning om vad som är rätt pris. Får fundera att tag till.....
@Denke , led mig rätt. Och varsegoda alla andra, blir säkert mängder av synpunkter, eller inga alls...
Du har väl hållit på med detta tillräckligt länge för att veta?
1: Gör research.
2: Sätt ett pris.
3: Stå för ditt pris.

Om du upptäcker att annonserat pris är för lågt så får du väl höja annonspriset och påtala att det tillkommit ny information, inte svårare än så.

Som jag förstår det nu säljer du däremot en boett och ett urverk? Tavla och visare blir bonus i paketet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När vi ändå är igång så tycker jag det blir missvisande i din andra Breitlingannons när du refererar till nypriset på en helt annan modell @TiE
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp