• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Smulan

Rolex
Ändå käftar du emot? Bra, då vet du att du gjorde bort dig och bröt mot reglerna. Att då vara kaxig är lite komiskt. Vad det är för kompis du yrar om är också helt oförklarligt. God helg.

Du och några andra här beter sig som ett gäng omogna toårskillar som tydligen helt tappat greppet om hur man uppför sig.

Föreslår att du starta en separat tråd där du kan gå till fullt angrepp på de köpare som blivit lurade och sitter på värdelösa kopior. Det är ena jäkla typer som sabbar klockmarknaden, eller vad det nu är du vill ha sagt.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Du och några andra här beter sig som ett gäng omogna toårskillar som tydligen helt tappat greppet om hur man uppför sig.

Föreslår att du starta en separat tråd där du kan gå till fullt angrepp på de köpare som blivit lurade och sitter på värdelösa kopior. Det är en jäkla typer som sabbar klockmarknaden, eller vad det nu är du vill ha sagt.
Problemet är att du hela tiden försöker skylla ifrån dig. Det spelar ingen roll om du köpt klockan på eBay eller av Musse Pigg. Det spelar ingen roll vad det stod i annonstexten du köpte. DU är ansvarig mot DIN köpare. Inget annat. Sen får du väl inleda en regress mot din säljare om du är på det humöret.

Nu verkar du ha tagit det ansvaret (som du egentligen inte hade pga köparens undersökningsplikt) men det konstanta bortförklarandet klarar vi oss utan.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Du och några andra här beter sig som ett gäng omogna toårskillar som tydligen helt tappat greppet om hur man uppför sig.

Föreslår att du starta en separat tråd där du kan gå till fullt angrepp på de köpare som blivit lurade och sitter på värdelösa kopior. Det är ena jäkla typer som sabbar klockmarknaden, eller vad det nu är du vill ha sagt.
Kan man inte bemöta kritik och vara självkritisk hamnar man i en viss sits. Hoppas du växer till dig och blir lite mognare. Stort lycka till!
 

Smulan

Rolex
Problemet är att du hela tiden försöker skylla ifrån dig. Det spelar ingen roll om du köpt klockan på eBay eller av Musse Pigg. Det spelar ingen roll vad det stod i annonstexten du köpte. DU är ansvarig mot DIN köpare. Inget annat. Sen får du väl inleda en regress mot din säljare om du är på det humöret.

Nu verkar du ha tagit det ansvaret (som du egentligen inte hade pga köparens undersökningsplikt) men det konstanta bortförklarandet klarar vi oss utan.

Problemt är att du SÄGER att jag förösker skylla ifrån mig. Det har jag aldrig gjort och därför saknar resten av ditt inlägg relevans. Nu ser jag fram emot att DU visar var jag försöker skylla ifrån mig.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Du tycker inte det bumpas tillräckligt utan dessa meningslösa avslutningbumps?
Ping: @Emil4
Vad är meningen med bumpen?
IMG_2761.PNG
 
Förstår inte fenomenet med att man skall bumpa en avslutad annons, varpå jag ställde frågan. Så nej blir svaret, detta är en diskussionstråd till skillnad från annonstråden.
Har alltid tyckt det är obegripligt med avslutningsbumpar. Frågade en gång i en tråd om förklaringen till beteendet. Det kanske fanns något som jag missat. Fick svaret att det kunde vara värdefullt att tala om att klockan var såld. Anser fortfarande att beteendet är obegripligt.
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Har alltid tyckt det är obegripligt med avslutningsbumpar. Frågade en gång i en tråd om förklaringen till beteendet. Det kanske fanns något som jag missat. Fick svaret att det kunde vara värdefullt att tala om att klockan var såld. Anser fortfarande att beteendet är obegripligt.
Mänskligt beteende, titta jag fick min klocka såld. Obegripligt ja, men så är en stor del av mänskligheten.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hur vet man att det är en avslutningsbump eller inte? Tänk om man hittar en köpare som swishar precis efter man bumpat så ändrar man tråden till avslutad.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp