• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nja det känns ju orimligt att plugga Seiko i två veckor för klocka på e-bay för 2k men jag tror dig. Men varför skulle jag ta smällen eller någon annan om det är han som fuskar? 100% av 400 st nöjda köpare *brukar* dock vara ett bra tecken på att det inte är några konstigheter.
Så här är det: ibland går man på en nit, varför skall någon annan bli lurad pga din miss? Se det som lärpengar istället.

Jaha. Jag är ingen kännare av märket, men Jag kan verkligen inte se någon skillnad på den de säljer på sin hemsida för 439€ (Ca 4200 SEK) inkl gratis frakt och den du säljer för 4K. Kanske om du hade lite fler bilder..
Jag skulle lämna tillbaka den, slut eller ej kommer knappast någon nappa för 4K.
Nä vem som helst kan väl se i min anons att jag inte försöker sälja på någon nåt. Jag lägger inte ner tid på en anons på en klocka där jag får tillbaka samma summa vid retur. Helt enkelt en snabb titt ifall någon sen tidigare funderat på märket men kanske avstått just pga kickstater-hatet som finns här.

@tgofswe

Fråga angående din Steinhart annons på köp och sälj.
Er ikke 4000kr lite vell mycket for en klocka du kjøpte på forumet i 2016 for max 2500?

Ref: Annonsen til tidigare ägare av klockan med et utganspris på 2500kr.
https://klocksnack.se/threads/steinhart-ocean-one-vintage-military-version-2.51167/

Klockan koster försåvidt också 3600 ny från Steinhart.

Anledningen til at jeg frågar er at jer er ute etter å kjöpe en Steinhart, men ikke til helt orimligt pris.

Nja det känns ju orimligt att plugga Seiko i två veckor för klocka på e-bay för 2k men jag tror dig. Men varför skulle jag ta smällen eller någon annan om det är han som fuskar? 100% av 400 st nöjda köpare *brukar* dock vara ett bra tecken på att det inte är några konstigheter.
Tyvärr är det så vanligt med fejktavlor på ebay att det blivit accepterat. Det gäller att läsa mellan raderna. Står det inte uttryckligen original så utgå ifrån att det inte är det. Är du tveksam så fråga säljaren. De flesta säljare mörkar men brukar inte ljuga. Om än mer eller mindre accepterat på ebay innebär inte det frisedel här. Om det kan vara till tröst så gick även jag på en nit med min första Seiko;) Nu vet jag åtminstone lite mer och det har inte varit någon uppoffring utan både lärorikt och kul:)

Så här är det: ibland går man på en nit, varför skall någon annan bli lurad pga din miss? Se det som lärpengar istället.

Jag tror inte du har förstått frågeställningen. Jag köpte klockan i god tro för 2 år sedan. Någon köpte den av mig (med samma info) för två år sedan som sålde vidare till en annan som ville sälja den här men blev stoppad. Vem skall ta ansvaret? Första köparen? Hela ledet till sista köparen? Ursprungsmoddaren? Nu blir jag kontaktad av den jag sålt till som också undrar.

Jag tror inte du har förstått frågeställningen. Jag köpte klockan i god tro för 2 år sedan. Någon köpte den av mig (med samma info) för två år sedan som sålde vidare till en annan som ville sälja den här men blev stoppad. Vem skall ta ansvaret? Första köparen? Hela ledet till sista köparen? Ursprungsmoddaren? Nu blir jag kontaktad av den jag sålt till som också undrar.
Om jag var du skulle jag köpa tillbaka klockan av den som köpte den.

Om jag var du skulle jag köpa tillbaka klockan av den som köpte den.
Lätt för dig att säga nu.
Tycker du borde fundera lite mer över dina inlägg. Du har dragit flera förhastade slutsatser i fake/inte fake-tråden, din trovärdighet är inte speciellt hög....

@Smulan köpte den i god tro. Alla köpare efter honom har väl ett lika stort ansvar att göra sin hemläxa....

Lätt för dig att säga nu.
Tycker du borde fundera lite mer över dina inlägg. @Smulan köpte den i god tro. Alla köpare efter honom har väl ett lika stort ansvar att göra sin hemläxa....
Hm, jag får be om ursäkt @Smulan att jag missade att det var ytterligare en transaktion involverad. Naturligtvis har varje köpare ett personligt ansvar precis som säljaren har ett ansvar mot köparen. I detta fall borde nuvarande ägare gå till den som sålde till honom etc.

Hm, jag får be om ursäkt @Smulan att jag missade att det var ytterligare en transaktion involverad. Naturligtvis har varje köpare ett personligt ansvar precis som säljaren har ett ansvar mot köparen. I detta fall borde nuvarande ägare gå till den som sålde till honom etc.
Se mitt inlägg, redigerade det nyss en aning. Det väsenteliga är att du kastar ur dig saker som får konsekvenser för andra men som du inte tänkt igenom.

En till fundering som kommer att komma upp om jag kontakar e-bay.

Om en originaltavla är "refurbished" om än dåligt, blir den då att betrakta som oäkta? För så tolkar jag hans svar.

Senast ändrad:
@TobiasD
7) Det är tillåtet att posta tre (3) nya annonser per dygn eller att en gång per dygn bumpa tre av dina befintliga annonser.

Hur kan du veta det? Jag måste ju föra det i bevis vidare om jag skall få tillbaka några pengar. Fråga kan man köpa ny Seiko tavla till den här modellen?
Tavlan är inte ens lik originalet. Du får göra din egen läxa alternativt skapa en separat tråd om detta. Jag tänker inte lägga massa tid på detta i och med att det är så uppenbart, du kan ju börja med att googla lite.

Tavlan är inte ens lik originalet. Du får göra din egen läxa alternativt skapa en separat tråd om detta. Jag tänker inte lägga massa tid på detta i och med att det är så uppenbart, du kan ju börja med att googla lite.

Det handlar inte om den är lik eller inte. Det är enligt uppgift refurbishd. Det kan i min värld betyda att den gjorts helt ren från rost och målats om. Hur dåligt det än är gjort är det då en originaltavla. Precis som man lackar om en bil. Om man stoppar en försäljning på KS med hänvisning till att det är fejk tyckar jag man böra kunna backa upp det?

Det handlar inte om den är lik eller inte. Det är enligt uppgift refurbishd. Det kan i min värld betyda att den gjorts helt ren från rost och målats om. Hur dåligt det än är gjort är det då en originaltavla. Precis som man lackar om en bil. Om man stoppar en försäljning på KS med hänvisning till att det är fejk tyckar jag man böra kunna backa upp det?
https://www.google.com/search?q=aft...UICigB&biw=1760&bih=1037#imgrc=uSlK_pNpKnJLzM:

Driver du med mig eller? Tavlan är AM, du kan kalla den precis vad du vill men det där är en typisk AM-tavla, inte en ommålad originaltavla. Gör lite research istället för att argumentera för att tavlan skulle vara OK eller nästan OK. Lite ansträngning får du faktiskt göra själv.

@tgofswe

Fråga angående din Steinhart annons på köp och sälj.
Er ikke 4000kr lite vell mycket for en klocka du kjøpte på forumet i 2016 for max 2500?

Ref: Annonsen til tidigare ägare av klockan med et utganspris på 2500kr.
https://klocksnack.se/threads/steinhart-ocean-one-vintage-military-version-2.51167/

Klockan koster försåvidt också 3600 ny från Steinhart.

Anledningen til at jeg frågar er at jer er ute etter å kjöpe en Steinhart, men ikke til helt orimligt pris.
hejhej, det finns säkert billigare klocka här på forumet.

Driver du med mig eller? Tavlan är AM, du kan kalla den precis vad du vill men det där är en typisk AM-tavla, inte en ommålad originaltavla. Gör lite research istället för att argumentera för att tavlan skulle vara OK eller nästan OK. Lite ansträngning får du faktiskt göra själv.

Klockan beskrivs som totalrenoverad, polerad boett, genomgånget urverk, bytta visare och renoverad tavla. Du säger att bara för att det finns blå aftermarket tavlor så är det en sådan. Det håller ju inte som argumnet, eller hur?

Klockan beskrivs som totalrenoverad, polerad boett, genomgånget urverk, bytta visare och renoverad tavla. Du säger att bara för att det finns blå aftermarket tavlor så är det en sådan. Det håller ju inte som argumnet, eller hur?
En refurbished är en original tavla som är "bättrad".
Den där ser exakt ut som alla aftermarket tavlor. Varför skulle någon tvätta en seiko tavla helt ren sen måla den exakt som en am tavla? hur mycket jobb som helst när man kan köpa en ny eller en aftermarket för några kronor. Det borde räcka som bevis.

Börjar tröttna på dig nu, din klarblåa tavla finns inte i SEIKOs sortiment. Jag behöver inga fler argument än så. Sluta gör bort dig och starta google.

Jag förstår inte varför du envisas med att argumentera emot, @Smulan? @yonsson har full koll på sina Seikos, det är sedan gammalt, och säger han att den är fejk så är den. Det är faktiskt inte svårare än så. Ni verkar ha tröttnat på varandra och kanske ska lägga ner, alt flytta er diskussion till ett PM?

Jag förstår inte varför du envisas med att argumentera emot, @Smulan? @yonsson har full koll på sina Seikos, det är sedan gammalt, och säger han att den är fejk så är den. Det är faktiskt inte svårare än så. Ni verkar ha tröttnat på varandra och kanske ska lägga ner, alt flytta er diskussion till ett PM?
Inga PM till mig om detta, tack. Info finns lättillgängligt online.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp