• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Den förklaringen hade du kunnat ge mig när jag skickade PM till dig. Du sänkte förövrigt priset själv. Ett nej, det är mitt sista pris hade också varit normalt och hövligt. Frågorna var befogade eftersom jag ville kolla med sonen först, vilket framgår av första stycket. Men du är inte någon skön lirare i min bok, inte det bemötandet man har som en 100% goodguy.
Och hur framstår du själv nu då? Värdelöst beteende som inte framstår som seriöst. Dig lär man ju inte göra affärer med.

Du gav mig aldrig chansen
Du skickade till sista pm till mig 00:39 och skrev om mig 09:39 i morse
Jag är tyvärr inte fastklistrad på KS dygnet runt.
Absolut. Det bemötandet har man inte som goodguy i min bok. Oavsett att vi inte gjort någon affär. Trevligt bemötande får man minst kosta på sig som säljare, annars får man skriva tydligare annonser eller leva med att inte bara få goda omdömen.
Parodi @BarbaBaba

Fast affären har ju inte gått snett? Det blev aldrig någon affär ens eftersom säljaren inte ville sänka priset och därmed stängde ute dig från affären. Det är kanske tråkigt för dig men det är ju inte på något sätt fel.
Det är inte bara genomförda affärer som ger goda omdömen. Han har ju dessutom klistrat in omdömen ifrån andra sidor (TTT) som inte rör försäljningar på KS

Varför skulle någon vara skyldig dig en förklaring? @BarbaBaba
Riktigt barnsligt beteende att hota med badguy omdöme om du inte får som du vill.

Det är ju iallafall solklart vem av er två man kan tänka sig att göra affärer med i framtiden, förhoppningsvis är det lika tydligt för alla som läser den här tråden :)

Det är inget problem. Han gillar inte att få ett dåligt omdöme på grund av sitt trista bemötande. Det är bara att gå vidare, skriva tydligare annonser och hålla en trevligare ton.
Du kan genom din kommentar ha bränt broar för @mouqvist, det är inte bara att gå vidare.

Jag ställer frågan öppet:

Tycker övriga medlemmar att ett bad guy-omdöme är rimligt utifrån det som skrivits ovan?

Och hur framstår du själv nu då? Värdelöst beteende som inte framstår som seriöst. Dig lär man ju inte göra affärer med.
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Vilket betende? Att fråga om det är inklusive frakt eller att fråga om vi kan dela på kostnaden för ett REK? Tycker du inte att ett normalt svar i PM hade varit hade varit bra? Han har haft chanser att förklara sig, då hade jag tagit bort omdömet eller inte skrivit det till att börja med. Om jag gav liknande svar på förfrågningar i mina annonser skulle jag nog få leva med en del badguy omdömen.

Du kan genom din kommentar ha bränt broar för @mouqvist, det är inte bara att gå vidare.

Tycker övriga medlemmar att ett bad guy-omdöme är rimligt utifrån det som skrivits ovan?
Nu har ni ju givit honom en chans att förklara och gör efter det era egna bedömningar. Det är ju bra. Jag gav honom samma chans i mitt omdöme. Jag bad den som var intresserad av att veta varför jag gav omdömet skicka ett PM så dom kan bedöma själva.

Nu har ni ju givit honom en chans att förklara och gör efter det era egna bedömningar. Det är ju bra. Jag gav honom samma chans i mitt omdöme. Jag bad den som var intresserad av att veta varför jag gav omdömet skicka ett PM så dom kan bedöma själva.
Och du tror att alla tar sig tiden att PMa dig för en förklaring? I ett köp- eller säljläge hade jag ignorerat personen med ett dåligt omdöme.

Klipp in detta i ditt omdöme:

Jag försökte pruta två gånger om men fick nej - därefter svarade inte säljaren inom tidsramen 00.39 - 09.39 dagen efter. Därav mitt omdöme.

Och du tror att alla tar sig tiden?

Klipp in detta i ditt omdöme:

Jag försökte pruta två gånger om men fick nej - därefter svarade inte säljaren inom tidsramen 00.39 - 09.39 dagen efter. Därav mitt omdöme.
Jag ska ge dig att tidsramen kan tyckas snäv och att han inte kan förväntas vara online 24/7. Men jag ser fortfarande inte hur EN prutförfrågan blir två. Men det spelar antagligen mindre roll. Det negativa omdömet har ni nu möjlighet att bortse ifrån om ni tycker att han verkar som en bra kille att ha att göra med. Pease out :happyhappy:

• Like
Reactions: GWD

Att beskriva någons lite märkliga kommunikation i en affär som ej blev av är ju inte samma sak som att hänga ut någon som scammer/bedragare. Folk är läskunniga även i bad/goodguytråden.

Trodde iofs att det var nåt betydligt värre @mouqvist ställt till med när jag läste @BarbaBaba s inlägg i tråden :D

Misstänker att du inte läst de senaste inläggen i tråden :).

Nope. Nu är dagen lika grå igen... ;)

Absolut. Det bemötandet har man inte som goodguy i min bok. Oavsett att vi inte gjort någon affär. Trevligt bemötande får man minst kosta på sig som säljare, annars får man skriva tydligare annonser eller leva med att inte bara få goda omdömen.

Jag personligen kan tycka att prutningen (stand alone, oberoende av alla andra prutningar) är relativt ofarlig och att den bemöts lite väl avsnoppande av @mouqvist. Dock är ju @BarbaBaba s reaktion bland den värsta överreaktion jag läst. Om man läser ditt inlägg kan man ju tro att @mouqvist blåst dig å det grövsta.

En mycket mer lämplig formulering (om du nu absolut måste berätta för omvärlden att han inte vill sälja till dig) hade varit: "Jag valde att försöka pruta några kronor på frakten, varpå säljaren inte längre ville sälja till mig. I min bok är det en överreaktion och inget som en goodguy gör."

Jag personligen prutar säkerligen om jag tycker att det är motiverat, och jag förväntar mig att det prutas på mina annonser. Dock måste jag då också förstå att jag kanske inte får köpa klockan och att jag väljer att inte sälja till vem som helst.

Lite saknlig feedback mellan er två i PM hade väl varit lämpligt. Men att stämpla någon som bad guy är att brännmärka någon i vår värld.

Lite saknlig feedback mellan er två i PM hade väl varit lämpligt. Men att stämpla någon som bad guy är att brännmärka någon i vår värld.
Det var vad jag efterfrågade... Ingen stor grej för mig annat än att jag tycker man ska bemöta varandra med hövlighet. Men jag tror ämnet är ganska uttömt nu.

Badguy:
Klockan är sämre än beskrivet
Inte villig att rätta till fel och brister
Det tar veckor innan man får klockan
Dåligt paketerad
Väldigt otrevlig i tonen vid vettiga frågar
Uppenbara skambud
Svarar inte på PM
Strular med betalning eller överenskommen retur

Väldigt enkelt att vara goodguy här på KS.

Det var vad jag efterfrågade... Ingen stor grej för mig annat än att jag tycker man ska bemöta varandra med hövlighet. Men jag tror ämnet är ganska uttömt nu.
Fast problemet är att du orsakar större skada än vad som är motiverat. Om jag inte känt till historien bakom hade jag nu tänkt till en extra gång innan jag köpt något av @mouqvist. Jag tycker att du ska in och redigera ditt inlägg, och där sakligt beskriva vad som hänt. Om du sen vill ge honom epitetet "bad guy" är det givetvis din rätt, men måla inte upp det han gjort som värre än vad det är.

Fast problemet är att du orsakar större skada än vad som är motiverat. Om jag inte känt till historien bakom hade jag nu tänkt till en extra gång innan jag köpt något av @mouqvist. Jag tycker att du ska in och redigera ditt inlägg, och där sakligt beskriva vad som hänt. Om du sen vill ge honom epitetet "bad guy" är det givetvis din rätt, men måla inte upp det han gjort som värre än vad det är.
Om du kollar hans ggtråd så ser du att så skedde för ett tag sedan. Om du läst något av dom omdömen jag gjorde hade du också sett att det första uppmanade till att skicka PM till mig för att kunna göra en egen bedömning. På anmodan gjorde jag sedan ett nytt där situationen beskrevs öppet för egen bedömning. Jag skrev att det var tilltalet och inte någon affär som renderat omdömet. Nu är dom båda tomma och förhoppningsvis kanske han skriver tydligare annonser och har en trevligare ton även när han inte vill sälja till den som kontaktar honom framöver. Med tanke på alla goda omdömen han har i sin tråd blev jag väldigt förvånad över rektionen. Personligen tycker jag att epitetet goodguy holkas ur en del om kriterierna som @Dt250 staplade upp inte efterlevs.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp