• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Jodisalt

Rolex
Nä där har du verkligen fel. Varför jag reagerar är för att han tar 27k för ETA verk när det finns billigare för inhouse. Köpte min JUST PGA inhouse urverk..funnits flera ute med ETA verk jag kunde ha köpt..

Återigen, alla tycker olika! Vill @Compiss försöka sälja den för 27k, låt han testa... vad är det värsta som kan hända? Att han får sänka priset. Alla resonerar inte som du gör @Vincentb. För dig är In-House viktigt, för andra ETA eller design (mitt fall). Livet går vidare!
 

Code

AKA Vincent B
Alla verkar inte hålla med dig där... Men du får så klart tycka inhouse är superbäst. Som sagt inga jätteskillnader mellan klockorna och det kommer nog inte skilja så många spänn i det långa loppet eftersom det görs så många klockor. Historisk sett så brukar dock klockor med korta serier gjorda i små kvantiteter gå upp i pris och även gamla ETA-Tudors kan gå upp i värde.
IMG_2159.JPG
Om du läser alla inlägg som skrivits här så vet du...ORKAR inte skriva om allt..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Anledningen till att Tudor bytte till in-house berodde förmodligen på andra faktorer än förbättringar. Tex att Swatch Group inte längre ville sälja åt dem eller att det var mer lönsamt att producera själv. ETAt i sig var inte dåligt och Tudors egna är inte direkt fantastiskt. Jag förstår inte varför du tycker det är en big deal Vincentb? Iaf inte mer än att du likt ett barn måste försöka motivera ditt köp. Din klocka är absolut fin och bra men den skiljer sig inte nämnvärt mot versionen innan.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
24 k var också utan prut. Och ändå 3000kr dyrare, onödigt för samma klocka..men betala ni 27..
Jag köpte en ny röd BB (ETA!!!) förra året för 25000 plus frakt.
Att en ny svart (som tillverkades under mycket kortare tid) kostar 2k (exkl prut) mer ett år senare är väl inget jättekonstigt?

ETA funkade förresten bra tycker jag! :)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Har nu plöjt några sidor med inlägg kring @Compiss BB.
@daviden är det möjligt att lägga till en funktion på KS som gör att man måste vänta i minst fem minuter innan man kommenterar igen i en tråd där man kommenterat? Gärna i kombination med en popup-ruta med texten "Är du riktigt riktigt säker på att det du skrivit tillför något i den här tråden?"
:D
 

Code

AKA Vincent B
Jag köpte en ny röd BB (ETA!!!) förra året för 25000 plus frakt.
Att en ny svart (som tillverkades under mycket kortare tid) kostar 2k (exkl prut) mer ett år senare är väl inget jättekonstigt?

ETA funkade förresten bra tycker jag! :)
Säger inte ETA är DÅLIGT utan att inhouse är snäppet bättre. Visst inte blivit prövat än men Tudor/Rolex brukar inte svika sina klockor. Skriver igen då eftersom folk hoppar in i diskussioner utan och ha läst alla inlägg. Tudor med ETA verk hela året för runt 22-24k. Helt plötsligt höjs den till 27 från ingenstans. Inte så den gått upp 3-5000kr på nån månad. Och dom mest eftertraktade Tudor med ETA verken är dom riktigt gamla subbarna. Inte BB. Kanske om några år men inte nu.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Har nu plöjt några sidor med inlägg kring @Compiss BB.
@daviden är det möjligt att lägga till en funktion på KS som gör att man måste vänta i minst fem minuter innan man kommenterar igen i en tråd där man kommenterat? Gärna i kombination med en popup-ruta med texten "Är du riktigt riktigt säker på att det du skrivit tillför något i den här tråden?"
:D
En sådan funktion finns inbyggd (men inte aktiverad), om jag inte minns fel. Att man måste vänta innan man kan skriva igen.
 
Iaf inte mer än att du likt ett barn måste försöka motivera ditt köp.
Just precis det här. Samma historia som i den där urverkstråden. "MÄÄH! Tudors urverk är bättre! Den har längre gångreserv!! HUR VÅGAR NI JÄMFÖRA MIN KLOCKAS URVERK MED ETT ETA-VERK??? Fattar ni ingenting?? Urverket I min klocka är bättre än Rolex!! Rolex är bara ett märke! Min klocka är den bästa i hela världen och det finns INGET ni säger som kan förändra det! Jag har gjort världens bästa köp så kom inte här med fakta och håll på!"
 

Code

AKA Vincent B
Just precis det här. Samma historia som i den där urverkstråden. "MÄÄH! Tudors urverk är bättre! Den har längre gångreserv!! HUR VÅGAR NI JÄMFÖRA MIN KLOCKAS URVERK MED ETT ETA-VERK??? Fattar ni ingenting?? Urverket I min klocka är bättre än Rolex!! Rolex är bara ett märke! Min klocka är den bästa i hela världen och det finns INGET ni säger som kan förändra det! Jag har gjort världens bästa köp så kom inte här med fakta och håll på!"
Pajjas...
 

Code

AKA Vincent B
Tror jag ska köpa en Samsung galaxy s3 för 10k..den tillverkas inte längre och har inte ett streck ovanför skärmen plus lite smalare. Sen kan man koka popcorn med den också samt flyga med den. Istället för en Samsung galaxy S8. Och om 10 år har den gått upp till 20k.....
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har nu plöjt några sidor med inlägg kring @Compiss BB.
@daviden är det möjligt att lägga till en funktion på KS som gör att man måste vänta i minst fem minuter innan man kommenterar igen i en tråd där man kommenterat? Gärna i kombination med en popup-ruta med texten "Är du riktigt riktigt säker på att det du skrivit tillför något i den här tråden?"
:D
Ibland blir det mkt uppståndelse för 1500kr av vissa, för hade jag lagt den för 25,5 hade nog @Vincentb fortsatt sin dag som vanligt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp