• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej du har fel! Alfgren skall bara visa var jag skyller ifrån mig i trådenn. Sen är det klart!
wrong.jpg
 

Smulan

Rolex
Du är ju ganska tydlig med att detta är en sak mellan er, ta det i PM då är du snäll. Eller du är så pass sårad att @alfgren minsann måste göra publik avbön?
Jag tycker det hör till god ton om man anklagar någon offentligt. Vad tycker du?
Nej känner jag mig inte direkt sårad men jag är långvarig aktiv medlem av KS och tycker det är trist om siten förfaller så som tycks hända nu.

Det skulle behövas en moderator med integritet.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag tycker det hör till god ton om man anklagar någon offentligt. Vad tycker du?
Nej känner jag mig inte direkt sårad men jag är långvarig aktiv medlem av KS och tycker det är trist om siten förfaller så som tycks hända nu.

Det skulle behövas en moderator med integritet.
Hur många exempel behöver du ha?
Men varför skulle jag ta smällen eller någon annan om det är han som fuskar?
 

Smulan

Rolex
Hur många exempel behöver du ha?

I sitt sammanhang/ Någon säljer en fejk klocka till mig medvetet. Jag förstår inte att det är fejk/am tavla och blir lurad. Skall jag ta smällen som okunnig köpare? Frågar jag få här på KS.
Var i detta skyller jag ifrån mig? Ser fram emot att du förklarar det innan du letar vidare.
 

Smulan

Rolex
I sitt sammanhang/ Någon säljer en fejk klocka till mig medvetet. Jag förstår inte att det är fejk/am tavla och blir lurad. Skall jag ta smällen som okunnig köpare? Frågar jag få här på KS.
Var i detta skyller jag ifrån mig? Ser fram emot att du förklarar det innan du letar vidare.

Nej men det här är för fan komiskt dumhet :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
I sitt sammanhang/ Någon säljer en fejk klocka till mig medvetet. Jag förstår inte att det är fejk/am tavla och blir lurad. Skall jag ta smällen som okunnig köpare? Frågar jag få här på KS.
Var i detta skyller jag ifrån mig? Ser fram emot att du förklarar det innan du letar vidare.
Vi har ju redan konstaterat
1: Du är mer färgblind än jag är vilket är en bedrift.
2: Du har inte ens googlat modellen innan du köpt.
3: Du tror att positiva omdömen är = bra säljare.
4: Du tror att en fullständigt nedslipad och ommålad tavla är = OK tavla.
5: Du anser dig själv vara ett offer efter att ha sålt en klocka med faketavla.
6: Du tror att du kan reklamera ett ebayköp 2 år efter köpet.
7: Du tycker att @alfgren kränkt dig såpass att han måste ge dig en förklaring.
8: Du anser att vara okunnig köpare är ett OK skäl till att vara en okunnig säljare.

Så ja, den dumheten är värd minst 800kr i läropengar. Ta de pengarna ur fickan och lägg dem på egenreflektion, det är mitt tips.
 

Smulan

Rolex
Vi har ju redan konstaterat
1: Du är mer förgblind än jag är vilket är en bedrift.
2: Du har inte ens googlat modellen innan du köpt.
3: Du tror att positiva omdömen är = bra säljare.
4: Du tror att en fullständigt nedslipad och ommålad tavla är = OK tavla.
5: Du anser dig själv vara ett offer efter att ha sålt en klocka med faketavla.
6: Du tror att du kan reklamera ett ebayköp 2 år efter köpet.
7: Du tycker att @alfgren krönlt dig såpass att han måste ge dig en förklaring.
8: Du anser att vara okunnig en köpare är ett OK skäl att vara en OK säljare.

Så ja, den dumheten är värd minst 800kr i läropengar. Ta de pengarna ur fickan och lägg dem på egenreflektion, det är mitt tips.
Yonsson du har tyvärr missförstår det mesta men så var det ju redan tidigt i diskussionen.
Jag ber att få återkomma i morgon då jag nu bara har en telefon att skriva på nu. Btw så är jag mycket gravt färgblind. Men det sakar betydelse förutom att dina sarkasmer faller lite illa till marken. Det brukar anses opassande att driva med folks handikapp i den riktiga värden utanför klocksnack.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Yonsson du har tyvärr missförstår det mesta men så var det ju redan tidigt i diskussionen.
Jag ber att få återkomma i morgon då jag nu bara har en telefon att skriva på nu. Btw så är jag mycket gravt färgblind. Men det sakar betydelse förutom att dina sarkasmer faller lite illa till marken. Det brukar anses opassande att driva med folks handikapp i den riktiga värden utanför klocksnack.
Jag är också färgblind så det kränktkortet kan du inte dra mot mig. :p
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp