• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Även early birds? Jag kan dock minnas fel. Jag grävde inte så mycket i det. Såg bara hypen och ville se vad det var.
Early Birds var säkert billigare. Minns inte exakta priser under kickstarterinsamlingen men automatarna var betydligt dyrare än quartzarna. Oavsett så var de billigare än 4000 när man köpte via Kickstarter och de kostar knappt 4000 nya idag.

Klockor med faketavlor får icke annonseras. En läsning av annonsreglerna rekommenderas.

@Fegge38
https://klocksnack.se/threads/seiko-7002-head-only-1000-kronor.79916/

Den klockan köpta jag från e-bay för ett par år sedan och hade ingen aning om att tavlan inte är äkta. Men när det är du Yonsson är jag rätt säker på att du har rätt. Jag har kvar e-post till säljaren och hans annonstext. Han har 400 nöjda och ingen missnöjd köpare. Vad skulle man skriva till en sån typ?

Seller Notes: “The watch has been expertly polished and rebrushed, and the dual-finish steel case is in generally excellent condition, with minimal signs of use. The scratch-resistant Mineral Crystal is new, and immaculate. The Dial, Chapter Ring, Hands, Insert and Strap are all new and perfect. The original Crown is in good condition with tiny marks, and works perfectly. The watch has been professionally SERVICED and regulated, and keeps accurate time. Official Seiko Instructions are included in a printable/downloadable PDF File.”

Den klockan köpta jag från e-bay för ett par år sedan och hade ingen aning om att tavlan inte är äkta. Men när det är du Yonsson är jag rätt säker på att du har rätt. Jag har kvar e-post till säljaren och hans annonstext. Han har 400 nöjda och ingen missnöjd köpare. Vad skulle man skriva till en sån typ?

Seller Notes: “The watch has been expertly polished and rebrushed, and the dual-finish steel case is in generally excellent condition, with minimal signs of use. The scratch-resistant Mineral Crystal is new, and immaculate. The Dial, Chapter Ring, Hands, Insert and Strap are all new and perfect. The original Crown is in good condition with tiny marks, and works perfectly. The watch has been professionally SERVICED and regulated, and keeps accurate time. Official Seiko Instructions are included in a printable/downloadable PDF File.”
"The Dial, Chapter Ring, Hands, Insert and Strap are all new and perfect."

En ganska tydlig "tell". Det är inte originaldelar han satt in.

Senast ändrad:
"The Dial, Chapter Ring, Hands, Insert and Strap are all new and perfect."

En ganska tydlig "tell". Det är inte originaldelar han satt in.

Jag fick snabbt svar. Kan man tolka det som original men kosher?

Hi X,
That was around April 2015, so I don't have the complete record of the specific watch - however, it almost certainly IS an original dial, but has been customised (that is the case for the majority of the Seiko Diver watches I sell - they are 'mods', using original cases and movements but with refurbished and/or customised dials, hands etc.).

Jag fick snabbt svar. Kan man tolka det som original men kosher?

Hi X,
That was around April 2015, so I don't have the complete record of the specific watch - however, it almost certainly IS an original dial, but has been customised (that is the case for the majority of the Seiko Diver watches I sell - they are 'mods', using original cases and movements but with refurbished and/or customised dials, hands etc.).
Nej, tolka det som att grejerna inte är original.

Ok. Eftersom jag sålt klockan till en som sålt klockan osv.. så har det kommit tillbaka till mig :) Jag tolkar dig Yonsson som att jag borde förstått att tavlan inte är äkta. Jag bifogade säljtexten till den som köpte klockan av mig dock.
Vad du borde förstått eller inte lägger jag mig inte i, man får göra sin läxa så gott man kan inför alla inköp.

Man kunde ju på förhand veta att några torra klocksnackare skulle reagera:banghead: Grejen är att klockan är ny, oanvänd och därmed också tillgänglig för en fri retur och full återbetalning. Just den här modellen är ju slut sen ett tag tillbaka, så jag försöker endast vara trevlig . Se om det är någon som funderade på klockan men kanske ville avvakta och se hur kvaliten var. Jag betalade 379euro för klockan + en extra baksida + frakt, därför kändes ett ca 4k pris rimligt. Men jag tänker ju inte sälja klockan för så lite att någon kan göra en ekonomisk vinst genom att bara lämna tillbaka klockan.

Man kunde ju på förhand veta att några torra klocksnackare skulle reagera:banghead: Grejen är att klockan är ny, oanvänd och därmed också tillgänglig för en fri retur och full återbetalning. Just den här modellen är ju slut sen ett tag tillbaka, så jag försöker endast vara trevlig . Se om det är någon som funderade på klockan men kanske ville avvakta och se hur kvaliten var. Jag betalade 379euro för klockan + en extra baksida + frakt, därför kändes ett ca 4k pris rimligt. Men jag tänker ju inte sälja klockan för så lite att någon kan göra en ekonomisk vinst genom att bara lämna tillbaka klockan.
Va? Så om jag köper klockan kan jag returnera den tillbaka till företaget och JAG får full refund menar du?

Sen kan du lugna dig lite. Att du lägger ut en kickstarter-klocka och förväntar dig mindre värdetapp än en stålrolex bjuder väl in till reaktioner?

Jag kan ju alltid försöka ta honom ur business på e-bay men är du 100%?
Inga delar på den är i närheten av hur en äkta ska se ut. Har du inte gjort din läxa tidigare så får du väl göra det nu?

img_2064-jpg.626213

IMG_0048.jpg

Jämför med dessa, tror inte du är mer färgblind än jag är.

Senast ändrad:
Men den går ju att beställa på hemsidan, och frakten är gratis?

Inga delar på den är i närheten av hur en äkta ska se ut. Har du inte gjort din läxa tidigare så får du väl göra det nu?

Nja det känns ju orimligt att plugga Seiko i två veckor för klocka på e-bay för 2k men jag tror dig. Men varför skulle jag ta smällen eller någon annan om det är han som fuskar? 100% av 400 st nöjda köpare *brukar* dock vara ett bra tecken på att det inte är några konstigheter.

Va? Så om jag köper klockan kan jag returnera den tillbaka till företaget och JAG får full refund menar du?

Sen kan du lugna dig lite. Att du lägger ut en kickstarter-klocka och förväntar dig mindre värdetapp än en stålrolex bjuder väl in till reaktioner?
Jag kollar intresset på en klocka jag funderar på att lämna tillbaka. men du måste ju fatta att det känns dumt att sälja den för mindre än vad jag får tillbaka vid retur?

Nja det känns ju orimligt att plugga Seiko i två veckor för klocka på e-bay för 2k men jag tror dig. Men varför skulle jag ta smällen eller någon annan om det är han som fuskar? 100% av 400 st nöjda köpare *brukar* dock vara ett bra tecken på att det inte är några konstigheter.
Det finns massvis med folk på Tradera med goda omdömen som säljer skit.

Men snark, modellen är ju slut:facepalm:
Jaha. Jag är ingen kännare av märket, men Jag kan verkligen inte se någon skillnad på den de säljer på sin hemsida för 439€ (Ca 4200 SEK) inkl gratis frakt och den du säljer för 4K. Kanske om du hade lite fler bilder..
Jag skulle lämna tillbaka den, slut eller ej kommer knappast någon nappa för 4K.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp