• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Scipio

Patek
2-Faktor
Dagens fångst fullt förädlad. Karl-Johansvamp i gräddsås, färsbiffar och kokt potatis.

svamp.jpg
Nu är det tredje gången jag ser denna bild och fast jag nyligen ätit, blir jag så hungrig. Det ser, och är säkert, otroligt gott. Svensk husmanskost när den är som bäst.
 
Senast ändrad:

Ola G

Cartier
OT precis som så mycket annat här.
Den stora fördelen med denna tråd är att good/bad guys-forumet blir helt onödigt och kan ersättas med tex ett svampplockarforum.
Jag behöver framgent bara läsa igenom alla 245? sidor här, för att vara helt säker på att en del medlemmar inte är pålitliga säljare.
Med vänlig hälsning,
Ola G
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Bryr mig inte nämnvärt vart du säljer klockan men sluta framställa det som om DU gör köparen en STOOOOOR tjänst genom att sälja den. Tycker själv att "sista chansen" bara blir patetiskt. Men men just my 2cent, lycka till med försäljningen i Europa. :):)
Tror inte att ditt "lycka till" var avgörande men nu är den såld och på väg ut i stora vida världen :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
@Joakim Svensson
https://klocksnack.se/threads/rolex-oysterquartz-17000-stardust-dial.80356/
Du skriver att tavlan patinerats väl. Den är väldigt lik en OQ som sålts tidigare på KS, då med infon om att det faktiskt är ett färgsläpp kl 10.
Hela tavlan har väl färgsläpp....Är det inte en skadad tavla helt enkelt..sedan är ordvalet "patinerad" lite lustigt

Hade samma fenomen på min. https://klocksnack.se/threads/rolex-oq-ref-17000-nytagna-bilder.28966/
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor

Scipio

Patek
2-Faktor
Skitsamma! Den är ju cool!
Det kan man få tycka. Jag blir lite frågande till om det är ett mervärde? Att kalla det patinering kan vara vilseledande om inte hela klockan lämnats in efter vattenskadan. Har det kommit in vatten är det inte bara tavlan som drabbats. Det är sannolikt inte samma kostnad för ett kvartsverk som för ett mekaniskt men det kan vara bra för en eventuell köpare att känna till hela bilden. Resultatet från trycktesten anges inte så man vet inte om det gick bra eller inte. Är allt ok för övrigt är det väl upp till en köpare att tycka den är cool, men tillkommer det kostnader är det inte skitsamma.

Min vattenskadade Reverso var inte cool med "Stardustlook". Offerten från AD låg på 14000 kr. Nu är den perfekt men det är efter att JLC gjort en fullständig service på urverket, bytt visare och tavla.
 
Senast ändrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Det kan man få tycka. Jag blir lite frågande till om det är ett mervärde? Att kalla det patinering kan vara vilseledande om inte hela klockan lämnats in efter vattenskadan. Har det kommit in vatten är det inte bara tavlan som drabbats. Det är sannolikt inte samma kostnad för ett kvartsverk som för ett mekaniskt men det kan vara bra för en eventuell köpare att känna till hela bilden. Resultatet från trycktesten anges inte så man vet inte om det gick bra eller inte. Är allt ok för övrigt är det väl upp till en köpare att tycka den är cool, men tillkommer det kostnader är det inte skitsamma.
Min vattenskadade Reverso var inte cool med "Stardustlook". Offerten från AD låg på 14000 kr. Nu är den perfekt men det är efter att JLC gjort en fullständig service på urverket och bytt visare och tavla.
Finns väl en hel del produktionsskavanker från forumfavoriten som innebär mervärde? Ser inte att denna skulle vara märkligare än de andra. Naturligtvis med förbehållet att inte verket har skadats.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Finns väl en hel del produktionsskavanker från forumfavoriten som innebär mervärde? Ser inte att denna skulle vara märkligare än de andra. Naturligtvis med förbehållet att inte verket har skadats.
Jag avser funktion även om jag inte tror att denna är den nya 3 skilling banco. Det du nämner är väl skavanker från fabrik?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag avser funktion även om jag inte tror att denna är den nya 3 skilling banco. Det du nämner är väl skavanker från fabrik?
Javisst är det vad jag menar. Är det inte troligt att detta faller inom den kategorin (är långt ifrån expert på forumfavoriten)? Var kommer uppgiften om att den är vattenskadad?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hela tavlan har väl färgsläpp....Är det inte en skadad tavla helt enkelt..sedan är ordvalet "patinerad" lite lustigt

Hade samma fenomen på min. https://klocksnack.se/threads/rolex-oq-ref-17000-nytagna-bilder.28966/

Det kan man få tycka. Jag blir lite frågande till om det är ett mervärde? Att kalla det patinering kan vara vilseledande om inte hela klockan lämnats in efter vattenskadan. Har det kommit in vatten är det inte bara tavlan som drabbats. Det är sannolikt inte samma kostnad för ett kvartsverk som för ett mekaniskt men det kan vara bra för en eventuell köpare att känna till hela bilden. Resultatet från trycktesten anges inte så man vet inte om det gick bra eller inte. Är allt ok för övrigt är det väl upp till en köpare att tycka den är cool, men tillkommer det kostnader är det inte skitsamma.

Min vattenskadade Reverso var inte cool med "Stardustlook". Offerten från AD låg på 14000 kr. Nu är den perfekt men det är efter att JLC gjort en fullständig service på urverket och bytt visare och tavla.

Finns väl en hel del produktionsskavanker från forumfavoriten som innebär mervärde? Ser inte att denna skulle vara märkligare än de andra. Naturligtvis med förbehållet att inte verket har skadats.

Om tavlan blir skadad på detta vis är det väl fukt som orsakat det? Fukt kan ju dyka upp på olika sätt.
Om klockan är oservad en längre tid blir oljan dålig och börjar avge vattenpartiklar.
Är väldigt långt från att vara expert men jag vill gärna tro att det kan vara på det viset. :)
Min egen(läs frugans) Explorer 14270 har drabbats av samma problem.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp