• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ahh man orkar ju inte med ert gnäll...

Bara erkänna du är en velig person och har svårt bestämma dig rörande dina klockor. Inget fel i det. Det är jag själv. Och ta inte illa upp av alla kommentarer, se en del som pikar som faktiskt stämmer. För det gör de ju ;) Själv har jag sålt tänkta keepers, ångrat mig, lagt ut igen etc. och alla får gladeligen kommentera det med pikar. Det gör inget, för jag vet jag velar vid försäljning ibland och så får det vara. Men i slutändan vinner alltid flippardjävulen, har en väl lagt ut något kommer den lämna förr eller senare ändå :rolleyes:

:)
 

Code

AKA Vincent B
Bara erkänna du är en velig person och har svårt bestämma dig rörande dina klockor. Inget fel i det. Det är jag själv. Och ta inte illa upp av alla kommentarer, se en del som pikar som faktiskt stämmer. För det gör de ju ;) Själv har jag sålt tänkta keepers, ångrat mig, lagt ut igen etc. och alla får gladeligen kommentera det med pikar. Det gör inget, för jag vet jag velar vid försäljning ibland och så får det vara. Men i slutändan vinner alltid flippardjävulen, har en väl lagt ut något kommer den lämna förr eller senare ändå :rolleyes:

:)
Tack, du låter iallafall trevlig när du skriver...
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Nähä, då är det väl jag som är känslig.
Nej, jag håller med dig. Reagerar på t.ex detta:
Screenshot_20170727-204050.jpg
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor

Bruset

Panerai
Problemet ligger kanske i själva beskrivningen/definitionerna av just ding, hack, hairline, swirl, repa osv.
En bra bild är alltid det bästa. Tydligt här tycker jag. Solklart hack!;)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Åter igen anser jag att varje annons borde kosta några kronor som man betalar till BCF. Win win! Betalningen till BFC sköter man själv. Bara att betala några hundringar och så kan man annonsera i flera år. Forumet har gott om poliser som kan jaga skurkar som inte betalar. Tror detta hade medfört att vi slapp många skitannonser. Ungefär som att folk snålar med plastkassar nu när de kostar 2 kr på exempelvis H&M.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Samma sak med Daytona, exempelvis denna:
https://klocksnack.se/threads/rolex-daytona-16520-s-serie-prisbump-semesterort.75418/

125 papp utan tillbehör och säkerligen utan servicehistorik, kom igen nu, vad är det med folk.
Ja, det är fånigt. Men vad skall du göra åt saken? Folk betalar uppenbarligen mycket pengar för mellangamla Rolex och de som säljer försöker ju göra sig en hacka. Ofta går de osålda här och hamnar på blocket istället. Posörerna som vill flasha en äkta Rolex skiter väl i tillbehören?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp