• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är fritt fram att ändra alla sina inlägg efter det som hänt under detta år. Även en annons är ett inlägg. Därför är bilder,pris,modell mm. Borta från annonserna

9) Lämna kvar priset på objektet och annonstext i annonsen även efter att objektet blivit sålt eller tillbakadraget. Det är en viktig framtida referens.

Då har jag antagligen missat något, är det fritt fram borde admin omformulera nummer 9 @admin

9) Lämna kvar priset på objektet och annonstext i annonsen även efter att objektet blivit sålt eller tillbakadraget. Det är en viktig framtida referens.

Då har jag antagligen missat något, är det fritt fram borde admin omformulera nummer 9 @admin
Antagligen har du gjort det. Du är ju färsk här, endast medlem i 2 månader så tagga ner lite

Antagligen har du gjort det. Du är ju färsk här, endast medlem i 2 månader så tagga ner lite

Och vad har det med saken att göra? Kan du förklara det för mig? Och länka gärna till informationen där det framgår att det är fritt fram att ändra sina annonser efter avslutad affär, för denna färsking hittar inte det?
Så en gammal räv som förväntas kunna och veta allt på forumet kan väl hjälpa en stackars färsking :)

Det är fritt fram att ändra alla sina inlägg efter det som hänt under detta år. Även en annons är ett inlägg. Därför är bilder,pris,modell mm. Borta från annonserna
Och vad har det med saken att göra? Kan du förklara det för mig? Och länka gärna till informationen där det framgår att det är fritt fram att ändra sina annonser efter avslutad affär, för denna färsking hittar inte det?
Så en gammal räv som förväntas kunna och veta allt på forumet kan väl hjälpa en stackars färsking :)
Innan kunde man bara redigera sina inlägg inom 30 minuter.
Det som ändrades nu i somras är att tidsspärren är borta.

Om detta sedan även gäller annonser är en annan fråga, där det finns ett annat regelverk.

Jag får samma sak i Chrome och Firefox. Det fungerar utmärkt i Windows (10) browsern (den heter väl inte Explorer längre...)

@daviden ser du krasch-rapporter när vi vill ändra i en annons via "Flera alternativ"?
Samma sak händer mig. Både i Edge och Chrome på telefonen och både på wifi och 4g. Lite besvärligt eftersom det blir omöjligt att lägga till fler bilder till en annons i efterhand om man vill det.

Innan kunde man bara redigera sina inlägg inom 30 minuter.
Det som ändrades nu i somras är att tidsspärren är borta.

Om detta sedan även gäller annonser är en annan fråga, där det finns ett annat regelverk.

Okej men det står inget om det i riktlinjer för K&S,
Gillade inte killens attityd bara!

Man tog bort tidsbegränsningen på redigering av inlägg för att man skulle ha möjligheten att ta bort bilder/info om sitt innehav av klockor.

Det är inte sagt något om att ta bort bilder/info om försäljningar av klockor.

Med din logik så skall du väl isåfall inte ens annonsera ut en klocka? Det markerar ju tydligt ditt innehav. Finns alltid en risk med att annonsera och sälja saker.

Att man kan ändra bilder/texter man lagt upp på privata saker är ju inget konstigt men att ta bort innehåller i en annons tycker jag inte man behöver göra.
Tror inte någon fuling ser att man sålt en omega för 20k och tänker NU SLÅR VI TILL!

Det är väl snarare klockorna dom vill sno som är lätta att ta & ta med?

Att man kan ändra bilder/texter man lagt upp på privata saker är ju inget konstigt men att ta bort innehåller i en annons tycker jag inte man behöver göra.
Tror inte någon fuling ser att man sålt en omega för 20k och tänker NU SLÅR VI TILL!

Det är väl snarare klockorna dom vill sno som är lätta att ta & ta med?

Precis, skulle incitamentet för att ta bort bilder vara rädslan för att man fått in pengar på kontot så kan jag inte tänka mig ångesten den 25:e varje månad :D

Men @Adro , eftersom du tack vara dina många år på forumet kan läsa något annat i punkt 9 i riktlinjerna än oss andra, kan du inte förklara för mig, @BasOmega och eventuella andra långsamtförstående tjockskallar hur du tolkar den punkten?
@KS Admin kan inte ni också förklara punkt 9? Utifall @Adro inte kan förklara så vi förstår? Han rensar / har rensat alla sina annonser, och han kan ju inte ha misstolkat -eller struntat i- riktlinjerna?

Ja det är samma här. Och det behöver inte vara i säljesannonser utan senaste bildtråden jag har stod sidan på öronen så fort "flera alternativ" skulle användas. Frustrerande.
Jag kör Google Chrome Version 61.0.3163.100 (Officiell version) (64 bitar) Windows 10 och har inte det problem du beskriver. Vet inte om det är till någon hjälp.

Badguy:
Klockan är sämre än beskrivet
Inte villig att rätta till fel och brister
Det tar veckor innan man får klockan
Dåligt paketerad
Väldigt otrevlig i tonen vid vettiga frågar
Uppenbara skambud
Svarar inte på PM
Strular med betalning eller överenskommen retur

Väldigt enkelt att vara goodguy här på KS.
En del svarar inte på mina PM överhuvudtaget , men jag skulle aldrig få för mig att ge dåligt omdöme för det. Schysst/trevligt? Nej. Dock verkligen inte 'tillräckligt' att svartmåla någon som kanske bara ogillar mig/inte orkar svara. Skulle säga att om någon skulle uppenbarligen lura mig på ett 'högre' belopp, då ev. skulle jag skriva något men inte förrän jag urholkat alla möjligheter att reda ut med människan i fråga först (via PM).

• Like
Reactions: Bas
Det är klart att det inte har med saken att göra - lågt att gå på din 'virtuella status' på forumet istället för att hålla sig till ämnet. Det är bara omoget. Jag reggade mig i år men har läst här bra mycket längre än så och även om jag hade upptäckt KS igår borde det inte spelar någon roll.

• Like
Det är klart att det inte har med saken att göra - lågt att gå på din 'virtuella status' på forumet istället för att hålla sig till ämnet. Det är bara omoget. Jag reggade mig i år men har läst här bra mycket längre än så och även om jag hade upptäckt KS igår borde det inte spelar någon roll.

Jag blev ärligt talat lite paff när han skrev så, funderade först på att sluta kommentera gamla rävar men förstod snabbt att fler tyckte hans kommentar var väldigt omogen.
Han har inte svarat eller förklarat sig och det bevisar mycket :)
Jag älskar verkligen detta forumet så nyreggad eller inte så kommer jag fortsätta vara aktiv och försöka bidra med det jag kan!

Jag kör Google Chrome Version 61.0.3163.100 (Officiell version) (64 bitar) Windows 10 och har inte det problem du beskriver. Vet inte om det är till någon hjälp.
Det fixar sig i windows.
Chrome och Firefox (senaste versionerna för någon vecka sedan) i Windows 10, 64 bits, fungerade inte. Windows ”Internet Explorer” fungerade. Det känns som någon ny säkerhetskoll i Chrome/FF.

@TobiasD Nu är det ju, i all välmening, fastställt att du är 16 år, men att bumpa 3 annonser på morgonen och sedan en ytterligare på EM/kväll gör det inte mer rätt på något sätt. Det är alltså en gång för mycket.
Nu har du blivit tillsagd säkert 5ggr av medlemmar här på forumet. Jag lägger ingen större värdering i det, men upplever att det är oschysst mot andra medlemmar som följer regler. Det kommer dessutom troligtvis inte öka dina chanser till försäljning genom att bumpa som du gör.

@TobiasD Nu är det ju, i all välmening, fastställt att du är 16 år, men att bumpa 3 annonser på morgonen och sedan en ytterligare på EM/kväll gör det inte mer rätt på något sätt. Det är alltså en gång för mycket.
Nu har du blivit tillsagd säkert 5ggr av medlemmar här på forumet. Jag lägger ingen större värdering i det, men upplever att det är oschysst mot andra medlemmar som följer regler. Det kommer dessutom troligtvis inte öka dina chanser till försäljning genom att bumpa som du gör.

Jag har nu följt reglerna i ett tag efter de många missförstånden ang prisändringar osv. Men jag visste inte att man inte fick posta en helt ny annons även om man bumpat 3 ggr samma dag. Alltså skulle jag väntat en dag för att posta en ny annons? Lite märkligt men om det är så, så får jag väl ta det.

• Like
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp