• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Efter att ha sålt en del på sistone har jag upptäckt att K&S blir mer och mer likt Blocket. Framförallt "Bästa pris-", "Snabb affär-" och skambuds-PM har ökat lavinartat, vilket gör mig lite ledsen. Trist.
Dags för negativa omdömen om detta i goodguy/badguy-delen! Det går ju att väldigt sakligt beskriva beteendet. Alternativet är att hänga ut dem i typ denna tråd, men första alternativet känns hederligare och mer korrekt.

• Like
Reactions: Bas
Dags för negativa omdömen om detta i goodguy/badguy-delen! Det går ju att väldigt sakligt beskriva beteendet. Alternativet är att hänga ut dem i typ denna tråd, men första alternativet känns hederligare och mer korrekt.
Neeeej!!!
Det borde stå i din ypperliga intstruktion för hur man beter sig.
Man ger aldrig, aldrig, aldrig ett bad guy-omdöme!

Tydligen.

Jag har alltså inget emot att diskutera priset, ibland slänger jag själv ett lägre bud på en klocka som jag är sugen på och inte kan betala hela summan för, men då ska man vara direkt och inte hålla på med en massa trams, tusen frågor och be om femtioelva bilder helt i onödan.

Jag har alltså inget emot att diskutera priset, ibland slänger jag själv ett lägre bud på en klocka som jag är sugen på och inte kan betala hela summan för, men då ska man vara direkt och inte hålla på med en massa trams, tusen frågor och be om femtioelva bilder helt i onödan.
Exakt. Lite taktkänsla hos en del hade varit önskvärt. Mina två senaste har det dock inte varit så mkt tjafs kring. Dwellerspekulanter mer hövliga?

Inte för att vara den @CptSlow , men det där är inte cit; "sedvanliga bruksspår och mindre repor". Det ser ut som att du dragit klockan mot grus. Finns ju inte en yta som är repfri.

https://klocksnack.se/threads/breitling-superocean-a17360-shadow-dial.81177/

IMG_20170718_144518_348.jpg

IMG_20170817_132825_617.jpg

IMG_20170416_110505_387.jpg

Senast ändrad:
Inte för att vara den @CptSlow , men det där är inte cit; "sedvanliga bruksspår och mindre repor". Det ser ut som att du dragit klockan mot grus. Finns ju inte en yta som inte är repfri.

https://klocksnack.se/threads/breitling-superocean-a17360-shadow-dial.81177/

IMG_20170718_144518_348.jpg

IMG_20170817_132825_617.jpg

IMG_20170416_110505_387.jpg

Äsch nu är väl du lite väl bitter? Tror alla fattar att en äldre Breitling som är polerad har repor överallt?! Han nämner ju det även i annonsen.

Assumption is The mother of all fuckups...

Tycker jag försöker vara tydlig och har även bilder tagna i direkt solljus som visar på skicket. Hur skulle du ha beskrivit det då @ScubaKing? Föreslå gärna en text så citerar jag dig i min annons.

Ja, du köpte inte klockan för att få en plånbok du fick en plånbok för du köpte en klocka. Plånboken fick du utan extra kostnad så den får gå under gratis.
Dessutom, det är inte alla som får en plånbok vid varje köp av en Rolex. Ännu mindre incitament att anse att den då skulle vara en del av klockköpet.

Tycker jag försöker vara tydlig och har även bilder tagna i direkt solljus som visar på skicket. Hur skulle du ha beskrivit det då @ScubaKing? Föreslå gärna en text så citerar jag dig i min annons.

Du har varit tydlig i din annons, och du är och har även varit väldigt tydlig i dina bilder. Jag säger inte att du försöker lura någon här, för det gör du inte. Det enda jag reagerade på var att du skrev att klockan har sedvanliga bruksspår och mindre repor, vilket den ärligt talat inte har. Den har stora repor, en rätt förstörd innerring mot glaset, många hack och är i mindre bra/dåligt skick. Ser även på flera bilder ut som att glaset har förlorat sitt AR med tiden. Ser även ut som repor på glas.

Du har varit tydlig i din annons, och du är och har även varit väldigt tydlig i dina bilder. Jag säger inte att du försöker lura någon här, för det gör du inte. Det enda jag reagerade på var att du skrev att klockan har sedvanliga bruksspår och mindre repor, vilket den ärligt talat inte har. Den har stora repor, en rätt förstörd innerring mot glaset, många hack och är i mindre bra/dåligt skick. Ser även på flera bilder ut som att glaset har förlorat sitt AR med tiden. Ser även ut som repor på glas.
Så klockan är ett fullständigt vrak alltså? Ok...

Lägger in detta i annonsen sen så får folk göra sin egen bedömning.

Jag kan förstå att annonstexten kan vara lite vag men samtidigt är @CptSlow bilder väldigt talande för skicket. Att ta i starkt solljus kan också ge en effekt att repor förhöjs och syns mer, inte minst på polerade delar. Utan att säga att så nu är fallet. Jag föredrar att bilder visar skicket än en bra beskrivning då de är subjektiva.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp