• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tack men spara dina pengar för det handlar inte om det. Utan om principer för när man kan kräva tillbaka pengar och vad som räkans som falskt och har annonseringsförbut och om möjligehten att komma åt person på e-bay. Just nu handlar tråden om den förra delen.
Det är inte pengarna, det är principen:)
IMG_1352.PNG

Håller med om att det är lite väl fräckt att komma två år senare (med tanke på klockans värde), men att friskriva någon för att hen "var ovetandes om tavlans äkthet" är helt befängt. Med den logiken kan jag kränga fejkklockor och sedan hävda att jag var "ovetandes" om äktheten, och därmed komma undan? Tvek på den.
Det är givetvis inte OK att medvetet kränga grejer som äkta, men som inte är det.

Då är dom inte tillräckligt billiga.
Många har ett marknadsmässigt pris. Men sure, det kanske inte möter den låga efterfrågan på KS. K&s på KS kanske dock är fel arena för vissa objekt.
Skulle just börja förklara lite enkel gymnasieekonomi för snubben men tur du hann före med ett kort och koncist inlägg.
Ryck upp dig och jobba på din attityd "snubben". Om du nu läst gynmansieekonomi kan du nog också göra den enkla analysen att köp- och sälj på KS knappast motsvarar hela marknaden för klockor. Men vi kanske ska börja med termen KS-marknadspris? Då skulle dock dina eventuella referenser till C24 framgent bli irrelevanta...

Många har ett marknadsmässigt pris. Men sure, det kanske inte möter den låga efterfrågan på KS. K&s på KS kanske dock är fel arena för vissa objekt.

Ryck upp dig och jobba på din attityd "snubben". Om du nu läst gynmansieekonomi kan du nog också göra den enkla analysen att köp- och sälj på KS knappast motsvarar hela marknaden för klockor. Men vi kanske ska börja med termen KS-marknadspris? Då skulle dock dina eventuella referenser till C24 framgent bli irrelevanta...
Fast jag skrev ju ovan att KS K&S inte är en isolerad marknad. Internet.....

Det finns flertalet utländska handlare/privatpersoner som spanar här. Var inte naiv och tro att det ligger massa fina objekt här som resten av världen går miste om alltså...

Skulle just börja förklara lite enkel gymnasieekonomi för snubben men tur du hann före med ett kort och koncist inlägg.

Lägg dig inte i och dra inte igång en tramsdiskussion med marknadsmekanismerna nu för femtielfte gången... både @Asplund och @kmg förstår vad den andra menar.

Vad gäller Seikon så reagerade nog de flesta på att @Smulan lite för ivrigt försvarade äktheten på tavlan, inte det faktum att den sålts i tre led under två års tid. Där tror jag inte @yonsson eller någon annan pekat ut någon skyldig.
Det där löser sig med lite god vilja från alla inblandade parter

Snygg klocka där @soderlund och framför allt gillar jag den något kvadratiska sub-sekunden! Dock är min fråga egentligen om bilen i bakgrunden - vad är det för något roligt? Ser gammal ut samtidigt som ny? Fin färg också. Hade jag inte precis fått 11 ryssar levererat till mig hade jag kanske varit spekulant för denna Zim:en.

länk till annonsen:
https://klocksnack.se/threads/zim-pobeda-ussr-manuell-sub-sekund.80184/

Saab 96 misstänker jag.

IMG_7304.JPG

Att något inte säljer på KS säger fan ingenting.

Finns massvis av exempel på det. Folk som köpt något som legat osålt här i månader, för att samma dag de postar nya klockan på instagram bli erbjuden 5-siffrigt belopp "upp".
Kan intyga. Min Carl Bucherer var ingen höjdare här på forumet men fick napp på 32k (4k US) via Instagram. Då hade jag under en tid nöjt mig med en 20a här.
(Iof pending via PayPal så nu kanske jag jinxar hela affären hehe..)

@vaniljglass thanks for the tag.

Yeah, it's not cheap by any means. The Zenith Daytona's have gone pretty crazy already and basically a run of the mill 16520 with papers starts at 15k € at the moment - and rising. Inside the 16520 range there's a few sought after series and the A-series is one of them. Especially when there's an unpolished piece with boxes, papers and manuals, the prices are bound to get high. Obviously it's not for a regular Daytona buyer, that's for sure. However, for a collector (or speculator) it makes a very interesting piece. Even more since the manual wind Daytona's are through the roof.

Senast ändrad:
Indeed. That was the correct price back then. It's the same with vintage Subs, Dwellers, AP 5402's, Patel 3700 and so on. Collectibles are rising all the time.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp