• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så här kan det oxå gå om man inte slår till :)

Screenshot_2016-09-25-21-52-11.png

@mackan_108 ....vill du dela med dig dina hemligheter :)
Så konstigt är det väl inte? Har skrivit likadant på en annons.. La ut den för 11500 här på ks sålde den för 13k på blocket.
Mer exakt så skrev jag "Pris 11500 Såld för 13000"

Nu ska man behöva svart bälte i klocksnack för att veta vilka annonser som är på allvar? :eek:
Näe, räcker med en provträning och ett par BruceLee-rullar...
Tycker väl inte att skämtannonser är världens bästa underhållningsform och det är väl tveksamt om de ens har ett existensberättigande så det är ju helt klart befogat att den hamnar i denna tråd oavsett om man förstått att den är ironisk eller ej.

Jag kanske har fel men är inte tavlan servicetavla? Borde inte det nämnas i texten isåfall?
@Lunkan

https://klocksnack.se/threads/rolex-sub-pvd-168000-37-900kr-plus-några-nya-bilder.60766/

Hej,

Jag skrev faktiskt det i annonsen till en början, däremot var jag inne hos AD och frågade kring klockan i efterhand när jag plockade ut min rootbeer från service och de menade på att det inte tavlan nödväntligtvis behöver vara utbytt, varför jag tog bort texten från annonsen. Jag har dock informerat köparen om denna tveksamhet kring urtavlan. Jag har inte haft klockan mer än en månad själv, fick den i ett av fyra inbyten när jag sålde min 116619 till en forummedlem på KS, så jag vet tyvärr inte så mycket om historiken alls.

Om Rolexexpertisen på KS till 100% kan säga att klockans urtavla är utbytt så tar jag gärna den feedbacken, uppdaterar säljannonsen och informerar köparen :)

@Ninen79

Hej,

Jag skrev faktiskt det i annonsen till en början, däremot var jag inne hos AD och frågade kring klockan i efterhand när jag plockade ut min rootbeer från service och de menade på att det inte tavlan nödväntligtvis behöver vara utbytt, varför jag tog bort texten från annonsen. Jag har dock informerat köparen om denna tveksamhet kring urtavlan. Jag har inte haft klockan mer än en månad själv, fick den i ett av fyra inbyten när jag sålde min 116619 till en forummedlem på KS, så jag vet tyvärr inte så mycket om historiken alls.

Om Rolexexpertisen på KS till 100% kan säga att klockans urtavla är utbytt så tar jag gärna den feedbacken, uppdaterar säljannonsen och informerar köparen :)

@Ninen79
Skojar du? Du vet väl att luminova inte kom förrän typ år 2000?

image.jpeg
Gällande påståendet att visarna är original på klockan. Sekundvisaren är ganska uppenbart utbytt då lumebilden i annonsen visar hur den "ska" se ut (pil istället för lollipop á la skx007). Ett rimligt antagande är ju då att lumebilden inte visar klockan som säljs och att sekundvisaren inte är original.

https://klocksnack.se/threads/seiko-skx031-submariner.60674/
@Hans Beck

Låter sant. Vågar inte svära på vad som är original. Är inte så insatt. Kan bara gå efter vad förra ägaren berättade i mejl. Lumebilden kan nog vara från mina andra skx031. (Har fastnat lite för modellen, har även en pepsi och har flera lumebilder på datorn.) precis som du säger har den jag bär pilvisare.
Tack för lektionen ;)

image.jpeg

Låter sant. Vågar inte svära på vad som är original. Är inte så insatt. Kan bara gå efter vad förra ägaren berättade i mejl. Lumebilden kan nog vara från mina andra skx031. (Har fastnat lite för modellen, har även en pepsi och har flera lumebilder på datorn.) precis som du säger har den jag bär pilvisare.
Tack för lektionen ;)
Då är jag med :)

Skojar du, använder du inte dina hang tags? Gosse, gosse.. jösses. Det är så här att man hänger på hang tagen varje gång man lägger tillbaka klockan i klocklådan efter användandet samt sätter på engångsplast lapparna (finns i 100 pack att beställa på Rolex hemsida). Nästa gång du ska använda klockan så får du "ny klocka" känsla! Är man riktigt advance så lägger man boxen i en påse från lämplig butik (finns också som second hand för bara nån hundring styck). Lycka till!

Varför skriver man "uttagen...."? Vem vill veta det? I annonsen förstår man att klockan sannolikt inte var ny när den blev uttagen. Jag vill veta vilket tillverkningsår det är, inte när säljaren köpte den. Varför skriver man så i annonserna? Är det för att förvilla och få den att verka nyare än vad den är?

• Like
Reactions: JLC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp