• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hela referensavdelningen i sig är lite av ett skämt. Man ska strula enormt för att ens få ett negativt omdöme iom alla är så rädda om sin egen buk. Man bråkar hellre och är förbannad men när man väl löst eventuella problem så släpper man saken och låter nästa stackare få samma problem.

I dagsläget så är väl referenstråden mer av indikator på hur många affärer folk har gjort. Dåliga erfarenheter lyser med sin frånvaro och då vet jag om ett flertal strulpellar som snudd på har uteslutande goda omdömen på forumet. Och nej; jag gör inte affärer här så jag kan dessvärre inte dela mer än tredjehandsuppgifter.

Tanken är dock god men i praktiken så fungerar det inte som det är tänkt. Vi är för mycket svennebanan så att vi inte vågar stöta oss med folk. Bättre att suck it up än att riskera att någon säger något dumt om oss också.

Det viktiga med omdömen är väl att de är korrekta och beskriver det man reagerat på i detalj? Är det någon knäppgök som är kränkt utan anledning så lär alla förstå det. Låt folk dela det de vill och låt oss alla värdera den information som finns. Så länge man inte bara skriver att någon suger utan motivering så tycker jag att det är bra. Hellre för mycket information än för lite..

Kan man inte ha ett rankingsystem liknande eBay istället om man inte vill skriva dåliga omdömen? Sätt ett betyg på säljare/ köpare.

Mob-mentaliteten..

Detta kan inte poängteras nog

Håller med om att det ofta är kritvitt eller kolsvart när det kommer till yttringar på KS, men hur är det en mob-mentalitet i det här fallet för att majoriteten är av samma åsikt och uttrycken den? @BarbaBaba får nog suga i sig att bli recenserad för sitt agerande efter att ha handlat i vad som verkar vara affekt och skrivit ner @mouqvist som säljare.

Att anse sig ha rätt till, och försöka tvinga fram en förklaring med dåligt omdöme som hot är varken snyggt eller som de flesta nog kan vara överens om, effektivt. I det här fallet blev det ett rejält knippe ris till egen rygg.

Bra att konversationen blev publicerad i alla fall så att alla kan göra sin egen bedömning.

För det funkar skitbra? Har någon seriöst lämnat mycket annat än antingen bästa eller sämsta betyget? På ebay så håller man varandra hostage för att sedan sedvanligt ge varandra toppbetyg. :)
Har aldrig haft nån egen annons på eBay, så vet inte hur det funkar. Men tänker att det i varje fall blir lättare att ge en ” kommentar ” som är närmare sanningen men utan att någon känner att man ”skriver ned” någon.

@mchamoun
Läs reglerna gällande radering av information i annons efter avslutad affär.

Förstår inte varför man tar bort informationen. Vad vill man dölja?
Sorry, borde ha gjort det. Inget att dölja då samma information står på den nya annonsen. Dock bör någon kolla upp varför klocksnack hemsidan krashar när man har en aktiv annons och vill gå in i "flera alternativ" när man vill lägga till bilder.

Sorry, borde ha gjort det. Inget att dölja då samma information står på den nya annonsen. Dock bör någon kolla upp varför klocksnack hemsidan krashar när man har en aktiv annons och vill gå in i "flera alternativ" när man vill lägga till bilder.

Skall erkännas att jag inte såg din nya annons. Vilket gör det hela till mer förlåtande i mitt tycke.
Ser bara fenomenet lite då och då, och jag kan inte förstå varför.
Samma sak att folk ändrar i sina annonser efter avslutad affär :confused:

Så här ser det ut för mig när jag har en annons uppe och klickar på "Flera alternativ"

visa_error.png

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Vilket betende? Att fråga om det är inklusive frakt eller att fråga om vi kan dela på kostnaden för ett REK? Tycker du inte att ett normalt svar i PM hade varit hade varit bra? Han har haft chanser att förklara sig, då hade jag tagit bort omdömet eller inte skrivit det till att börja med. Om jag gav liknande svar på förfrågningar i mina annonser skulle jag nog få leva med en del badguy omdömen.
Du framstår som ytterst skitnödig... Han gav dig ett svar du inte var tillfreds med och du ger honom en Bad-guy stämpel?
Det är hans klocka som han gör precis vad han vill med. Han ville inte sälja den till dig på dina villkor. Han ville sälja den på sina villkor till någon som inte jämrar sig och kvider över 50:-.

Du framstår som ytterst skitnödig... Han gav dig ett svar du inte var tillfreds med och du ger honom en Bad-guy stämpel?
Det är hans klocka som han gör precis vad han vill med. Han ville inte sälja den till dig på dina villkor. Han ville sälja den på sina villkor till någon som inte jämrar sig och kvider över 50:-.
"Skitnödig"? Det var nytt..

Skall erkännas att jag inte såg din nya annons. Vilket gör det hela till mer förlåtande i mitt tycke.
Ser bara fenomenet lite då och då, och jag kan inte förstå varför.
Samma sak att folk ändrar i sina annonser efter avslutad affär :confused:
Jag tar alltid bort gamla annonser.
Det var en tråd om det här för ett tag sen.
Jag vill inte visa vad jag har sålt för klockor och vilka sorts summor jag har fått in på kontot.
Så svårt är det väl inte att fatta?

Jag tar alltid bort gamla annonser.
Det var en tråd om det här för ett tag sen.
Jag vill inte visa vad jag har sålt för klockor och vilka sorts summor jag har fått in på kontot.
Så svårt är det väl inte att fatta?

Det strider mot forumets regler/riktlinjer så svårt är det väl inte att fatta?
Vilken attityd !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp