• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fan jag är riktigt sugen men vill ju ha en lite dyrare dinka så jag väntar in höjningen på Måndag och hoppas den går upp minst 15%, annars kan det väl knappast räknas som en riktig höjning
image.png

Du kan alltid tagga mig när du skriver om mig. Satte priset till 45 i hopp om att få bort den snabbt för att få loss pengar till annan klocka. Nu när det inte är lika viktigt längre så kan den gärna få ligga ute för marknadsvärde istället.

Att skriva att klockan är i behov av en ruckning är ju en ganska stor underdrift. Att den går så ojämnt talar snarare om att den är av ett stort servicebehov? Känns ju tråkigt om någon köper den och tror att den kommer undan med en enkel ruckning... https://klocksnack.se/threads/vintage-zodiac-aerospace-gmt.61052/ @Galaxy
Du har helt rätt, har redigerat. Med att "i alla fall en ruckning bör vara på sin plats" syftade jag på att den enl. tidigare ägare nyligen blivit servad, men håller med om att det var oklart. Tack för synpunkt! :)

Du kan alltid tagga mig när du skriver om mig. Satte priset till 45 i hopp om att få bort den snabbt för att få loss pengar till annan klocka. Nu när det inte är lika viktigt längre så kan den gärna få ligga ute för marknadsvärde istället.
Marknadsvärdet bryr sig nog inte så mycket om varför du säljer. Såldes den inte för 45' lär den definitivt inte säljas nu.

Marknadsvärdet bryr sig nog inte så mycket om varför du säljer. Såldes den inte för 45' lär den definitivt inte säljas nu.
Fattar inte heller det där när folk skriver att de höjer efter ett visst datum osv.. Ska väl väldigt mycket till för att någon skulle betala mer än vad klockan legat ute för innan. Man ska dock aldrig säga aldrig, osmarta människor finns det gott om :D

Senast ändrad:
Kan lika gärna vara så att en eventuell köpare som inte kikat på K&S under tiden den låg ute för 45' trillar in på annonsen i dagsläget och köper den för begärt pris. Motsvarar den marknadsvärde kan den ju likväl bli såld.
Bara för att den varit billigare under en viss tid betyder inte att ALLA har sett annonsen.

Kan lika gärna vara så att en eventuell köpare som inte kikat på K&S under tiden den låg ute för 45' trillar in på annonsen i dagsläget och köper den för begärt pris. Motsvarar den marknadsvärde kan den ju likväl bli såld.
Bara för att den varit billigare under en viss tid betyder inte att ALLA har sett annonsen.
Sant i sig. Men sannolikheten att någon hittils okänd användare av KS skulle hitta hit och slå till på klockan måste bedömas låg. Klockan har bumpats så många gånger att någon befintlig medlem omöjligen kan ha missat den. Vad kan nytillskottet av användare vara per dag? Ett par stycken? Får hoppas de är YM sugna då ;)

Sant i sig. Men sannolikheten att någon hittils okänd användare av KS skulle hitta hit och slå till på klockan måste bedömas låg. Klockan har bumpats så många gånger att någon befintlig medlem omöjligen kan ha missat den. Vad kan nytillskottet av användare vara per dag? Ett par stycken? Får hoppas de är YM sugna då ;)

Det är snarare ett tiotal nya om dagen. Så vi ska nog låta annonsören behålla hoppet. :)

Så här kan det oxå gå om man inte slår till :)

Screenshot_2016-09-25-21-52-11.png

@mackan_108 ....vill du dela med dig dina hemligheter :)

Absolut saken va ganska enkel det blev två stycken som ville ha den samtidigt. Då menar jag verkligen samtidigt å inte någon diff på 5 minuter ens.
Ena var mer besluten och höjde själv priset.

Å nej den var inte ute på blocket så ingen kan ha sett den där, inte heller på Chrono 24.
Jag har annonserat här på KS för 60 000.
Samt på en Facebook sida för 63 500.
Samt min egna Facebook, det var där igenom den såldes.

Och jag har alltid KS rabbat, här är det oftast lite vettigare människor än på blocket som exempel.
Då ger jag bättre pris helt enkelt :)

Jag lämnade försäljnings priset som en riktlinje stämmer bra. Det kanske hjälper någon annan i köp eller sälj läge.

Absolut saken va ganska enkel det blev två stycken som ville ha den samtidigt. Då menar jag verkligen samtidigt å inte någon diff på 5 minuter ens.
Ena var mer besluten och höjde själv priset.

Å nej den var inte ute på blocket så ingen kan ha sett den där, inte heller på Chrono 24.
Jag har annonserat här på KS för 60 000.
Samt på en Facebook sida för 63 500.
Samt min egna Facebook, det var där igenom den såldes.

Och jag har alltid KS rabbat, här är det oftast lite vettigare människor än på blocket som exempel.
Då ger jag bättre pris helt enkelt :)

Jag lämnade försäljnings priset som en riktlinje stämmer bra. Det kanske hjälper någon annan i köp eller sälj läge.
Visste att jag hade pratat med dig om din 16613 och annonsering på annan plats. Blandade ihop den med klocka från blocket från annat PM bara, sorry för det. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp