Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tappar 10 min per dag ?
Tappar 10 min per dag ?
Tack!!!Begåvat
Imponerande! 73 inlägg och du är förmodligen svartlistad av åtskilligt fler på forumet. Först försöker du sälja en klocka i nyskick som inte är det. Sen ironiserar du hej vilt över andra som vill ha lite ordning på K&S och nu kringgår du reglerna genom att dubbelannonsera din YM II som efter dina bravader är fullständigt iskall. Lite mer ödmjukhet är mitt tips för framgång.Bump polisen igen
Trodde tagit bort den dubbelannonsen
Förresten, riktlinjer motsvarar rekommendationer och inte regler.
9) Lämna kvar priset på objektet och annonstext i annonsen även efter att objektet blivit sålt eller tillbakadraget. Det är en viktig framtida referens.
Du får inte ta bort annonstext, så du bryter ännu en gång mot reglerna.
Följ riktlinjerna då..Förresten, riktlinjer motsvarar rekommendationer och inte regler.
Jag har endast tagit bort en dubbelannons, det står i annonsen att det är fel pga dubbelannonsering. Torr..Följ riktlinjerna då..
Att få PM av ett barn som vill köpa någon av ens klockor för 500kr uppfattas nog av de flesta som lite irriterande. Några kanske tycker det är gulligt men @AdrianO borde ha vett att respektera att Compiss tycker det är knas.
Har fram till nu haft en ganska grå dag, men den blev snabbt lite roligareHaha men dåså, my wrong! Tyckte det var riktigt knasigt![]()
Trevligt när ens misstag kan glädja andraHar fram till nu haft en ganska grå dag, men den blev snabbt lite roligareTack!
Den förklaringen hade du kunnat ge mig när jag skickade PM till dig. Du sänkte förövrigt priset själv. Ett nej, det är mitt sista pris hade också varit normalt och hövligt. Frågorna var befogade eftersom jag ville kolla med sonen först, vilket framgår av första stycket. Men du är inte någon skön lirare i min bok, inte det bemötandet man har som en 100% goodguy.Eftersom @BarbaBaba skrivit följande på min Goodguy tråd: "BADguy! Helt klart något som inte stämmer med denna person. Skulle inte rekommendera att göra affärer med honom. Den som har några frågor får gärna skicka PM till mig så ska jag beskriva vad mitt omdöme grundar sig på" så bifogar jag PM-konversationen som vi haft:
"Tjenare! Har du någon spekulant på klockan?
Jag köpte för inte så länge sedan en lika dan till mig själv, super trevligNu är sonen lite sugen och jag velar lite om han ska få min eller en egen...
Är den "fullset" med låda och papper eller är det bara klockan?
Trevlig kväll / Jan
Det finns box och manual till klockan
Inga papper, ursprunliga ägaren har köpt klockan på nätet och gått med på att ansvara för att klockan lämnas på garantiärende vid ev problem.
Ok, tack för info. Jag kanske kan få höra av mig i morgon. Hur bråttom har du att bli av med den?
Ingen bråttom alls
Kör du ditt pris 2250 inklusive frakt till sthlm?
Nej, frakten blir 50:- (vanlig frakt) eller 100:- (rekommenderat)
2300 rek och jag swishar dig i morgon bitti?
Jag vill inte sälja till dig längre. Blir för jobbigt med allt prutandet. Synd att det blir så för fjuttiga 50:-
Oj, jag respekterar givetvis ditt val. Men vad menar du med allt prutande? Jag har bara frågat EN gång om du kunde tänka dig att gå ner till jämna 2300 inklusive frakt? Eller har du läst in något jag missat? Lycka till med försäljningen och önskar dig en trevlig söndag / Jan
Ju mer jag tänker på det ju knäppare blir det. Jag frågade som sagt bara om du kunde tänka dig att bjuda på reket och du hoppar av med hänvisning till att det blir för jobbigt med allt prutande? Eftersom dessa har gått att komma över ifrån drygt 2K så förstår jag inte reaktionen. Speciellt inte då du tydligen inte ens är förste ägare och betalat nypris. Så om du inte kan ge mig en vettigare förklaring till att du hoppar av så tror jag att jag ska skriva ett Bad omdöme i din Good/Badguytråd"
Ska tilllägga att folk prutar på så gott som alla mina annonser (somliga tycker nog att jag ligger för högt i pris) och att jag har nu fått nog. Har jag sänkt mitt pris flera gånger vill jag inte betala för frakten och droppen blir när spekulanten vill sänka priset ytterligare. Är jag dryg? Säkert. Är jag en bad guy? Icke. Tonen hade varit bättre om jag inte hade fått frågor såsom "Har du någon spekulant på den?" eller "Har du bråttom att sälja?". Sen får Barbababa troligen betala priset för alla de som prutar vilt, ledsen för det. Men nu är det min klocka så länge den är inte såld eller avtal ingått, dvs jag gör exakt vad jag vill med den, säljer den till vem jag vill. Jag hade kunnat ljuga och sagt att den var såld, jag valde att vara ärlig.
MVH.
Du borde ändra din badguy-kommentar omgående. Hur tänker du när du lägger en sådan avgörande kommentar som referens?Den förklaringen hade du kunnat ge mig när jag skickade PM till dig. Du sänkte förövrigt priset själv. Ett nej, det är mitt sista pris hade också varit normalt och hövligt. Frågorna var befogade eftersom jag ville kolla med sonen först, vilket framgår av första stycket. Men du är inte någon skön lirare i min bok, inte det bemötandet man har som en 100% goodguy.
Håller med. Nu låter det ju som @mouqvist blåst @BarbaBaba när @BarbaBaba egentligen bara är butthurt.Du borde ändra din badguy-kommentar omgående. Hur tänker du när du lägger en sådan avgörande kommentar som referens?
Fast affären har ju inte gått snett? Det blev aldrig någon affär ens eftersom säljaren inte ville sänka priset och därmed stängde ute dig från affären. Det är kanske tråkigt för dig men det är ju inte på något sätt fel.Den förklaringen hade du kunnat ge mig när jag skickade PM till dig. Du sänkte förövrigt priset själv. Ett nej, det är mitt sista pris hade också varit normalt och hövligt. Frågorna var befogade eftersom jag ville kolla med sonen först, vilket framgår av första stycket. Men du är inte någon skön lirare i min bok, inte det bemötandet man har som en 100% goodguy.
Du gav mig aldrig chansenDen förklaringen hade du kunnat ge mig när jag skickade PM till dig. Du sänkte förövrigt priset själv. Ett nej, det är mitt sista pris hade också varit normalt och hövligt. Frågorna var befogade eftersom jag ville kolla med sonen först, vilket framgår av första stycket. Men du är inte någon skön lirare i min bok, inte det bemötandet man har som en 100% goodguy.