Makkanxd
Guld
Så konstigt är det väl inte? Har skrivit likadant på en annons.. La ut den för 11500 här på ks sålde den för 13k på blocket.
Mer exakt så skrev jag "Pris 11500 Såld för 13000"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så konstigt är det väl inte? Har skrivit likadant på en annons.. La ut den för 11500 här på ks sålde den för 13k på blocket.
Nu ska man behöva svart bälte i klocksnack för att veta vilka annonser som är på allvar?Det är inte första gången han skojjar till det. Läs texten så hajjar du...
När det står i texten att klockan är från nordkorea så hajar nog de flestaNu ska man behöva svart bälte i klocksnack för att veta vilka annonser som är på allvar?
När det står i texten att klockan är från nordkorea så hajar nog de flesta
Näe, räcker med en provträning och ett par BruceLee-rullar...Nu ska man behöva svart bälte i klocksnack för att veta vilka annonser som är på allvar?
Sorry. Fixar det direkt@Erik Brink , priserna ska stå kvar även efter produkten är såld.
https://klocksnack.se/threads/bandrensning-prissänkning.60782/
Jag kanske har fel men är inte tavlan servicetavla? Borde inte det nämnas i texten isåfall?
@Lunkan
https://klocksnack.se/threads/rolex-sub-pvd-168000-37-900kr-plus-några-nya-bilder.60766/
Bytt, visarna också.Jag kanske har fel men är inte tavlan servicetavla? Borde inte det nämnas i texten isåfall?
@Lunkan
https://klocksnack.se/threads/rolex-sub-pvd-168000-37-900kr-plus-några-nya-bilder.60766/
Skojar du? Du vet väl att luminova inte kom förrän typ år 2000?Hej,
Jag skrev faktiskt det i annonsen till en början, däremot var jag inne hos AD och frågade kring klockan i efterhand när jag plockade ut min rootbeer från service och de menade på att det inte tavlan nödväntligtvis behöver vara utbytt, varför jag tog bort texten från annonsen. Jag har dock informerat köparen om denna tveksamhet kring urtavlan. Jag har inte haft klockan mer än en månad själv, fick den i ett av fyra inbyten när jag sålde min 116619 till en forummedlem på KS, så jag vet tyvärr inte så mycket om historiken alls.
Om Rolexexpertisen på KS till 100% kan säga att klockans urtavla är utbytt så tar jag gärna den feedbacken, uppdaterar säljannonsen och informerar köparen
@Ninen79
Många på KS samlar på ryssar, nordkoreaner är kanske nästa hypeNär det står i texten att klockan är från nordkorea så hajar nog de flesta
Skojar du? Du vet väl att luminova inte kom förrän typ år 2000?
Skojar du? Du vet väl att luminova inte kom förrän typ år 2000?
Ja, eftersom luminova inte fanns ~1985 så hade klockan en tavla och visare med tritium från början. Men cool är den!Vilken ska egentligen vara originaltavlan då? Tritium?
Ja, eftersom luminova inte fanns ~1985 så hade klockan en tavla och visare med tritium från början. Men cool är den!
Gällande påståendet att visarna är original på klockan. Sekundvisaren är ganska uppenbart utbytt då lumebilden i annonsen visar hur den "ska" se ut (pil istället för lollipop á la skx007). Ett rimligt antagande är ju då att lumebilden inte visar klockan som säljs och att sekundvisaren inte är original.
https://klocksnack.se/threads/seiko-skx031-submariner.60674/
@Hans Beck
Då är jag med
Låter sant. Vågar inte svära på vad som är original. Är inte så insatt. Kan bara gå efter vad förra ägaren berättade i mejl. Lumebilden kan nog vara från mina andra skx031. (Har fastnat lite för modellen, har även en pepsi och har flera lumebilder på datorn.) precis som du säger har den jag bär pilvisare.
Tack för lektionen
Den den ser äkta ut, tror jag. Varför säljs den så billigt?https://klocksnack.se/threads/panerai-pam-176-titan.61116/
Märklig?
Det är inte ens en 176 på bilderna.
Edit: Glasringen ser isf inte ut att vara i titan. F.ö. är annonsen lite märklig tycker jag.
@Erik Brink
Skojar du, använder du inte dina hang tags? Gosse, gosse.. jösses. Det är så här att man hänger på hang tagen varje gång man lägger tillbaka klockan i klocklådan efter användandet samt sätter på engångsplast lapparna (finns i 100 pack att beställa på Rolex hemsida). Nästa gång du ska använda klockan så får du "ny klocka" känsla! Är man riktigt advance så lägger man boxen i en påse från lämplig butik (finns också som second hand för bara nån hundring styck). Lycka till!
Gillar klockan skarpt men den får för lite handledstid och är sugen på något mer "ståligt".
Han syftar på att det ska finnas en returpolicy. Dock tror jag att det bara gäller säljannonser och inte bytes.Gillar klockan skarpt men den får för lite handledstid och är sugen på något mer "ståligt".
Han syftar på att det ska finnas en returpolicy. Dock tror jag att det bara gäller säljannonser och inte bytes.
Det är i alla fall vad jag tror att han syftar på ska tilläggas.Okej! Precis det gäller sälj och inte bytes
Korrekt!Det är i alla fall vad jag tror att han syftar på ska tilläggas.