• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kul att du fortsätter göra självmål :D Igår visste du inte skillnaden mellan konsumera och investera och idag detta.

Låt oss ta @Hjelm som exempel eftersom det ändå var på tapeten här i tråden. Hade det vart OK att sälja Viaplay:t om han inte redan haft ett konto och degat typ 5000 om året? Eller hade det vart OK om han var helt ointresserad av sport?

Riktigt tramsigt sossesnack att man måste skänka bort (till dom fattiga?) bara för att man får något "gratis". Det är ju inte heller gratis, som någon påpekat med ett annat exempel, eftersom han dels redan betalar för Viaplay och utöver det köpt spelkonsolen.

Du menar tråden där folk skrattade åt din oförmåga att läsa och förstå text? :D

Jag har inte skrivit någonting om hans annons. Jag diskuterade företeelsen mer i generella termer (klicka här om det lät avancerat).

Du har uppenbarligen extremt svårt för att läsa mer än ett inlägg i taget och verkar blanda ihop användare och vad de har skrivit.
Att diskutera i textform kanske inte är din grej?

Förklara vad du menar i den tråden då, väntat på det ett bra tag nu :)

Resten av texten var inte till dig enbart, men rimligt att du inte förstår det. Självmålet menar jag att du tycker det är normalt att sälja en klocka med vinst på ett klockforum. Som sagt, jag ser inget direkt fel med det. Men normalt? Nej.

Sen nämner du även att sälja något orelaterat till klockor och gå med vinst. Det är svårt att hänga med i diskussioner med dig eftersom din nivå är så oerhört låg.

Sorry, men jag kommer inte att lägga mer tid på att förklara uppenbara saker för dig. Sluta citera mina inlägg om du tycker det blir för svårt.

Herregud Torsten. Skärp dig nu. Om du påstår att mina inlägg är orimliga får du förklara dig.

Jag skrev: "Kommer aldrig låna till någonting såvida det inte handlar om hävstång till en investering. Lyxkonsumption som klockor och bil är retarderat att låna till."

Du skrev: "Ser det som två helt olika åsikter som inte har med varandra att göra, därav min första fråga."

Förklara dig nu om du dessutom har mage att vara otrevlig. Hur är det två olika åsikter?

Släpp det bara. Andas!

Ta inte ton när du har fel i sak nästa gång, så blir det lättare för dig att andas.
Det är ganska uppenbart att ni har en beef sedan innan. Kan ni inte bara ta den i PM är ni snälla - er nivå (utan att jag vet vem som sagt vad till vem) är för låg för att det ska kunna kallas "diskussion". Tack.

Kan jag be dig @Alf att ta en bild till på den vänstra sidan av klockan? Just nu är jag benägen att tro att klockan hade polerats och inte är ny eftersom det verkar finnas två hack som det inte gick att polera bort.

https://klocksnack.se/threads/iwc-big-pilot-iw500901-helt-ny.81245/
Är det dessa du menar? Nyfiken bara :)
IMG_1705.jpg

För att byta spår: Är det OK att bära en klocka man har lagt ut på K&S? Själv låter jag den alltid ligga kvar i lådan efter bildtagning men många gångar ser man folk som delar bilder på annonserade klockor i diverse "dagens"-trådar... Det beror självklart på om man säljer en "mint" Rolle eller vintagemögel men spontant känns det inte helt rätt i båda fall, eller? :confused:
Vissa ligger ju ute med långkörare och är det ingen dyrgrip som ligger i bankfack eller så kanske man vill använda klockan tills den blivit såld. Det är ju såklart skillnad som du säger mellan olika objekt. Säljer man en helt ny klocka är det kanske inte lämpligt att använda den utan att uppdatera annonsen men är det en redan använd klocka borde det ju inte vara några problem fram till att den får dings som inte framgår av annonsen.

Ja detta var kul. Jag förstod det som om @evki menade på att han var säljaren av klockan. Läste lite snabbt och fel.
Men för den som är intresserad så är klockan köpt av en kille i Florida, USA, 2016 och jag har köpt den av honom. Trodde @evki var denna säljare. Har tagit kontakt med säljaren jag köpte av och han intygar och lovar att han köpte den ny i butik, dvs oanvänd och att han inte polerat klockan.
Frågor?

Ja detta var kul. Jag förstod det som om @evki menade på att han var säljaren av klockan. Läste lite snabbt och fel.
Men för den som är intresserad så är klockan köpt av en kille i Florida, USA, 2016 och jag har köpt den av honom. Trodde @evki var denna säljare.
Frågor?
Ja.

Du skriver att den är "helt ny", ändå finns det dings på sidan av boetten. Hur kommer det sig?

Detta var alltså @evki's ursprungsfråga. :)

Alltså det du ser på bilden är lika mkt som syns i verkligheten. Helt ny är den såklart inte eftersom jag har köpt den av en kille som köpt den som ny, dvs oanvänd från butik. Rörigt för dig eller?
Antar att du inte är intresserad av klockan utan mer road av röran?

Alltså det du ser på bilden är lika mkt som syns i verkligheten. Helt ny är den såklart inte eftersom jag har köpt den av en kille som köpt den som ny, dvs oanvänd från butik. Rörigt för dig eller?
Antar att du inte är intresserad av klockan utan mer road av röran?
Jag förklarar bara för dig vad @evki frågade efter.

Om det syns i verkligheten eller inte är irrelevant eftersom du beskriver klockan som helt ny.

Senast ändrad:
@Alf
Ta åt dig informationen och ändra din annons för helt ny är den uppenbarligen inte. Det kan vi väl alla komma överens om? Inget illa menat

@Alf
Inte för att gjuta olja på elden, men "inte en enda repa eller skråma" är ju lite missvisande, då det konstaterats att det är 2 märken på den. Om inte bilderna missvisar dvs.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp